Zapamiętaj te nazwy i dobrze przygotuj się na wyprzedażowe święta w e-handlu. Klienci już na nie czekają.

Przytaczany już kiedyś przez nas raport KPMG „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?”, wskazywał co prawda, że do korzystania z zaczerpniętych zza oceanu sprzedażowych świąt – Black Friday i Cyber Monday – przyznaje się w Polsce ledwie kilka procent badanych, to jednak prowadząc e-biznes nie sposób tych wydarzeń nie odnotować w sklepowym kalendarzu.

Czy weźmiesz w nich udział, czy nie – to już twoja sprawa. Musisz wszystko dobrze przekalkulować – czy opłaca ci się zbijać cenę tego konkretnego dnia lub oferować darmową dostawę, czy jednak wolisz promocje i akcje reklamowe prowadzone o innej porze roku i niezależnie od popularności sprzedażowych „świąt”. Jeśli to pierwsze, musisz się do nich odpowiednio przygotować.


via GIPHY

Listopad, Black Friday

O czym pamiętaj? Że Black Friday to nie tylko „piątek”. Praktyki z ostatnich lat pokazują, że Black Friday potrafi trwać w sklepach internetowych nawet tydzień. Jeśli więc chcesz się wyróżnić ze swoją ofertą, lepiej o starcie tej okolicznościowej promocji pomyśleć np. 1-2 dni wcześniej i wyprzedzić w wyścigu o klienta konkurencję.

Wcześniej odpowiednio przygotuj swój sklep na większy ruch. Możesz zacząć od przeczytania tego artykułu, ale jeśli prowadzisz duży biznes, lepiej od razu pomyśl o usłudze Premium.

Dalej – przygotuj ofertę specjalną i odpowiednio ją zakomunikuj. Zaprojektuj slider na stronę główną sklepu, grafiki i posty na profil na Facebooku, wykorzystaj też e-mail marketing – odpowiednio wcześniej przygotowując i planując wysyłkę komunikatów.

Koniecznie też sprawdź czas dostawy zamawianych w gorącym okresie produktów – czy firmy kurierskie nie wprowadzają na okoliczność Black Friday dłuższego czasu obsługi zamówienia. Przydadzą ci się też wcześniej spisane odpowiedzi na kłopotliwe pytania zniecierpliwionych klientów – np.„czemu przesyłka wciąż nie dotarła?”,„co się dzieje z moim zamówieniem?” itp. Mając je wcześniej przygotowane, będziesz mógł/mogła szybciej na niej (i bezproblemowo) odpowiadać.

Przeczytaj także: Jak dobrze obsłużyć klienta sklepu internetowego?


via GIPHY

Listopad, Cyber Monday

Po naszemu: Cyfrowy Poniedziałek. Czyli w przeciwieństwie do Czarnego Piątku, obejmującego akcje specjalne w sklepach offline i online, nastawiony tylko na promocję w internecie. O czym pamiętać? Że to dobra okazja dla sklepów, które nie mają szans konkurować z dużymi, stacjonarnymi sieciami handlowymi, mocno obniżającymi ceny przy okazji Black Friday.
Tu też ważna jest dobrze zakomunikowana e-mail marketingowo oferta i przyciągające grafiki/reklamy na stronie sklepu, Instagramie czy Facebooku, dzięki którym nikt twojego Cyfrowego Poniedziałku nie przegapi.

Przeczytaj także: Jak robić dobre wyprzedaże?
Przeczytaj także: Instagram – sprzedaj tu dobrze!

Listopad, Retargeting Tuesday

Czyli dzień łowienia tych klientów, którzy przy okazji Black Friday albo Cyber Monday nie sfinalizowali swoich zakupów.
Dla przypomnienia: remarketing to technika marketingowa, która polega na ponownym zaangażowaniu użytkownika, który już raz odwiedził stronę danego e-sklepu, ale nie sfinalizował zakupów. Cel? Dokończenie tego procesu.

