Elastyczność procesu zakupowego to jedna z głównych wartości stojących za ogromną popularnością e-commerce. Żeby przenieść ją na wyższy poziom i zwiększyć atrakcyjność zakupów w Twoim sklepie warto wdrożyć elastyczne płatności za zakup. Mogą one realnie zwiększyć Twoją sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów. W jaki sposób?
Usługi kredytowe przy zakupach w sklepie internetowym stają cię coraz bardziej powszechne – nawet w przypadku produktów o niskiej cenie. Łukasz Piechowiak, Head of Financial Service w Shoper, zauważa, że usługi kredytowe stanowią już nawet 20% wszystkich płatności internetowych w niektórych branżach.
Za tym trendem stoi biznesowa logika. Dzięki dostępności usług kredytowych sklepy e-commerce mogą sprzedawać więcej, a klienci spełniają swoje zakupowe marzenia szybciej, rozkładając wydatki w czasie.
Z tego artykułu dowiesz się:
☞ w jaki sposób i dlaczego usługi kredytowe wpływają na wzrost sprzedaży w e-commerce,
☞ jakie rodzaje usług kredytowych masz do dyspozycji w swoim sklepie,
☞ dlaczego wprowadzenie płatności odroczonych i ratalny jest prostsze niż się wydaje.
Przygotowujesz się do wprowadzenia usług kredytowych w swoim sklepie?
Pobierz darmowego ebooka „Zakupy i sprzedaż na raty” i zdobywaj nowych klientów.
Jak usługi kredytowe przyczyniają się do wzrostu sprzedaży w e-commerce
Rynek e-commerce to bardzo konkurencyjny obszar, w którym o pozyskaniu klienta i finalnej sprzedaży mogą decydować najdrobniejsze detale. Klienci potrafią odwlekać decyzję zakupową nawet stojąc przed wirtualną kasą.
Właśnie z tego powodu warto im ułatwić działanie, a jednym ze sposobów, który pomoże Ci to osiągnąć, są usługi kredytowe. Dlaczego są w tym tak skuteczne?
Impuls zakupowy
Kupujący często nie są w stu procentach przekonani, że dany produkt na pewno im się spodoba. Odkładają więc zakup produktu, bo nie chcą zamrażać swoich środków w oczekiwaniu na potencjalny zwrot. Może być też tak, że nie jest to dla nich produkt pierwszej potrzeby, więc odkładają zakup na „lepsze czasy”, gdy pozyskają dodatkowe środki.
W obu sytuacjach zakup mogą przyspieszyć odpowiednie usługi kredytowe, jak odroczone płatności, czy wygodne raty. Dzięki takim rozwiązaniom sklepy na całym świecie podnoszą współczynniki konwersji, zmniejszają liczbę porzuconych koszyków oraz maksymalizują ich średnią wartość.
„Wspólne działania marketingowe lub afiliacyjne z Klarną pozwalają sklepom na wzrost średniej wartości zamówienia nawet o 41%”. Łukasz Dwulit, Head of Klarna CEE
Istotną rolę w tym procesie odgrywa impuls zakupowy. Kiedy klient ma możliwość kupienia produktu bez natychmiastowego wykorzystania swoich środków, w wielu przypadkach zrobi to chętniej.
Czym jest PayPo i czemu warto włączyć płatności odroczone w sklepie?
Zaufanie i wygoda
O wygodzie korzystania z usług kredytowych wspomnieliśmy we wstępie, ale warto podkreślić jej dodatkowy wymiar – klienci kupujący droższe produkty uzyskują dostęp do kredytu w prosty i szybki sposób, bez zbędnej „papierologii”. Dodatkowo, możesz zaoferować kupującym niezwykle atrakcyjny kredyt 0%.
Udostępnienie szerokiej oferty elastycznych płatności realizowanych za pośrednictwem rozpoznawalnych dostawców, jak PayPo, Klarna, czy Santander Consumer Bank, wpływa także na większe zaufanie nowych klientów do Twojego sklepu.
Marketing i reklama
Usługi kredytowe otwierają też nowe możliwości dla reklamy Twojego sklepu. Możesz np. włączyć się w działania afiliacyjne z dostawcami płatności odroczonych. W taki sposób zyskujesz dodatkowe, szerokie medium, które rozpowszechnia informacje o Twoim sklepie różnymi kanałami marketingowymi.
Z kolei w przypadku płatności ratalnych warto wykorzystać na swojej stronie np. baner z informacją o ratach 0%. Dostępność takiej formy płatności jest często decydująca przy wyborze sklepu, w którym klienci chcą kupić wybrany produkt.
Płatności ratalne czy odroczone – co wybrać?
