Oto pięć powodów, dla których twój sklep internetowy powinien korzystać z nowej i ulepszonej wyszukiwarki Shoper.

 

Nowa wyszukiwarka w sklepie internetowym – co w tym fajnego? Znacznie więcej niż na pierwszy rzut oka może wyglądać. Wystarczy tylko zerknąć na badanie Digital Training Academy, które informuje, że ponad 40% odwiedzających sklep internetowy natychmiast przechodzi do pola wyszukiwania. Tacy użytkownicy są nawet 4-krotnie bardziej skłonni do finalizacji zakupu niż ci, którzy nie używają w sklepie wyszukiwarki. Druga sprawa – szukajka szukajce nierówna. I korzystając z unowocześnionej wyszukiwarki w sklepach Shoper, łatwo się o tym przekonać.

#1 Bo daje klientom to, czego szukają (i zwiększa konwersję!)

Według badania dostawcy narzędzia SalesBee, czyli asystenta sprzedaży w branży e-commerce, tylko 4 na 100 potencjalnych klientów odwiedzających stronę danego sklepu, rzeczywiście dokonuje zakupu. Inne ciekawe dane przynosi raport Digital Training Academy mówiący, że 80% procent internautów woli używać wewnętrznej wyszukiwarki na stronie danego sklepu, niż poruszać się po nim „na ślepo”.

Co robić, by tych klientów nie stracić, a zyskać znacznie więcej? Sprawna i funkcjonalna wyszukiwarka jest pierwszym krokiem do sukcesu. Ta wprowadzona wraz z aktualizacją oprogramowania Shoper 5.19.1 jest teraz lepiej dostosowana do urządzeń mobilnych oraz skuteczniej przeszukuje asortyment sklepu.

Sprzedawcy, którzy już ją uruchomili, notują wzrosty liczby transakcji średnio o ponad 30 proc. Wskaźnik ten jest najwyższy, gdy kupujący korzystają z urządzeń mobilnych, gdzie nawigacja w sklepie jest trudniejsza, a skuteczna wyszukiwarka potrafi ją znacznie uprościć.

☞  WŁĄCZ JUŻ TERAZ NOWĄ WYSZUKIWARKĘ I ZACHĘCAJ MOCNIEJ DO ZAKUPÓW

Serwis ScreenPages.com – badając 21 różnych sklepów internetowych – donosi, że sprawna i funkcjonalna wyszukiwarka zawsze się opłaca. Na poniższym wykresie widać, że gdy nawet mniej niż 10% osób używa wyszukiwarki, to blisko 40% przychodów danego dnia pochodzi z tych właśnie wyszukiwań (na wykresie procent osób korzystających z wyszukiwarki na stronie – kolor niebieski i procent przychodów pod wpływem wyszukiwania – kolor czerwony).

 


Źródło: ScreenPages.com

#2 Maksymalnie ułatwia zakupy

Nowy mechanizm wyszukiwania w sklepach Shoper został opracowany według najlepszych przyjętych standardów. A to sprawia, że działa on bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie. Do tej pory wyszukiwanie następowało po wciśnięciu na klawisza ENTER, teraz wyszukiwarka przeszukuje sklep już od momentu wpisania do niej pierwszego znaku.

Aby skutecznie wyszukiwać, nowa wyszukiwarka zbiera informacje dotyczące produktów, kategorii i producentów. Łącznie z 12 miejsc, w tym również licznych wariantów i atrybutów przypisanych do produktów.

To też ma znaczenie. Standardowa wyszukiwarka, w którą trzeba wpisać pełną nazwę danego produktu, to dziś zdecydowanie za mało. Klienci oczekują listy pożądanych wyników już po wpisaniu niepełnej frazy lub frazy wpisanej z błędem. Mechanizm sugestii (autouzupełniania) na pewno zatrzymuje potencjalnego klienta na dłużej. Zawsze bowiem lepiej, gdy kupujący dostanie listę wyników niż komunikat o braku produktu.

#3 Podpowiada, że hej!

Sugestie wyszukiwania mają zresztą dodatkową moc – raz, że pomagają szybciej znaleźć to, czego się faktycznie szuka, dwa – że często podpowiadają produkty, których klient mógłby nie znaleźć bez skorzystania z wyszukiwarki.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że z naszych analiz dotyczących czasu zakupów wynika, iż sesja na stronie sklepu trwa średnio 2,5 minuty. To bardzo niewiele, dlatego sprzedawcy powinni ułatwić kupującym szybkie znalezienie tego, czego szukają.

Dlatego teraz, dzięki nowej wyszukiwarce, wyniki wyszukiwania w sklepach Shoper wyświetlają najlepiej dopasowane produkty. Oprócz zdjęcia, nazwy i ceny, w polu widoku może być też wyświetlana informacja o aktualnej promocji, ocena produktu w formie gwiazdek czy podpowiedzi dot. wariantów dla danego towaru. Całość sposobu prezentacji sprawia, że wyszukiwarka może zastąpić konwencjonalną nawigację po sklepie. Czegoś takiego jeszcze nie było! I żeby z tego korzystać, nie trzeba wcale za takie udogodnienia dodatkowo płacić.

 

#4 Daje więcej możliwości sprzedającym

Mechanizm sugestii działa już od pierwszej litery i może prezentować do 10 najlepiej dopasowanych do wprowadzanej frazy sugestii – ale maksymalną liczbę sugestii można skonfigurować w panelu. Tym samym teraz także sprzedający ma wpływ na to, co pokazuje się klientom w wynikach wyszukiwania. 

Trzeba tylko pamiętać, że mimo iż opcje konfiguracyjne pozwalają na szerokie dopasowanie do specyfiki sklepu, dla większości e-biznesów najlepszym wyborem będą jednak ustawienia domyślne. Korzystanie z zaawansowanych ustawień ma sens przy nietypowym asortymencie danego sklepu.

 

#5 Obsługuje literówki

W sklepach pracujących w abonamencie Premium wyszukiwarka pozwala również na korektę wyników z uwagi na literówki popełniane podczas wpisywania haseł oraz daje możliwość bardziej zaawansowanego definiowania wagi poszczególnych pól dla sugerowanych podpowiedzi.
Znaczy to mniej więcej tyle, że właściciel sklepu ma teraz możliwości, jakich nie miał nigdy wcześniej, a jego klienci narzędzie, które maksymalnie ułatwia im zakupy w ulubionym sklepie.

Instrukcję, jak nową wyszukiwarkę włączyć w twoim sklepie Shoper znajdziesz na tej stronie.