Sklep internetowy Shoper

Jako właściciel sklepu zapewne zastanawiasz się, w jaki sposób możesz sprzedawać więcej – nie tylko w okresie dobrej koniunktury dla e-sklepów. Oto kilka narzędzi do zastosowania w sklepie internetowym, dzięki którym wzrośnie sprzedaż w twoim sklepie.

Bo opinie mają znaczenie

Opinie w sklepie internetowym są niezwykle ważne. Budują wiarygodność marki, wspierają działania marketingowe i SEO, a tym samym wpływają na wzrost konwersji. Wiele badań potwierdza wpływ opinii znalezionych w internecie na decyzje zakupowe konsumentów. Dlatego ich umiejętna prezentacja w sklepie może przełożyć się na realną sprzedaż. Zgromadzone recenzje stanowią zaplecze, które zachęca innych do zakupów. Pozyskiwanie ich warto rozwiązać systemowo – tak, by regularnie pojawiły się nowe. Można do tego wykorzystać gotowe rozwiązania w postaci aplikacji:

Getreview – pozwala w ciekawy sposób, także pod względem wizualnym, zaprezentować zebrane opinie. W sklepie widoczne są komentarze oraz boczny widget, który pokazuje sumarycznie wartość otrzymanych ocen. Taka ekspozycja zwraca uwagę odwiedzających i zachęca do zakupów.

Trustmate – wspiera pozyskanie ruchu oraz konwersji poprzez zbieranie opinii. Jej mechanizm pozwala np. wysyłać e-maile do klientów z prośbą o wystawienie opinii. Dodatkowo możliwy do zainstalowania jest specjalny widget, który pozwoli wyróżnić się gwiazdkami w wyszukiwarce Google.

Poznaj fajny dodatek do twojego sklepu: rozbudowane opinie klientów

Up i cross selling

To techniki marketingowe, których celem jest maksymalizowanie zysków z jednej transakcji. Gdy klient trafia do sklepu, warto wykorzystać tę okazję do zaproponowania mu dodatkowych produktów lub opcji uzupełniających jego zakup. Działanie takie, obok zwiększenia wartości koszyka, pozwala także budować przywiązanie klienta do danego sklepu a tym samym zmniejsza ryzyko przejścia do konkurencji.

Up-selling to oferowanie klientowi produktów w wyższym standardzie, o wyższej cenie, bogatszych w dodatkowe funkcje. Nie zawsze kupujący zdaje sobie sprawę, że mógłby zainteresować się inną opcją, niż ta, której zakup zaplanował. Odpowiednia prezentacja towaru w sklepie, sugestia zakupowa może sprawić, że zmieni zdanie i wyda więcej.

Klient na przykład planował zakup robota odkurzającego, ale na stronie sklepu otrzymał propozycję egzemplarza z dodatkową funkcją mopowania. Zdecydował o zakupie drugiego, droższego – ocenił, że dodatkowa funkcja jest tego warta.

Cross-selling to metoda zaproponowania klientowi produktów, które mogą być uzupełnieniem już wybranego. Klient kupuje wspomniany wyżej odkurzacz. Dodatkowo można zasugerować mu dedykowany płyn do mycia oraz wymienne nakładki mopujące. W ten prosty sposób wartość koszyka zostanie zwiększona a klient nie będzie szukał tych produktów za jakiś czas i gdzie indziej.

Jakie narzędzia będą w tym pomocne? Na przykład…

Automatyczne sugestie produktów – pozwalają zaproponować artykuły na wiele sposobów. Np. poprzez wyświetlenie ich na liście produktów, karcie produktu oraz w koszyku. Dla każdej z tych lokalizacji można wprowadzić osobną konfigurację. Moduł bierze pod uwagę wyświetlony przez odwiedzającego produkt i na tej podstawie sugeruje kolejne.

Boxy produktowe oraz Boxy Produktowe PRO – pozwalają na zamieszczanie wybranych produktów w ramach prowadzonego w sklepie bloga, na stronach informacyjnych lub w innym, chętnie odwiedzanym przez klientów miejscu. Na podstawie prostego kodu narzędzie automatycznie pobierze informacje o wybranych produktach i wyświetli je w formie boksów produktowych – z aktualną nazwą, zdjęciem i ceną produktu. W wersji PRO pojawia się dodatkowo obsługa wyświetlania produktów w formie slidera a także więcej możliwości w zakresie wyboru produktów np. spośród produktów polecanych czy nowości.

Wyślij dobry mailing

E-mail to jedno z najstarszych narzędzi marketingowych. Przez lata ewoluowało i udoskonaliło się. Wszystko po to by ułatwić komunikację z klientami, budowanie i podtrzymywanie relacji. Aktualnie dostępne narzędzia pozwalają to działanie zautomatyzować. Począwszy od pozyskania adresów e-mail oraz budowy bazy po wysyłkę. Dobrze przygotowany mailing potrafi bezpośrednio wpłynąć na wzrost sprzedaży. Pomaga także lojalizować klientów. Do dyspozycji są m.in takie narzędzia:

Freshmail integracja PRO – ułatwia zarządzanie bazami subskrybentów oraz samym procesem wysyłki mailingu, który realizowany jest w ramach systemu Freshmail. Wszystko jest zautomatyzowane, dzięki temu działanie przebiega sprawnie.

MailerLite – działa podobnie, jak ww aplikacja. Ułatwia zarządzanie wysyłkami, esport subskrybentów, analizę raportów z wysyłek.

Więcej wskazówek na temat dobrego mailingu znajdziesz w tym artykule
Tutaj podpowiadamy jak dobrze prowadzić komunikację z klientem

Marketing automation

Czyli prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem narzędzi służących do usprawnienia procesów sprzedażowych. Jak sugeruje nazwa – rozwiązania pozwalają automatyzować działania w sklepie internetowym. Zalecane szczególnie w przypadku dużych e-biznesów, gdzie w połączeniu z e-mail marketingiem, systemem rekomendacji produktowych oraz dopasowaniem treści do zachowań użytkowników mogą stanowić mocne narzędzie do zwiększania sprzedaży. W Shoper App Store znajdziesz np.:

Samba.ai – to narzędzie do automatyzacji marketingu, które wykorzystuje inteligentne algorytmy do tworzenia spersonalizowanych kampanii e-mail, a w wyższych planach także inne kanały: Facebook, web push, rekomendacje produktowe czy kampanie SMS.

YouLead – pomaga zidentyfikować klientów o największym potencjale zakupowym i rozpoczyna z nimi aktywną, dynamicznie personalizowaną komunikację sprzedażową poprzez dopasowanie wysyłanych treści sprzedażowych do tego, czym interesują się użytkownicy (email marketing automation). Aplikacja wyświetla wybrane elementy oferty określonej grupie lub pojedynczym osobom.

SALESmanago Marketing Automation – pozwala efektywniej prowadzić działania z zakresu e-mail marketingu, dynamicznych treści na stronie www, social media marketingu, reklamy w sieciach reklamowych i marketingu mobilnego dzięki analizie monitorowanych zachowań konsumenckich.

Nie musisz wprowadzać wszystkich rozwiązań jednocześnie. Realizuj je etapami, obserwuj, wyciągaj wnioski. Nie bój się zmian. E-commerce rozwija się niezwykle dynamicznie – na pewno pojawią się nowe opcje, które będą pomocne w zwiększaniu twojej sprzedaży.