Social media sklep internetowy Shoper

Social media intensywnie zmieniały się w 2019 roku. Także z perspektywy sklepów internetowych. Jakie trendy wykorzystane przez właścicieli sklepów Shoper pomogły im w sukcesie i pozwoliły na sprawną komunikację w mediach społecznościowych? Sprawdzamy.

Instagram królem

Gdzie znajduje się nowe centrum dowodzenia społecznością? Wygląda na to, że 2019 rok upłynął pod znakiem Instagrama. Według danych zgromadzonych przez NapoleonCat w raporcie na koniec 2018 roku tempo wzrostu liczby użytkowników Instagrama było 3 razy szybsze niż wzrost liczby użytkowników Facebooka.

Nic więc dziwnego, że marki przenosiły się w ostatnich miesiącach właśnie tam. Coraz lepiej odnajdywały się się w rzeczywistości pięknych zdjęć z lotu ptaka (flatlayów), krótkich relacji tworzonych z użyciem Boomeranga, presetów do Lightrooma, czy relacji na Insta Stories.

Zobacz sklepy internetowe, które z powodzeniem sprzedają na Instagramie

Insta Stories zamiast wideo?

W 2019 roku rynek został zalany przez nowy format wideo, będący odpowiedzią na potrzebę dostarczania ciekawych kadrów w formie krótkich klipów. 15-sekundowe relacje tworzone niestandardowo, w pionie, zdobyły nie tylko rzesze widzów, ale i twórców, którzy postanowili zainwestować swoją energię w ich przygotowanie. Moc stories rosła, również dzięki nowym funkcjonalnościom urozmaicającym ich wygląd oraz rozbudowującym możliwości komunikacji z obserwatorami, fanami i klientami.

Doskonale rozumieją ten trend dziewczyny prowadzące na Instagramie firmowy profil Sinnbymannei – sklepu internetowego Sary Boruc-Mannei. Ich relacje doskonale dowodzą, że warto wykorzystać możliwości sprzedażowe, jakie daje Instagram. Wystarczy podpatrzeć, jak oznaczają produkty, pokazują swoje ambasadorki i pracę od kuchni. Jednym słowem: budują wizerunek marki.

 

 

Możliwość udostępniania relacji wprowadził też Facebook, choć na razie służy on wciąż przede wszystkim do publikowania postów i zdjęć oraz prowadzenia dyskusji. Na pewno jednak chcąc profesjonalnie prowadzić markę w kanałach społecznościowych, należy jak najmocniej wykorzystać potencjał obu tych platform.

Jak się dobrze pokazywać na Facebooku? Na przykład wykorzystując potencjał reklam

Liczy się czas reakcji…

Dobre wyczucie czasu daje wygraną w real time marketingu. Natychmiastowa reakcja na aktualne wydarzenia to nadal klucz od serca odbiorców w social mediach.

Najwięksi gracze – tacy jak Lidl czy Ikea – wciąż robią to naprawdę dobrze, ale sklepy Shoper też – co nas bardzo cieszy – chętniej i śmielej zaczepiają swoich odbiorców fajnymi, contentowymi zagraniami. Z 2019 roku będziemy m.in. pamiętać pomysły sklepu Teesa.

 

Influencerzy na celowniku

Nie dali oni o sobie zapomnieć, rozwinęli skrzydła i pokazali, że można z nimi planować skuteczne działania marketingowe.

Niektórych wciąż dziwi, czemu działa to tak dobrze. A przecież ten trend, który w zeszłym roku był jeszcze częściej wykorzystywany, bazuje na bardzo dobrze znanym wzorcu tak podstawowego zachowania u człowieka jak poleganie na opiniach innych.

Warto sprawdzić badania wykonane przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, które mówią, że dla prawie co drugiej osoby ważne są opinie znajomych, a ponad jedna czwarta pyta ich wprost o rekomendacje. Co trzecia osoba twierdzi, że dzięki mediom społecznościowym jest w stanie szybciej podejmować decyzje zakupowe. A znane i lubiane osoby takie decyzje jeszcze podkręcają.

Opinie w sklepie internetowym – przeczytaj, dlaczego są tak ważne

Od takiej formy polecania swoich produktów zaczynała Magdalena Kucia-Ochal, właścicielka sklepu Nancyakcesoria.pl.

„Codziennie na Instagramie pojawiało się zdjęcie z jednym z unikatowych hasztagów #nancyaccessories lub #nancygirls. Wraz ze wzrostem rozpoznawalności marki, klientki zaczęły same oznaczać moje produkty na swoich zdjęciach” – mówiła nam o początkach swojej działalności w sieci.

Teraz inwestuje w doskonałą jakość obsługi klienta, nie pozwala o sobie zapomnieć na Instagramie, na bieżąco informując o swoich produktach, ale też pokazuje swoją influencerską społeczność. Również na stronie swojego sklepu internetowego.

Social listening

Czyli dalej o opiniach kupujących. Bo warto ich szukać nie tylko na firmowej zakładce na Facebooku czy Insta, ale także – w grupach.

Robi tak między innymi Natalia Knopek, prowadząca sklep Simplife.pl czy właściciele innego sklepu pracującego na oprogramowaniu Shoper – Hultaj Polski.

I jedni, i drudzy korzystają z prostego narzędzia dostępnego na Facebooku – grup. Są one tworzone coraz częściej również przez właścicieli sklepów internetowych. Po co? Pozwalają na stworzenie społeczności wokół własnego produktu, na jej scalenie i przede wszystkim poznanie. A w przyszłości, być może, wyłonienie z nich ambasadorów swoich marek.

 

 

Ta forma komunikacji wykorzystująca gromadzenie się osób zainteresowanych jednym tematem, zastępuje dawne fora i może okazać się nieocenionym sposobem na dotarcie do swojego klienta w 2020 roku.