Strony informacyjne_Shoper

Zapomniane, często pomijane, rzadko kiedy aktualizowane. A strony informacyjne to przecież ważne miejsca w każdym e-sklepie.

Dlaczego strony informacyjne w sklepie są takie istotne? W naszym artykule pomocy pisaliśmy już, że „zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowania z produktem oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest tutaj nasz asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, formy płatności, sposoby oraz koszty dostawy, a także dane kontaktowe”. Ale jeśli ktoś potrzebuje bardziej zachęcającej odpowiedzi, to dodamy do tego, że strony informacyjne mogą równie dobrze zachęcać do robienia zakupów w twoim sklepie, co najlepsze zdjęcia produktów. Kluczem do sukcesu jest forma i treść takich podstron. Żadna to sztuka podpiąć do sklepu strony: „Kontakt”, „Informacje o firmie”, „Jak kupować?” czy „Zwroty”, nie poświęcając im przy tym większej uwagi. Wiadomo, że w twoim sklepie najważniejsza jest oferta, katalog produktów i cena, ale strony informacyjne powinny dla ciebie stanowić taką samą wizytówkę biznesu, co wynajęte na potrzeby lookbooków (jeśli np. sprzedajesz odzież) modelki lub (jeśli sprzedajesz części i akcesoria) samochody.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak dużą wagę klienci przywiązują nie tylko do wyglądu strony oferowanego u ciebie produktu, ale i stron z danymi kontaktowymi oraz zasadami zakup/wymiany/zwrotu towarów. Bo im ktoś więcej wkłada czasu i pracy w profesjonalny wygląd całego sklepu, tym odbiorca większe ma do niego zaufanie. Sklepy robione po macoszemu, bez pomysłu na siebie, odstraszające grafiką i treściami pisanymi na kolanie, każą podejrzewać, że stoją za nimi ludzie nie traktujący całego e-biznesu, a więc też i nas, klientów, poważnie.
Weźmy najprostszą podstronę „Kontakt”. Oto jedna z nich, która może wyglądać tak:

Biobalscy_Shoper

Albo tak – gdzie jest miejsce na kilka miłych słów wstępu oraz podstawowe informacje: jak, z kim i kiedy się kontaktować. Zobacz zdjęcie poniżej – widzisz teraz różnicę?

Selfieroom Kontakt

Inna strona informacyjna, „Dostawa”, też w sklepie Selfieroom – mimo że prostymi środkami – zrobiona jest wzorcowo. Konkretne dane i liczby, kilka zdań wyjaśnienia, przejrzystość oferty – o to właśnie chodzi. Każdy po kliknięciu w link z nazwą „Dostawa”, dowie się stamtąd wszystkiego, czego akurat potrzebuje.

Selfieroom Dostawa

Taka sama zasada powinna przyświecać wszystkim innym stronom informacyjnym. Zwłaszcza tej, na której wyjaśniasz „Jak kupować”. Poniższy komunikat to akurat strzał w stopę – po to w końcu mam w sklepie taką stronę, by po kliknięciu w odnośnik do niej, klient znalazł tam całą potrzebną mu wiedzę. A nie po to, by odsyłać go do pisania mejla albo łapania za telefon. Jeśli bardzo chcemy, by zostawił w sklepie namiar na siebie – zachęćmy go do zapisania się np. do newslettera albo skorzystania z promocji, która będzie wymagać podanie danych kontaktowych. Na stronie sklepu jednak zamieśćmy tyle informacji, ile tylko potrzeba do wygodnych i bezpiecznych zakupów online. Udostępnienie strony „FAQ”? Jasne – użytkownicy chętnie szukają na niej informacji o zamówieniach i dostawie.

Jak kupowac

Tutaj natomiast przykład, jak to powinno wyglądać właściwie. Mamy konkret. „Nie wiesz jak kupować? My ci chętnie powiemy” – i o to tutaj właśnie chodzi.

DKShop

A strony „O mnie”, „O firmie”? Przeklikując się przez kolejne sklepy internetowe wcale nie tak łatwo trafić na stronę, która byłaby czymś więcej niż koniecznością wrzucenia kilkunastu słów kluczowych i załatwienia kwestii SEO. Ta podstrona powinna być akurat najlepszą wizytówką twojego biznesu. Powinna zawierać krótki opis firmy, wyjaśnienie skąd wziął się pomysł na sklep, skąd asortyment i dlaczego to właśnie u ciebie klient powinien spędzić kilkanaście najbliższych minut i zrobić zakupy. Zachęć go do tego swoją historią, zmotywuj do działania i zainspiruj ciekawym wpisem. Pan Lis niech będzie dla ciebie wskazówką, ale własną i oryginalną stronę „O mnie” musisz zrobić naprawdę po swojemu.

Pan Lis