Sklep internetowy Shoper

Jaki był rok 2019 w sklepach internetowych? Obfity w nowości i kolejne rekordy. Oto najważniejsze aktualizacje i wdrożenia z ostatnich dwunastu miesięcy.

13 tysięcy sklepów Shoper z obsługą płatności Google Pay

Sklepy internetowe pracujące na oprogramowaniu Shoper mogą już korzystać z łatwej i bezpiecznej metody płatności Google Pay. Shoper jako pierwsza platforma ecommerce w Polsce wprowadziła w 2019 roku tę integrację. Dzięki niej właściciele sklepów oferują swoim klientom wygodną formę płatności, a klienci – jeszcze szybciej i bezpieczniej płacą za zakupy. Podczas finalizacji zamówienia w sklepie Shoper wystarczy, że klient wybierze opcję „Zapłać przez Google Pay” i adres do dostawy. Cały proces jest chroniony dzięki światowej klasy systemowi zabezpieczeń – do weryfikacji płatności służy wirtualny token, zapewniający pełne bezpieczeństwo danych kupujących.

 

Shoper Google Pay

 

„Obserwując zmieniające się potrzeby kupujących, trzeba im dziś maksymalnie ułatwić proces zakupowy. Dlatego cieszymy się, że jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce udostępnimy w naszych sklepach błyskawiczne zakupy Google Pay, które zdecydowanie przyspieszają zakupy oraz zwiększają wygodę i zadowolenie klientów w sieci” – mówił Jacek Zientkiewicz z Działu Rozwoju Biznesu Shoper.

Przeczytaj także: Jak zdobyć nowych klientów i poprawić konwersję dzięki Google Pay

Automatyczne reklamy na Facebooku i Instagramie

Co dziś jest ważne dla e-sprzedawców? Poszukiwanie nowych kanałów dotarcia ze swoją ofertą i przekazem reklamowym do klienta. Sklepy, którym zależy na rozwoju, wciąż muszą szukać dla siebie odpowiednich rozwiązań i stale je optymalizować. Stąd nowa usługa na platformie sklepów Shoper, która która pozwala szybciej zdobywać nowe zamówienia.

Od 2017 r. mamy status Google Partner Premier, który jest najwyższym wyróżnieniem dla firmy współpracującej z Google. Naturalnym krokiem było więc dla nas nawiązanie podobnej współpracy z Facebookiem, dzięki czemu możemy teraz realizować najlepsze kampanie reklamowe dla sklepów pracujących na naszej platformie.

Współpraca marketingowa z Facebookiem nie ogranicza się jednak tylko do działań w obrębie tego jednego serwisu. Status Facebook Marketing Partner pozwala na uruchamianie profesjonalnych kampanii reklamowych dla sklepów Shoper zarówno na Facebooku, jak i Instagramie oraz Messengerze. W przyszłości także w komunikatorze WhatsApp i na Facebook Marketplace.

 

Nowa i zaawansowana wyszukiwarka

Jedna z naszych aktualizacji, wprowadzonych w 2019 roku, wprowadziła w sklepach nową, zaawansowaną wyszukiwarkę. Mogą z niej już korzystać e-sklepy pracujące we wszystkich planach abonamentowych Shoper, a sklepy w abonamencie Premium mają do dyspozycji dodatkowe opcje konfiguracji.

Co najważniejsze – zwiększył się nie tylko zakres przeszukiwanych danych, ale również funkcje i możliwości. Nowa wyszukiwarka jest teraz lepiej dostosowana do urządzeń mobilnych oraz skuteczniej przeszukuje asortyment sklepu.

 

 

Nowy mechanizm wyszukiwania został opracowany według najlepszych przyjętych standardów, co sprawia, że działa on bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie.

Do tej pory wyszukiwanie następowało po wciśnięciu na klawiaturze klawisza ENTER, teraz wyszukiwarka przeszukuje sklep już od momentu wpisania do niej pierwszego znaku. Zaawansowany mechanizm oceny częstotliwości występowania fraz sugeruje na podstawie statystyki najlepiej pasujące podpowiedzi wyszukiwanych haseł. Aby skutecznie wyszukiwać, zbiera informacje dotyczące produktów, kategorii i producentów – łącznie z 12 miejsc, w tym również licznych wariantów i atrybutów przypisanych do produktów.

Przeczytaj także: 5 argumentów za włączeniem nowej wyszukiwarki

Usprawnienia w panelu sklepu Shoper

Dla ułatwienia codziennej pracy z e-sklepem, w 2019 roku wprowadziliśmy również możliwość operacji na nieograniczonej liczbie obiektów jednocześnie oraz zaznaczania obiektów do akcji na różnych podstronach.