Jak już pisaliśmy tutaj: można ich do tego przekonać opiniami innych klientów, którzy już kupili coś u ciebie i zechcieli wystawić ci pozytywną recenzję. Blisko 80% kupujących w sieci sugeruje się w końcu zdaniem innych internautów. Pamiętaj więc o tym…
– w komunikatach wysyłanych e-mailem („Naszą ofertę oceniło pozytywnie już 500 klientów” albo „9 na 10 kupujących twierdzi, że mamy najlepszą ofertę”),
– oraz na pop-upach wyświetlanych na stronie sklepu („Dziś kupiło już u nas 19 klientów – bądź naszą szczęśliwą 20tką i wygraj darmową dostawę”).

Zainteresuj się też reklamą produktową w Google. Tutaj przeczytasz o niej wszystko, czego ci potrzeba. A jeśli masz już kampanię uruchomioną w swoim sklepie, koniecznie pamiętaj o wcześniejszym zasileniu konta, by reklamy mogły docierać do potencjalnych klientów w czasie wzmożonego ruchu w sieci.


via GIPHY

Grudzień, Dzień Darmowej Dostawy

Do grudnia masz czas, żeby zgłosić swój sklep do tej ogólnopolskiej akcji.
Musisz jednak przy tym pamiętać, by zabezpieczyć stronę swojego sklepu certyfikatem SSL – bez niego nici z udziału. Druga ważna kwestia – aktywacja SSL-a może zająć do 24h od zgłoszenia, więc nie warto z nim zwlekać na ostatnią chwilę. Zresztą – w ogóle nie warto z nim zwlekać, 92% internautów zwraca uwagę po wejściu na stronę sklepu, czy ta jest zabezpieczona. SSL to więc to dzisiaj sklepowe minimum w kwestii bezpieczeństwa użytkowników.

Przeczytaj także: Bez SSLa tego nie sprzedasz!

Grudzień, Mikołajki

Czyli święto nie tylko dla najmłodszych. Nie musisz więc sprzedawać zabawek czy odzieży dla dzieci, by wykorzystać Mikołajki do przyciągnięcia klientów. Wystarczy fajnie zaprezentowana oferta na Facebooku, albo reklama produktowa w Google, którą zachęcisz klientów do zrobienia mikołajkowych prezentów właśnie u ciebie. Niższa cena? Kupon na drugą rzecz? Fajne zestawy produktów? Czemu nie. Przy okazji 6 grudnia wielu z nas kupuje instynktownie.


via GIPHY

Grudzień, Wigilia Bożego Narodzenia

Już przed Mikołajkami zaczyna się ciężki czas dla e-sklepów. I kurierów. Miliony zamówień, coraz mniej czasu, a każdy chce dostać swoją paczkę przed Gwiazdką. Co więc robić? Odpowiednio zakomunikować klientom, do kiedy mogą robić u ciebie zakupy bez stresu, że zamówienie nie dotrze do nich po Świętach. Nie bój się konkretnego przekazu: „Zamówienia złożone po 20 grudnia mogą nie dotrzeć na czas!”. Bo w 90% przypadkach pewnie tak się właśnie stanie.

Przeczytaj także: Co robić, kiedy klienci walą drzwiami i oknami?


via GIPHY

Grudzień, Początek gorączki poświątecznych zakupów

Jeden z raportów Gemius Polska wskazuje, że dni przychodzące zaraz po Bożym Narodzeniu – a więc 27, 28 i 29 grudnia – to okres wzmożonego ruchu w internecie. Komuś zostało coś po Świętach, ktoś dostał bon prezentowy pod choinką i… pretekst do zakupów gotowy. Tym bardziej, że same sklepy kuszą ciekawymi, i najczęściej wyprzedażowymi w tym czasie, ofertami.
Co ciekawe, okolice 28 grudnia to moment najlepszej sprzedaży dla sklepów internetowych. Ruch jest w nich większy niż przy okazji Mikołajek czy Dnia Darmowej Dostawy. Wtedy też rośnie cały e-commerce – np. w 2016 roku, tego dnia sklepy i serwisy sprzedażowe odwiedzało ponad 30% wszystkich użytkowników sieci.

Jaki z tego wniosek? Tylko jeden. Że to już najwyższa pora, by się na te gorące miesiące właściwie przygotować. No dalej, winter is coming!


via GIPHY