Influencer marketing sklep internetowy

Celebryci, blogerzy, gwiazdy social mediów, a pośród nich my – Shoper. Zobacz, co robiliśmy na dużym evencie poświęconym budowaniu własnej marki i relacji z klientem w internecie.

Influencer LIVE Poznan (dawniej Blog Conference Poznań) to wydarzenie dla twórców różnego rodzaju internetowych treści – blogów, vlogów, kont na Instagramie czy Facebooku – na którym każdy może się nauczyć, jak wypromować się w internecie i dobrze na tym zarabiać. Coroczny weekend w Poznaniu to więc dobra okazja, by znane i lubiane już w sieci postaci mogły nawiązać nowe kontakty, a początkujący influencerzy mogli podpatrzyć, jak to robią najlepsi.

Influence marketing sklep internetowy

Po co komu influencer?

Influencer, albo jak kto woli – ambasador marki, to dla dużych firm atrakcyjna osoba, która w rzetelny i wiarygodny sposób, pośród swoich fanów i osób odwiedzających jej bloga czy Instagram, może polecać czyjeś produkty i usługi. Wszak, jak mówią badania Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, dla prawie co drugiej osoby ważne są opinie znajomych, a ponad jedna czwarta pyta wprost znajomych o rekomendacje. Co trzecia osoba twierdzi, że dzięki mediom społecznościowym jest w stanie szybciej podejmować decyzje zakupowe.

„Influence marketing” to dziś więc temat bardzo gorący i było to też widać w Poznaniu, choćby po liczbie prelegentów, którzy zjawili się na wydarzeniu. W tym roku w gronie gości, mówców i mentorów znaleźli się m.in. Krzysztof Gonciarz, Szymon Hołownia, Maciej Budzich, Michał Szafrański, Rafał Masny i Natalia Tur.

Byliśmy tam i my – na swoim stoisku pokazując, jak swoje pomysły można sprzedawać w internecie w ramach sklepu internetowego. Już teraz na oprogramowaniu Shoper zarabiają tak znane postaci internetu, jak m.in. Kinga Rusin (sklep Pat&Rub), Rafał Jonkisz (sklep BalmoraClothing) i Honorata Skarbek (sklep Sunsetshop).

Od konkursu Mistera Polski do własnego sklepu online, czyli tak się sprzedaje modę
Zacznij prowadzić swój biznes w internecie jak gwiazda

Jesteś twórcą? Zostań sprzedawcą

Dbanie o własną markę, szukanie nowych kanałów dotarcia do odbiorcy, sprzedaż poprzez własny sklep – to naturalny proces rozwoju każdej, nowej czy już dobrze znanej, gwiazdy internetu. O tym także była mowa w Poznaniu. Na Influencer LIVE mieliśmy okazję prowadzić prelekcję pt. „Lajkuj, followuj, sprzedawaj – zbuduj swój biznes na społeczności!”, podczas której omówiliśmy narzędzia, technologie i żywe przykłady skutecznej (i popularnej) sprzedaży przez internet. 

Jednym z nich może być nasza współpraca z influencerką Agnieszką Niedziałek, założycielką sklepu NaPiekneWlosy.pl, która także była obecna w Poznaniu. Jej przygoda z biznesem online zaczęła się od facebookowego fanpage’a z krótkimi poradami na temat pielęgnacji włosów – infografikami i instrukcjami. Po kolejnych pozytywnych reakcjach zdecydowała się pójść dalej i ruszyć z kanałem na YouTube, a potem… uruchomiła oczywiście własny sklep. O którym dziś mówi, że jest „trampoliną do wielkich rzeczy”.

Teraz kolej na ciebie! Nie miałeś/aś okazji spotkać nas na Influencer LIVE w Poznaniu? Nic straconego. Cały czas jesteśmy otwarci na współpracę. Ty musisz mieć tylko pomysł na to, co chcesz w sieci sprzedawać. My zajmiemy się resztą.

☞ Przeczytaj także: Kilka pomysłów na pięknie wyglądający sklep internetowy