Nowe filtrowane listy zastąpiły dotychczasowy sposób przeglądania i wyświetlania widoków tabel. Łącznie usprawnionych zostało ponad 100 widoków list w panelu administracyjnym sklepu Shoper – zastąpiliśmy kilka pól przeszukiwania jednym oraz pozbyliśmy się przycisku “pokaż więcej filtrów”. Dzięki temu od razu masz dostęp do wszystkich ulepszonych filtrów w jednym miejscu – wcześniej znajdowały się w różnych miejscach lub były ukryte.

 

 

Aktualizacja wprowadziła również nowy mechanizm multiakcji, który w połączeniu z filtrami znacznie skraca czas potrzebny na edycję wielu obiektów jednocześnie.

Najważniejsze zmiany:
☞ operacje na dowolnej liczbie obiektów,
☞ dynamiczne przełączanie list wyników spośród których wybieramy obiekty do edycji,
☞ nielimitowana liczba stron z listami wyników,
☞ monitoring / śledzenie wykonywanych akcji (operacji),
☞ planowanie akcji w czasie (dla sklepów Shoper Premium).

Twój sklep lepiej widoczny dzięki audytowi SEO

SEO od zawsze było dla nas ważne. Sklepy Shoper są już z automatu zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google – posiadają m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna posiada własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.

Wiemy jednak, że żeby cieszyć się jak najlepszą pozycją w Google, trzeba robić znacznie więcej. I właściciele sklepów pracujących na naszym oprogramowaniu starają się to robić, szukając pomocy na przykład w różnych firmach i agencjach zewnętrznych.

Ale chcieliśmy skrócić im tę ścieżkę i pomóc zaoszczędzić masę czasu na szukanie i dogadywanie warunków umowy – dlatego uruchomiliśmy usługę Audytu SEO dla sklepów internetowych Shoper. Jak z niego skorzystać?

Współpraca przebiega w kilku prostych krokach. Możesz nam zlecić audyt SEO swojego sklepu lub wybrać jeden z trzech dostępnych wariantów wsparcia SEO. W następnym roku przyglądamy się stronie twojego sklepu i proponujemy zmiany. Po twojej akceptacji działamy, a na koniec raportujemy podjęte działania.

Audyt SEO Sklep Internetowy Shoper

Nowa integracja Shoper InPost

Dostęp do jednej z najpopularniejszych metod dostawy w Polsce, preferencyjne warunki dla sklepów Shoper, szybkie i tanie zwroty, zamawianie kuriera i zlecanie odbioru paczek z poziomu panelu sklepu Shoper, zintegrowana obsługa przesyłek Allegro Inpost – to niektóre z korzyści, jakie daje nowa integracja Shoper InPost.

Zawiera ona w sobie dwie główne usługi InPostu: Paczkomaty InPost oraz Kuriera InPost. Obejmuje również wygodne metody wysyłki towarów do klienta: przez Paczkomat (wybór domyślnego punktu nadania, opcja dostępna tylko przy wyborze rodzaju kuriera Paczkomat), zlecenie odbioru (poprzez zamówienie kuriera, wymagany jest wydruk potwierdzenia odbioru na konkretne zlecenie), POP (czyli deklarację punktu odbioru) oraz stały podjazd (codzienne wizyty kuriera; wymagane druki potwierdzenia odbioru).

Nowy program lojalnościowy

30 nowych funkcjonalności w tym 8 funkcjonalności Premium, a wszystko w cenie abonamentu – to z kolei nowości, jakie wprowadziliśmy wraz z aktualizacją Programu Lojalnościowego Shoper.

Wymiana punktów na produkty odbywa się już w trakcie składania zamówienia w sklepie, a proces wymiany punktów na produkty można skonfigurować poprzez:
☞ minimalną wartość składanego zamówienia, przy której opcja wymiany punktów zostaje
aktywowana,
☞ limit liczby punktów wymienianych na produkty,
☞ limit liczby produktów wymienianych za punkty.

Dodatkowo teraz, za produkty wybrane w procesie wymiany można narzucić symboliczną opłatę w wysokości np. 1 grosza (co rekomendujemy ze względu na obowiązujące prawo podatkowe).

 

Rekordowo obsłużony Black Friday

136% – o tyle większy ruch zanotowaliśmy na platformie sklepów internetowych Shoper podczas Black Friday 2019 względem roku ubiegłego. I po raz kolejny udowodniliśmy, że na SaaSie wszystko da się.

W porównaniu ze „zwykłym” piątkiem, 22 listopada 2019 r., wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper wzrosła o 185%. Na wykresie poniżej widać wyraźnie, w jak krótkim czasie obsłużyliśmy w trakcie Czarnego Piątku ruch w sklepach Shoper, a zwłaszcza w sklepach Shoper Premium. I co ważne – żaden ze sklepów nie doświadczył w tym czasie niedostępności usługi, a ich klienci mogli kupować bezpiecznie i dowoli.

 

Black Friday 2019: Sklepy Shoper vs Premium (średni czas odpowiedzi)
Infogram