Zapomniane, często pomijane, rzadko kiedy aktualizowane. A strony informacyjne to przecież ważne miejsca w każdym e-sklepie.
Dlaczego strony informacyjne w sklepie są takie istotne? W naszym artykule pomocy pisaliśmy już, że „zakupy w sklepie internetowym można porównać do opakowania z produktem oraz dołączonej do niego instrukcji obsługi. Produktem jest tutaj nasz asortyment, natomiast instrukcją – strony informacyjne zawierające regulamin, formy płatności, sposoby oraz koszty dostawy, a także dane kontaktowe”. Ale jeśli ktoś potrzebuje bardziej zachęcającej odpowiedzi, to dodamy do tego, że strony informacyjne mogą równie dobrze zachęcać do robienia zakupów w twoim sklepie, co najlepsze zdjęcia produktów. Kluczem do sukcesu jest forma i treść takich podstron. Żadna to sztuka podpiąć do sklepu strony: „Kontakt”, „Informacje o firmie”, „Jak kupować?” czy „Zwroty”, nie poświęcając im przy tym większej uwagi. Wiadomo, że w twoim sklepie najważniejsza jest oferta, katalog produktów i cena, ale strony informacyjne powinny dla ciebie stanowić taką samą wizytówkę biznesu, co wynajęte na potrzeby lookbooków (jeśli np. sprzedajesz odzież) modelki lub (jeśli sprzedajesz części i akcesoria) samochody.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak dużą wagę klienci przywiązują nie tylko do wyglądu strony oferowanego u ciebie produktu, ale i stron z danymi kontaktowymi oraz zasadami zakup/wymiany/zwrotu towarów. Bo im ktoś więcej wkłada czasu i pracy w profesjonalny wygląd całego sklepu, tym odbiorca większe ma do niego zaufanie. Sklepy robione po macoszemu, bez pomysłu na siebie, odstraszające grafiką i treściami pisanymi na kolanie, każą podejrzewać, że stoją za nimi ludzie nie traktujący całego e-biznesu, a więc też i nas, klientów, poważnie.
Weźmy najprostszą podstronę „Kontakt”. Oto jedna z nich, która może wyglądać tak:
Albo tak – gdzie jest miejsce na kilka miłych słów wstępu oraz podstawowe informacje: jak, z kim i kiedy się kontaktować. Zobacz zdjęcie poniżej – widzisz teraz różnicę?
Inna strona informacyjna, „Dostawa”, też w sklepie Selfieroom – mimo że prostymi środkami – zrobiona jest wzorcowo. Konkretne dane i liczby, kilka zdań wyjaśnienia, przejrzystość oferty – o to właśnie chodzi. Każdy po kliknięciu w link z nazwą „Dostawa”, dowie się stamtąd wszystkiego, czego akurat potrzebuje.
Taka sama zasada powinna przyświecać wszystkim innym stronom informacyjnym. Zwłaszcza tej, na której wyjaśniasz „Jak kupować”. Poniższy komunikat to akurat strzał w stopę – po to w końcu mam w sklepie taką stronę, by po kliknięciu w odnośnik do niej, klient znalazł tam całą potrzebną mu wiedzę. A nie po to, by odsyłać go do pisania mejla albo łapania za telefon. Jeśli bardzo chcemy, by zostawił w sklepie namiar na siebie – zachęćmy go do zapisania się np. do newslettera albo skorzystania z promocji, która będzie wymagać podanie danych kontaktowych. Na stronie sklepu jednak zamieśćmy tyle informacji, ile tylko potrzeba do wygodnych i bezpiecznych zakupów online. Udostępnienie strony „FAQ”? Jasne – użytkownicy chętnie szukają na niej informacji o zamówieniach i dostawie.
Tutaj natomiast przykład, jak to powinno wyglądać właściwie. Mamy konkret. „Nie wiesz jak kupować? My ci chętnie powiemy” – i o to tutaj właśnie chodzi.
A strony „O mnie”, „O firmie”? Przeklikując się przez kolejne sklepy internetowe wcale nie tak łatwo trafić na stronę, która byłaby czymś więcej niż koniecznością wrzucenia kilkunastu słów kluczowych i załatwienia kwestii SEO. Ta podstrona powinna być akurat najlepszą wizytówką twojego biznesu. Powinna zawierać krótki opis firmy, wyjaśnienie skąd wziął się pomysł na sklep, skąd asortyment i dlaczego to właśnie u ciebie klient powinien spędzić kilkanaście najbliższych minut i zrobić zakupy. Zachęć go do tego swoją historią, zmotywuj do działania i zainspiruj ciekawym wpisem. Pan Lis niech będzie dla ciebie wskazówką, ale własną i oryginalną stronę „O mnie” musisz zrobić naprawdę po swojemu.