Sklep internetowy Shoper

Domena to bez wątpienia ważny element budowania wizerunku sklepu internetowego. Pisaliśmy już o tym wielokrotnie. Jednak dla każdego nowego e-biznesu to zawsze temat niezwykle ważny, dlatego przypominamy, na co zwrócić uwagę.

 

Dlaczego domena jest tak istotna? Bo stanowi esencję e-biznesu. Ma znaczenie nie tylko w kontekście działań marketingowych, ale także wizerunkowych. Może przełożyć się również na wyniki sprzedaży. Dlatego, do jej stworzenia trzeba podejść w sposób przemyślany.

Aktualnie zalecanym kierunkiem jest tworzenie domen brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę (brand). Dlaczego?

☞ Wspierają markę, czyli mają znaczenie w budowaniu wizerunku, rozpoznawalności, rozpowszechnianiu nazwy, utrwalaniu jej.
☞ Ułatwiają pozyskanie ruchu, organicznego, z wyszukiwarki – od osób, które szukają firmy po nazwie.
☞ Dobrze prezentują się w adresach e-mail.
☞ Są stosunkowo łatwe do stworzenia – właściwie zależą od wyobraźni właściciela

Dobra domena ułatwia dotarcie z ofertą do klientów. Tym samym może obniżyć koszty działań promocyjnych. To niezwykle istotne w rozwoju sklepu internetowego. Jednak by było to możliwe trzeba pamiętać o kilku zasadach.

Wybierając domenę dla swojego sklepu pamiętaj, aby…

☞ Była łatwa do zapamiętania oraz zapisania,
☞ była krótka i prosta,
☞ zawierała nazwę firmy lub marki (brand),
☞ dało się ją skojarzyć z branżą, w której działa sklep,
☞ zawierała rozszerzenie .pl – najbardziej popularne i zazwyczaj domyślnie wpisywane w adres przeglądarki,
☞ nie ograniczała twojego rozwoju – czyli była na tyle pojemna, by w przypadku rozszerzenia asortymentu nadal odzwierciedlała ofertę sklepu internetowego.

 

Przeczytaj więcej:
Dlaczego warto mieć własną domenę?
Domena dla sklepu internetowego: czym się kierować?
Nie zapomnij o instalacji certyfikatu SSL

Wymyślając domenę, unikaj…

☞ Myślników,
☞ polskich liter,
☞ cyfr, bo są kłopotliwe przy wymawianiu adresu, obniżają potencjał do sprawnego pozycjonowania strony,
☞ pisowni niezgodnej z zasadami ortografii

Wszystkie te założenia pomogą stworzyć idealny adres dla twojego biznesu. Dobrze dobrana domena ułatwia prowadzenie działań promocyjnych.

Poniżej kilka przykładów ze sklepów internetowych Shoper

Zakiszeni.sklep.pl to przykład domeny brandowej i jednocześnie dobrze osadzonej w branży. To sklep z różnego rodzaju kiszonkami warzywnymi! Bardzo fajnie skojarzona nazwa z ofertą. Nazwa firmy jest inna, więc to zdecydowanie działanie wizerunkowe. Domena w żaden sposób nie zamyka rozwoju sklepu – wręcz przeciwnie – pozwala wprowadzić nowy asortyment związany z np. produkcją kiszonek domowych.

Sklep internetowy Pakujmy.pl oferuje różnego rodzaju opakowania. W domenie gra słów: pakuj+my. Sprytne połączenie czynności z produktami niezbędnymi do jej wykonania. Domena łatwa do zapamiętania. Podobnie, jak przykład powyżej – daje właścicielowi możliwość rozbudowy asortymentu o kolejne grupy produktów.

Pod adresem BezpiecznaRodzina.pl kryje się sklep z artykułami pozwalającymi zadbać o bezpieczeństwo rodziny. Właściciel skategoryzował produkty na grupy, by maksymalnie wykorzystać pojemność domeny. W sklepie są artykuły rozwiązania przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom, zwierzętom czy np. flocie firmowej. Nazwa sklepu pozwala na jednoznaczne skojarzenie produktów z ich funkcją – zapewnienie bezpieczeństwa.

Kolejny sklep, Suprczyste.pl – podobnie, jak wspomniany powyżej – posiada bardzo pojemną domenę. Znajdziemy w nim wszelkiego rodzaju artykuły pozwalające utrzymać czystość. Sklep przygotowany jest zarówno dla odbiorców biznesowych, jak i prywatnych.

Przeczytaj także:
Kompendium wiedzy o domenach, czyli co musisz wiedzieć