Chcesz zwiększyć sprzedaż i odzyskać porzucone koszyki? Wykorzystaj gorący trend e-commerce – płatności odroczone. Ale nie wystarczy ich wprowadzić i czekać, aż zaczną działać. Musisz to zrobić z głową. Mamy kilka wskazówek – czytaj dalej.

Płatności na trudne czasy

W czasach wysokiej inflacji i większej niepewności gospodarczej, Polacy szukają nie tylko oszczędności, ale też sposobów na rozłożenie swoich wydatków w czasie. To znaczy, że obniżanie cen i stałe promocje wcale nie są twoją szansą na zyskanie klientów. Możesz to zrobić, na przykład zapewniając w swoim sklepie internetowym więcej wygodnych metod płatności.

Płatności odroczone, czyli BNPL (Buy Now, Pay Later), to jeden z największych hitów współczesnej sprzedaży internetowej. Jak działają? Klient najpierw zamawia i otrzymuje towar, a płaci dopiero, gdy zdecyduje się go zatrzymać. Jednocześnie sprzedawca otrzymuje pieniądze od razu, nie musi czekać. Innymi słowy, wszyscy są zadowoleni.

Jeśli w swoim e-sklepie masz już uruchomione płatności odroczone PayPo, oznacza to, że na bieżąco odpowiadasz na potrzeby kupujących. Dbasz tym samym o poprawę doświadczenia konsumentów, a przy tym swoich wyników sprzedażowych.

Dodajesz płatności – i co dalej?

Uruchomienie PayPo to dopiero początek drogi. Aby dobrze wprowadzić, zakomunikować i wypromować odroczoną płatność w sklepie online, musisz postawić kolejne ważne kroki. Im szybciej i skuteczniej to zrobisz, tym lepsze osiągniesz korzyści w sprzedaży.

Jakie konkretnie? Przede wszystkim zyskasz nowych lojalnych klientów, którzy kupują więcej i częściej, a co za tym idzie – wzrosną przychody twojego sklepu. Płatności odroczone zwiększają wartość koszyka przeciętnie o ponad 17%. W niektórych branżach nawet więcej. Z metody Buy Now, Pay Later oferowanej przez PayPo korzysta już ponad 1,1 mln Polaków. To znaczy, że jest naprawdę popularna i potrzebna.

Ale co zrobić, by uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe z PayPo? Spokojnie, wskazówki jakie zaraz poznasz, są nie tylko łatwe do wprowadzenia, ale w praktyce przynoszą niemal natychmiastowe rezultaty.

Nawet 17% więcej wartości koszyka – tak z PayPo sprzedaje blueshadow

Jak pokazać PayPo w sklepie internetowym?

W pierwszej kolejności zadbaj o to, by informacja o płatnościach odroczonych PayPo pojawiła się w najważniejszych miejscach w twoim sklepie online. Na jakich podstronach warto wdrożyć tę informację i jak sformułować komunikat?

1. Koszyk zakupowy

Po wdrożeniu PayPo ta opcja płatności pojawi się w koszyku zakupowym, a klient będzie mógł z niej skorzystać przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Check-out (czyli koszyk) powinien być skonstruowany jak najprościej i przejrzyście. Nie dodawaj tutaj żadnych informacji czy banerów promocyjnych, które mogłyby rozpraszać podczas finalizacji zakupu.

Możesz za to ułatwiać użytkownikowi decyzję i przy metodzie płatności, poza nazwą oraz logotypem operatora, umieścić wezwanie do działania (CTA – call to action), np.: “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. To przyciągnie uwagę klienta.

Dodatkowo pokaż opcję PayPo w miejscu dobrze widocznym, nad najpopularniejszymi formami płatności. Dzięki temu klient na pewno zobaczy możliwość odroczenia zapłaty za zamówienie. Pamiętaj, kolejność jest ważna, zwłaszcza gdy masz wiele metod do wyboru.

Tak płatności PayPo w koszyku zakupowym promuje sklep Dobreliski.pl.

2. Karta produktu

Co może być najlepszą zachętą dla klienta przeglądającego produkty i zastanawiającego się nad dodaniem ich do swojego koszyka zakupowego? Hasło “Kup teraz i zapłać za 30 dni” widoczne na karcie oglądanego właśnie produktu! To dla użytkownika znak, że może przemyśleć swoją decyzję i nie mrozić gotówki na wypadek zwrotu. Dlatego chętniej zdecyduje się kupić więcej czy sięgnąć po droższe produkty.

Tak wygląda informacja dodana w ramach gotowego rozwiązania Shoper w sklepie Obliczadomu.pl.

