Paczki_Shoper

Szukasz alternatywy dla zbyt drogich dla ciebie kurierów albo paczkomatów, z którymi nie jest ci po drodze? Zajrzyj do pobliskiego kiosku RUCHu, tam też możesz swobodnie odbierać i nadawać przesyłki z twojego e-sklepu.

Sklepy internetowe mogą do woli wybierać spośród dostępnych na rynku integracji z systemami przewoźników – w ofercie są zarówno dominujące na rynku międzynarodowe firmy kurierskie, jak i lokalni usługodawcy. Jest jeszcze Poczta Polska, są popularne paczkomaty, ale i to nie wszystko.

Shoper dostawy_infografika

Możliwości e-sklepów w zakresie dostawy towarów są dziś zatem bardzo szerokie.
„Klient odbiera paczkę wtedy, kiedy ma czas i ochotę. Nie musi marnować dnia na stanie w długich kolejkach. Nie musi umawiać się z kurierem. Ma pewność, że od godziny 6. rano paczka będzie czekała w kiosku. Obsłuży go kioskarz, a nie maszyna. Będzie mógł opłacić paczkę przy odbiorze” – coś wam to mówi? Tak po krótce działa usługa Paczka w Ruchu, stanowiąca alternatywę dla przesyłek kurierskich i systemu paczkomatów. I tak jak napisano powyżej, oferująca odbiór oraz nadanie produktów ze sklepów internetowych za pośrednictwem dobrze wszystkich znanych kiosków Ruchu.

Czym ta usługa chce konkurować z innymi formami dostawy towarów? Przede wszystkim atrakcyjną ceną usługi – klienci indywidualni mogą nadawać paczki już od kilku złotych, e-bizesom firma Ruch oferuje też specjalną opcję „e-commerce”. Druga sprawa – siecią obsługiwanych kiosków, która obejmuje zarówno punkty w największych miastach, jak i małych wioskach, co pozwala na dotarcie sklepom internetowym ze swoim produktem do każdego zakątka kraju. Paczka w Ruchu reklamuje się także jako usługa, która „oszczędzi ci czasu na stanie w kolejkach” oraz pozwoli na zapłatę za nią w dowolnie wybrany przez klienta sposób – gotówką lub kartą, a czas realizacji zamknie się w standardowych ramach przesyłek kurierskich.

Jeden dzień dla paczek regionalnych (nadanie i odbiór na terenie tego samego województwa), dwa dni dla krajowych – tyle mniej więcej przesyłka będzie w drodze do odbiorcy, w samym zaś Ruchu, czyli kiosku, miejscu jej odbioru, czekać będzie przez pięć kolejnych. Potem wraca do nadawcy.
Od strony logistycznej usługa może więc wyglądać bardzo podobnie do rozwiązań konkurencyjnych, ale jej przewagą powinna być rzeczona cena oraz zasięg i elastyczność. O jej realnych korzyściach najlepiej jednak się przekonasz, integrując z nią swój sklep internetowy.