Jak w sposób nowoczesny, funkcjonalny i atrakcyjny wizerunkowo sprzedawać kosmetyki przez internet? Sklep Balneokosmetyki, pracujący na usłudze Shoper Premium, jest najlepszym tego przykładem.

Misja sklepu

Balneokosmetyki to marka kosmetyków stworzona w oparciu o wspaniałe właściwości leczniczej wody siarczkowej, okrzykniętej „wodą życia”, a wydobywanej w miejscowości uzdrowiskowej Solec-Zdrój. To tu powstały Malinowe Hotele (Hotel****Malinowy Zdrój, Mineral Hotel****Malinowy Raj oraz Baseny Mineralne) i to właśnie stąd, ze źródła o nazwie „Malina”, wydobywana jest woda siarczkowa, wykorzystywana zarówno do zabiegów leczniczych, jak i produktów sprzedawanych pod adresem Balneokosmetyki.pl.

„Wszędzie się nią chwalimy, bo jej działanie jest wielokierunkowe” – mówi Patrycja Kaleta-Niemyski, Brand Manager marki. „Począwszy od leczenia bólu kręgosłupa i stawów, poprzez szereg chorób cywilizacyjnych, kończąc na problemach skórnych takich jak: jej przedwczesne starzenie, trądzik, przebarwienia, łupież, cellulit, łuszczyca i inne”.

Balneologia, z nazwy sklepu, to jedna z najstarszych dziedzin medycyny uzdrowiskowej, która zajmuje się badaniem i wykorzystaniem właściwości leczniczych wód podziemnych i borowin oraz zastosowaniem ich w procesie leczenia. Z kolei Solec-Zdrój słynie dziś z życiodajnej wody – o czym można przeczytać m.in. na etykietach każdego produktu oraz stronach internetowych hoteli i e-sklepu. A w misję marki wpisana jest łacińska sentencja SPA „Sanus Per Aquam”, czyli zdrowie poprzez wodę.

Jak mówi Patrycja: „Stworzenie serii kosmetyków, było naturalną konsekwencją potrzeb naszych hotelowych gości, którzy docenili naturalne działanie wody siarczkowej i zapragnęli kontynuować kurację w warunkach domowych”.

 

 

Przejście z licencji samodzielnej na Shoper Premium

Sklep Balneokosmetyki.pl nieprzerwanie działa od 9 lat i od samego początku korzysta z oprogramowania Shoper. Początkowo jako licencja samodzielna, ale teraz, po przejściu na usługę Shoper Premium, działa w modelu SaaS.

„Istotne były dla nas wszystkie opcje ułatwiające codzienną pracę, dostęp do aktualizacji, bezpłatnej pomocy oraz najnowszych rozwiązań technologicznych, które miały dla nas ogromne znaczenie, bo pozwoliły przygotować poszczególne rozwiązania zastosowane w sklepie” – mówi Brand Manager marki.

Balneokosmetyki.pl zyskał też nową odsłonę – piękną i kobiecą, bo, jak twierdzi Patrycja, to kobiety kupują u nich najczęściej. Jednak nowa szata graficzna to nie jedyna zmiana. W sklepie zadbano również o wygodną, intuicyjną nawigację, która ułatwia i przyspiesza dobór odpowiednich produktów w zależności od rodzaju skóry i wyzwań, jakie ta przed nami stawia.

„To właśnie ta możliwość personalizacji kosmetyków – na podstawie typu cery czy problemów skórnych – nas wyróżnia. Oprócz oczywiście najsilniejszej na świecie leczniczej wody siarczkowej” – podkreśla.

Dodatkowo, dzięki zaangażowaniu Autoryzowanego Resellera Shoper, w sklepie przygotowano szereg innych rozwiązań. Warto wspomnieć przede wszystkim o dodatkowych funkcjach w koszyku, dzięki którym kupujący – po przekroczeniu odpowiedniej wartości  – mają możliwość doboru upominki do zamówienia. Kolejnym ciekawym dodatkiem są piktogramy na karcie produktu – „100% EKO/VEGE” – które również wpływają na decyzję zakupową klienta. Świetnie się sprawdza wspomniana wyżej już personalizacja oferty według typu cery czy określonego problemu skórnego. Patrycja potwierdza, że wyżej wymienione dodatki są bardzo pomocne dla klienta i wpływają na wyższą sprzedaż.