Dane pozyskane od partnerów PayPo potwierdzają, że karta produktu jest najlepszym miejscem do informowania klienta o możliwości odroczenia płatności. Jeden ze sklepów uzyskał w taki sposób aż 87% wzrostu transakcji z PayPo w ciągu zaledwie 1,5 miesiąca.

Tego typu informacje na karcie produktu możesz dodać zarówno samodzielnie, jak i korzystając z gotowego rozwiązania dostępnego w Shoper. Baner reklamowy PayPo umieścisz na stronie w kilku krokach zgodnie z instrukcją, którą znajdziesz tutaj.

Tak informację o PayPo dodał indywidualnie sklep blueshadow.pl.

3. Strona główna

Klienci często zaczynają zakupy od wejścia na stronę główną sklepu. Zadbaj więc również o to, by informacja o PayPo pojawiła się na banerze promocyjnym na górze strony.

Nie musi to być jedynie informacyjna grafika. Możesz ustawić ją tak, by kierowała np. na landing page PayPo, z którego kupujący dowie się więcej o tej metodzie płatności. W ten sposób dajesz konsumentom jasny sygnał, że mogą skorzystać z tego rozwiązania w twoim sklepie.

Sklep Tuliotuli.pl zachęca do kupowania z PayPo już na stronie głównej.

4. Dodatkowe podstrony

Masz już w swoim sklepie podstronę “Dostępne metody płatności”? Koniecznie uzupełnij ją o informacje o PayPo. Wyjaśnij też w tym miejscu od razu, czym są płatności odroczone, jakie korzyści z nich płyną dla kupujących oraz jak można z nich skorzystać. W taki sposób upewnisz klienta, zwłaszcza nieznającego tej opcji, że Buy Now, Pay Later to pewna, bezpieczna i wygodna forma płatności.

Rekomendowany opis usługi przekażemy ci wraz z innymi materiałami promocyjnymi po wdrożeniu płatności odroczonych w sklepie. Możesz też umieścić w witrynie poprzez iframe startową podstronę PayPo – jej dodanie jest bardzo proste, a klient znajdzie na niej wszystkie najważniejsze informacje.

Jeśli tylko pozwala na to przestrzeń w twoim e-sklepie, postaraj się też dodać baner “Kup teraz, zapłać za 30 dni” na innych podstronach, np. kategorii produktu. To z całą pewnością dodatkowo zachęci potencjalnego kupującego.

Nie zapominaj o innych kanałach sprzedaży i promocji

Strona internetowa to tylko jeden z punktów styku klienta z twoją marką. W komunikacji z kupującymi korzystasz z różnych kanałów wspierających sprzedaż, takich jak fanpage na Facebooku czy profil na Instagramie. Gdzie jeszcze warto umieścić informację o płatnościach odroczonych PayPo?

Media społecznościowe

Konsumenci wiele decyzji zakupowych podejmują na podstawie tego, co zobaczą w social mediach – zarówno w ramach ruchu organicznego, jak i płatnych kampanii. Co więcej, w e-commerce media społecznościowe to jedno z najważniejszych miejsc do informowania o nowościach w ofercie, promocjach czy ważnych wydarzeniach. Obowiązkowo pochwal się na swoich profilach tym, że w twoim sklepie można wygodnie odroczyć płatność.

Jak robić dobry social commerce? Posłuchaj podcastu

Stwórz post na Facebooku, Instagramie czy Linkedinie i wyjaśnij, czym jest PayPo i jak działa. W połączeniu z grafiką z logo PayPo oraz hasłem “Kup teraz, zapłać za 30 dni” przygotujesz dla swoich odbiorców komunikat, który na pewno zostanie zauważony.

To nie musi być jednorazowe działanie. Warto regularnie przypominać o formach płatności, jakie oferujesz w swoim sklepie. Bardzo możliwe, że wiadomość o dostępności PayPo przy okazji wprowadzania nowości, dedykowanej kampanii (np. na święta czy Black Friday) lub specjalnej promocji przekona do zakupów nawet tych, którzy inaczej by się na to nie zdecydowali.

Informacje o płatnościach odroczonych PayPo możesz również wykorzystywać w reklamach – najlepiej z wezwaniem do działania: “Kup teraz, zapłać za 30 dni”. W taki sposób zapewnisz sobie wzrost współczynnika klikalności (CTR – click-through-rate).

Potwierdzają to dane partnerów PayPo, z których wynika, że CTR w takiej sytuacji jest średnio 3 razy wyższe niż w przypadku tych samych materiałów reklamowych bez informacji o możliwości odroczenia płatności. Gdy zestawisz to z wydatkami, jakie ponosisz na marketing, odkryjesz, że z PayPo możesz – przy takich samych nakładach – zyskać nawet 300% więcej.

