Jak sprzedawac ozdoby i dekoracje

Sprzedajesz w sieci dekoracje, ozdoby lub gadżety? Lepiej podsuwaj je klientom nie tylko od dużego święta.

Artykuły wystroju wnętrz, gadżety, okazjonalne dodatki – nie jest łatwo sprzedawać tego rodzaju towary, w końcu kiedy znaleźć na to najlepszą porę? Bo czy prawdą jest, że ozdoby bożonarodzeniowe najlepiej rozchodzą się w grudniu? A gadżety na wieczory panieńskie i kawalerskie latem? I kiedy najlepiej reklamować się z ozdobami ślubnymi? W miesiącach bez litery R w nazwie?

Prowadząc lub myśląc o podobnym biznesie warto prześledzić, jak rozkłada się zainteresowanie tego rodzaju asortymentem. Choćby po to, by szybciej reagować na sezonowość w swojej branży i lepiej dostosować ofertę do poszukiwań internautów.

Dekoracje i „ozdoby” – jak pokazują dane Google Trends, te frazy są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników Google’a wczesną wiosną i późną jesienią oraz zimą. Najrzadziej ludzie szukają ich w sieci od maja do sierpnia. Oferując taki asortyment w swoim sklepie warto ten czas poświęcić na przygotowanie oferty pod końcówkę roku i zacząć reklamować swoje dekoracje i ozdoby już od września, kiedy zainteresowanie nimi wyraźnie wzrasta.

Dekoracje urodzinowe”, „ozdoby ślubne”… Tu choć liczba zapytań jest w ciągu roku większa, sytuacja wygląda podobnie – od września pojawia się ich w wyszukiwarce Google najwięcej i tak rosną, rosną aż do wiosny. Warto więc więcej zainwestować w działania reklamowe już wtedy.
Sezon na śluby to teoretycznie okres wiosny i lata, ale największe zainteresowanie asortymentem, który może upiększyć ceremonią ślubu i przyjęcie weselne przypada na zimę i początek roku, oraz jesień i jego końcówkę. Przyszłe pary młode planują swoje imprezy z wyprzedzeniem, często wchodząc w nowy rok z konkretnym przesłaniem: „OK, teraz zacznijmy przygotowywać wszystko do ślubu!”.

Jeśli koncentrujesz się w swoim sklepie na dekoracjach i ozdobach „świątecznych” – też reklamuj się z wyprzedzeniem. Gadżety na Halloween podsuwaj swoim klientom na długo przed tym świętem, a te pod Boże Narodzenie – najlepiej już od września i października. Na poniższym wykresie wyraźnie widać, że kupujący szukają ich na długo przed pierwszą gwiazdką.

Jeszcze inaczej wygląda kategoria gadżetów i upominków przeznaczonych na wieczory panieńskie i kawalerskie. Te rosną od maja do września, potem notują spadek zainteresowania i na nowo zwyżkują pod koniec roku. I jak widać, panie są w wyszukiwaniu gadżetów zdecydowanie bardziej aktywniejsze od panów.

Znalezienie najlepszej pory na reklamowane swoich produktów i zwiększenie sprzedaży na stronie swojego sklepu to klucz do sukcesu w e-handlu. Łatwo z tym nie będzie, ale każdy e-przedsiębiorca – czy to sprzedający, czy dopiero planujący sprzedawać przez internet, powinien przeanalizować zainteresowanie jego asortymentem, choćby w oparciu o narzędzia Google. A potem odpowiednio targetować swoje reklamy produktowe.

Jeśli chcesz sprzedawać więcej i częściej – uruchom kampanię reklamową, która dostarczy ci zamówień i nowych klientów. Kliknij tutaj, by dowiedzieć się więcej.