Udoskonalona wersja Shoper 5.2 umożliwia prowadzenie własnego sklepu internetowego także w wersji mobilnej. Dostęp do Internetu w telefonach komórkowych staje się coraz bardziej powszechny i stale rośnie liczba osób z niego korzystających, która obecnie wynosi prawie 4 milliony Polaków. Niesie to za sobą nową formę robienia zakupów. Klienci mogą przeglądać oferty sklepów internetowych i dokonywać zakupów w dowolnym miejscu i czasie – wystarczy tylko użyć swojego telefonu komórkowego.

Shoper mobilny działa na urządzeniach z ekranem dotykowym np.: iPhone 3, iPhone 3G, iPhone 4, iPod Touch, Motorola Droid X, Motorola Droid 2, Samsung Galaxy S, HTC Incredible, HTC Desire, HTC Evo oraz wielu innych wyposażonych w systemem operacyjny Android 2.0+, palmtopach HP Palm Pre 3 oraz urządzeniach z systemem Windows Mobile. Posiadanie sklepu internetowego w wersji mobilnej jest atrakcyjnym kierunkiem rozwoju dla większości firm. Obecnie panujący trend na rynku e-commerce wydzielił kolejny ważny obszar handlu – m-commerce. Wersja mobilna sklepu oferowana przez Shoper jest dostępna bezpłatnie we wszystkich wariantach SaaS.

To jednak nie wszystkie udoskonalenia, które niesie ze sobą najnowsza wersja Shoper. Została do niej także dodana opcja zaawansowanego filtru produktów. Rozwiązanie to pozwala w prosty i szybki sposób odnaleźć interesujący Klienta produkt. Wybranego asortymentu można szukać w dowolnym przedziale cenowym, wybierając produkty w danym rozmiarze lub tylko konkretnego producenta. Opcja zaawansowanego wyszukiwania produktów jest także dostępna w wersji mobilnej sklepu.

Nowa odsłona Shoper to także pełna integracja z aukcjami prowadzonymi w serwisie Allegro. Była to druga, po wdrożonej już integracji z Facebookiem, sugestia Klientów Shoper dotycząca rozwoju oprogramowania.

Dzięki integracji z Allegro klient będzie mógł przenieść obsługę prowadzonych w serwisie aukcji do panelu administracyjnego sklepu. Rozwiązanie to ułatwi i skróci czas obsługi klientów każdego sklepu internetowego. Po sprzedaży na Allegro dokonywana jest automatyczna aktualizacja stanów magazynowych, dodatkowo po każdej aukcji tworzone jest nowe zamówienie dla sklepu. Istnieje także możliwość wystawienia wielu produktów jednocześnie, rozwiązanie to skróci czas dodawania kolejnych aukcji. Integracja z Allegro jest dwustronna: klient ma możliwość tworzenia profili aukcji, dzięki którym jednym kliknięciem wystawi kolejne produkty na Allegro oraz może importować opublikowane już wcześniej aukcje do swojego sklepu jako produkt lub kategorię.