Bez reklamy nie ma sprzedaży – zobacz, gdzie promować sklep internetowy

Komunikacja w newsletterze

Wysyłasz regularnie do swoich klientów newsletter z nowościami w sklepie lub atrakcyjnymi rabatami? Jeśli tak, to wykorzystaj tę okazję i również w tym kanale daj odbiorcom znać, że w twoim sklepie internetowym dostępne są płatności odroczone PayPo.

Krótko wyjaśnij w wiadomości, na czym polega Buy Now, Pay Later oraz podkreśl prostotę tego rozwiązania. Jest to szczególnie ważne z punktu widzenia kupujących, którzy dotąd nie byli świadomi istnienia takiej formy zapłaty za zamówienie.

Podobnie jak w przypadku social mediów, również w newsletterze (np. przy specjalnej okazji lub gdy zauważysz znaczny wzrost subskrybentów) staraj się regularnie przypominać klientom o tym, że w twoim sklepie mogą zapłacić za zakupy z PayPo.

Automatyzacja e-mail marketingu

Płatności odroczone PayPo pozwolą ci sprzedawać więcej oraz częściej. Ale by było to możliwe, musisz je najpierw odpowiednio wyeksponować i komunikować. PayPo to także cenne wsparcie w walce z jedną z największych bolączek e-commerce, czyli porzuconymi koszykami. Dane partnerów PayPo potwierdzają, że dzięki wdrożeniu tej metody płatności i komunikacji na etapie ścieżki zakupowej sklepy internetowe odzyskują średnio aż 15-20% porzuconych koszyków.

Dane statystyczne wskazują, że nawet 70% transakcji w e-commerce może nie dojść do skutku. Z tego 42% konsumentów rezygnuje z zakupu z powodu braku wystarczających środków, a 22% sprawdza stan konta i możliwości swojego budżetu tuż przed złożeniem zamówienia.

Ale stracony koszyk można odzyskać. Wyślij do klienta krótką wiadomość z informacją o możliwości odroczenia płatności o 30 dni bez żadnych dodatkowych opłat (lub przejścia na płatność ratalną po tym czasie). Dzięki temu będzie mógł zapłacić za zakupy np. po wypłacie. Są duże szanse, że właśnie tak przekonasz go do powrotu do koszyka.

Wielu konsumentów porzuca koszyki również dlatego, że ma wątpliwości co do produktu, nie wie, czy rzeczywiście jest im potrzebny i czy się sprawdzi. Do takich osób też warto skierować mailing i podkreślić w nim, że dzięki PayPo mogą zamówić towar bez konieczności angażowania własnych środków. Mają 30 dni, by przetestować towar, zanim za niego zapłacą.

Najlepiej, aby tego rodzaju informacje wychodziły do klienta automatycznie, chwilę po tym, gdy porzuci koszyk. Jak może wyglądać taka wiadomość? Im prościej tym lepiej. Treść musi trafiać w sedno i mówić językiem twoich klientów – w końcu ty ich znasz najlepiej. Czasem wystarczy zwykłe: “Hej, na pewno chcesz zrezygnować z zakupów? Zapłać za nie z PayPo. Płatność możesz odroczyć aż o 30 dni – nie zwlekaj, zakupy same się nie zrobią”.

Skorzystaj ze wsparcia najlepszych

Może się wydawać, że wszystkie przedstawione powyżej działania są bardzo skomplikowane i wymagają dużo wysiłku z twojej strony. Ale tylko korzystając ze wskazówek dotyczących wprowadzenia i promowania PayPo, będziesz w stanie osiągać lepsze wyniki sprzedażowe.

Wszystkie te kroki powinny zająć ok. 40-60 minut. By ułatwić ci te procesy, przygotowaliśmy gotowe materiały pomocnicze, które otrzymasz po aktywacji płatności. Jeśli nie możesz ich znaleźć, napisz do PayPo (adres e-mail na końcu tekstu). Pamiętaj, że możesz liczyć na pełne wsparcie w zaplanowaniu odpowiedniej komunikacji na temat odroczonych płatności i osiągnięciu w zaledwie kilka miesięcy wyraźniej poprawy sprzedaży.

Chcesz uzyskać taką pomoc i materiały promujące PayPo na swoją stronę internetową? Napisz na [email protected].

Więcej o płatnościach PayPo w sklepie internetowym Shoper dowiesz się tutaj

 

Artykuł powstał we współpracy z PayPo