 


Patrycja-Kaleta-Niemyski, Brand Manager BalneoKosmetyki.pl

 

Współpraca z Autoryzowanym Resellerem Shoper

Nowa wersja sklep Balneokosmetyki.pl to owoc współpracy z jednym z Autoryzowanych Resellerów Shoper, Mamezi Studio. Projekt realizowany był od listopada 2019 roku. Obie strony podkreślają, że był to czas bardzo intensywnej pracy, ale i kompromisów. Jak przyznaje Patrycja: „Mieliśmy bardzo dużo pomysłów i zdecydowana większość z nich została zrealizowana. Setki maili, godziny rozmów i tak oto mamy jeden z najnowocześniejszych e-sklepów w Polsce. A z Mamezi Studio nadal mamy kontakt i jeśli chcemy coś poprawić/udoskonalić to zespół od razu działa. Dla nas to była bardzo owocna współpraca”.

„Wdrożenie sklepu było kompleksowe” – mówi  Jakub Ogórek z Mamezi Studio.Obejmowało m.in. migrację bardzo starej i zmodyfikowanej licencji samodzielnej na chmurową wersję sklepu, co było wyzwaniem samym w sobie, a także: redesign całego sklepu i wdrożenie nowej grafiki wraz z wieloma niestandardowymi funkcjonalnościami. Z innych ciekawych rozwiązań, przygotowana została m.in.: wspomniana już tu wcześniej rozbudowana karta produktu (m.in piktogramy, prezentacja składników produktów, moduły cross-sellingowe, opcja „zapakuj na prezent”), moduły up i cross-sellingowe w koszyku („produkt gratisowy”), czy propozycje drobnych produktów dodatkowych, takich jak EKO-torba lub mini zestaw kosmetyków”.

Wsparcie sprzedaży przez internet

Sklep internetowy to nie jedyny kanał dystrybucji Baleokosmetyków. Aktualnie obejmuje on 50% udziałów w sprzedaży, pozostałe to kanały social media (głównie Facebook) oraz sprzedaż stacjonarna.

„Obecni jesteśmy m.in. w punktach ZIKO DERMO w całej Polsce oraz drogeriach Natura. Produkty oczywiście świetnie sprzedają się również w naszej sieci Malinowe Hotele****Medical SPA, gdyż to właśnie tam klienci najwięcej dowiadują się o naszym skarbie, jakim jest lecznicza woda siarczkowa” – deklaruje Patrycja.

Sklep Balneokosmetyki inwestuje w szereg działań reklamowych – wykorzystywane są także narzędzia do remarketingu, mailingów czy wiadomości sms. Jednak największy odzew, jak podkreśla Patrycja, jest z kampanii reklamowych prowadzonych na Facebooku i w wyszukiwarce Google.

To, co wymaga także podkreślenia to fakt, że nowa odsłona sklepu Balneokosmetyki.pl została przygotowana również pod kątem SEO. Działania z obszaru pozycjonowania prowadzone są także przez Autoryzowanego Resellera Shoper.

Na pytanie, co jeszcze jest potrzebne, by skutecznie sprzedawać przez internet, Patrycja dodaje: determinacja i nieustanne doskonalenie się.

„Jednak tym, co jest najważniejsze i co determinuje sukces, jest wyobraźnia” – podkreśla. „To ona pozwala znaleźć odpowiedź na oczekiwania klientów. Co mu da ten produkt? Jakie korzyści? Dzięki temu będziemy w stanie stworzyć pewną opowieść, która stanie się jednocześnie naszym wyróżnikiem. Wyróżnikiem, który pokażemy wszędzie, gdzie się tylko da i w najbardziej oryginalny sposób, który zostanie w pamięci i doprowadzi do sukcesu. Ten tzw. storytelling umożliwi nam zbudowanie więzi z klientem. Jednym zdaniem: wyróżnij się lub zgiń”.