Czas pochylić się nad dostępnymi opcjami usług kredytowych. Ich wybór będzie w dużej mierze zależał od specyfiki Twojego sklepu, produktów, które sprzedajesz i średniej wartości koszyka. Co masz do dyspozycji?
Płatności odroczone
Płatności odroczone, czyli BNPL (Buy Now, Pay Later), to rozwiązanie, które sprawdzi się praktycznie w każdym sklepie oferującym produkty do 2 500 zł.
Klienci bardzo często decydują się na skorzystanie z płatności odroczonych z pragmatycznych względów:
☞ nie chcą angażować własnych środków przed otrzymaniem towaru;
☞ obawiają się, że nie otrzymają przesyłki;
☞ martwią się, że produkt nie spełni ich oczekiwań i będą musieli go zwrócić.
Udostępniając możliwość odroczenia płatności za zakupy o 30 dni, odpowiesz na powszechne obawy klientów, zwiększając przy tym szansę na sprzedaż produktów.
Po stronie sklepu warto jednak uwzględnić prowizje dla dostawcy usług. Jeśli na większości najpopularniejszych produktów masz niską marżę – takie rozwiązanie może okazać się nieopłacalne.
Płatności ratalne
Opcję płatności ratalnych najczęściej wybierają klienci zdecydowani na zakup konkretnego produktu. Zwykle nie mają jednak na to wolnych środków lub nie chcą wydawać znacznej części swoich oszczędności. Warto wyjść im naprzeciw i wprowadzić możliwość zakupu na raty – zwłaszcza jeśli sprzedajesz produkty w cenach powyżej 2 000 zł.
„Konsumenci, którzy wybierają raty online to w 100% klienci pewni swojej decyzji zakupowej. Skłonni są wydawać na zakupy minimum 500 zł, a często kwotę wielokrotnie wyższą” – mówi Anna Szaniewska, Marketing Expert w Przelewy24.
W ramach płatności ratalnych masz do wyboru dwie możliwości:
☞ kredyty marżowe (kredyty z kosztem) – raty wraz z prowizjami opłaca kupujący, a Ty nie ponosisz za to dodatkowych kosztów;
☞ raty 0% – kredyty bez marży lub kredyty bez kosztu dla klienta. Koszt prowizji dla banku jest po Twojej stronie.
Zwłaszcza druga forma płatności ratalnych jest niezwykle atrakcyjna z perspektywy klienta. Koszty takiego kredytu ponosi sklep, ale wielu sprzedawców wlicza to w koszt działań marketingowych. Traktują je jak reklamę, za którą tak czy inaczej płacą.
Twoja ostateczna decyzja dotycząca wyboru konkretnej usługi kredytowej powinna być poprzedzona wnikliwą analizą i odpowiednimi obliczeniami uwzględniającymi np. marżę na Twoich produktach.
Chcesz mieć pewność, że wybrane rozwiązanie opłaci się w przypadku Twojego sklepu? Pobierz darmowego ebooka „Zakupy i sprzedaż na raty” i poznaj konkretne przykłady wraz z obliczeniami.
Jak wprowadzić usługi kredytowe do Twojego sklepu i w pełni wykorzystać ich potencjał?
Wprowadzenie usług kredytowych do Twojego sklepu wcale nie musi być trudnym i skomplikowanym zadaniem. Ewelina Krzynowy-Gaweł, dyrektor ds. Sprzedaży Internetowej w Santander Consumer Bank S.A. podkreśla, że sprzedawcy nie powinni obawiać się formalności.
„Sprzedawca może liczyć na doradztwo i pełne wsparcie ze strony przedstawicieli finansowych w uruchomieniu nowej metody płatności” – dodaje.
Żeby zacząć wdrażanie takiej usługi w swoim sklepie warto oprzeć się na kilku podstawowych krokach:
☞ Przeanalizuj swoją ofertę i zdecyduj, jaka forma usług kredytowych będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.
☞ Wybierz od 1 do 3 głównych dostawców płatności, których rozpoznają twoi klienci (jeśli masz aktywną społeczność, możesz poprosić ją o opinię).
☞ Zapewnij odpowiednią widoczność usług w swoim sklepie.
☞ Zadbaj o skuteczną komunikację i aktualność informacji.
W przypadku sklepu w Shoper, zyskujesz dostęp do łatwych integracji z dostawcami usług kredytowych i pomocy naszych specjalistów, którzy pomogą Ci przejść przez ten proces.
Wprowadź usługi kredytowe w przemyślany i prosty sposób. Pobierz darmowego ebooka „Zakupy i sprzedaż na raty” i zacznij sprzedawać więcej.