Content wideo sklep internetowy

96% użytkowników internetu twierdzi, że klipy wideo są pomocne w robieniu zakupów. Pytanie więc do ciebie: czy im w tym pomagasz?

Klient zadowolony, to ten dobrze obsłużony. Zainspirowany do odwiedzin w sklepie, nagrodzony ciekawą ofertą, bogatszy nie tylko o sam towar, ale i doświadczenia zakupowe. Jednym ze sposobów zaciekawienia potencjalnego klienta swoją marką i pomysłem na sklep jest aktywność w mediach społecznościowych stawiających na content wideo – z YouTube na czele.

Po co takie rzeczy w twoim e-sklepie? Za podpowiedzi niech posłużą poniższe dane…

Treści wideo w e-sklepach
Infogram

A za samą inspirację nagrania, które – mniej lub bardziej odważnie – pojawiły się na kanałach youtube’owych sklepów, działających na naszej platformie. Poniższe przykłady pokazują, że nawet domowym sposobem można nagrywać ciekawe klipy wideo angażujące internautów. Najważniejszy jest pomysł i właściwe ogranie „swojego tematu”, czyli branży, w której twój sklep się rozwija.

Tak się robi „fame”

Trzeba bowiem w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: do kogo mówisz, i dla kogo taki content nagrywasz. Jeśli bowiem sprzedajesz modną odzież, jak sklep Selfieroom, musisz nastawić się na użytkownika rozkochanego w modzie, interesującego się modnymi trendami i gustującego w ładnych i kolorowych obrazkach.
Wspomniany sklep na swoim kanale YouTube ma na razie tylko trzy klipy, ale start jest obiecujący – szczególnie wyróżnia się materiał zza kulis sesji zdjęciowej dla kolekcji „FAME by SELFIEROOM”. Nie tyle nawet udziałem celebrytki, Natalii Siwiec, co sprawną realizacją i przykuwającym oko montażem. Gdyby sklep dalej szedł w tym kierunku, mógłby na YouTube zgromadzić zapewne spore grono fanów.

Porady mile widziane

Skromne próby z contentem wideo podjęły też panie odpowiedzialne za Mamy Kalendarz. Na razie prezentują w krótkim klipie nową odsłonę kalendarza na rok 2017/2018, ale kto wie – może podobnych materiałów, w których wyjaśniają, jak korzystać ze swojego kalendarza, będzie wkrótce więcej?
Takie porady byłyby bardzo wskazane – jak organizować i planować czas w rodzinie? Jak rozmawiać, jak usprawniać komunikację? Mamy Kalendarz może być do tego świetnym narzędziem, ale wcześniej klipy wideo mogłyby być jeszcze lepszą inspiracją do zainteresowania się nim. Oraz tematem organizacji życia w mniej czy bardziej poukładanej rodzinie.

Historie z życia wzięte

Założycielka sklepu Radosna Kuchnia na przykład, Natalia Wiszniewska, sprzedająca w nim rzeczy usprawniające i upiększające każdą kuchnię i jadalnię (ze wskazaniem na asortyment dla dzieci), potrafi zachęcić do zakupów poradami z życia wziętymi.
„Twoje dziecko toleruje tylko kilka produktów na swoim talerzu? Jest na to rada! Spróbuj kilku sprawdzonych metod i poznaj przepis na to, jak powoli rozszerzać jego tolerancję smakową” – to jedna z nich. A czy po takiej propozycji nie chcesz zajrzeć do sklepu, by sprawdzić, co jeszcze ciekawego ma on w swojej ofercie? No właśnie, my też chcieliśmy – tak jak blisko 50% oglądających treści wideo, uznających filmy poradnikowe i instruktażowe za najbardziej atrakcyjne.

Twoja twarz brzmi czadowo

„O Boże, jakie to jest trudne!” – stwierdziła na początku swojego pierwszego klipu wideo na YouTube założycielka marki i sklepu Pan Lis, Kasia Lisiak. Jest, pewnie. Ale jak widać na jej przykładzie, do odważnych świat należy i warto robić content wideo. Chwilę pod premierą debiutanckiego wideo, posypały się komentarze: „Wyszło genialnie – gratuluję! Fajny montaż, podoba mi się ta jakość filmu. (…) Z chęcią obejrzę kolejne filmiki :)”, „Czadowy pilot,???? chcę więcej Was☺”, „Powiedziałaś może pięć zdań, a przekazałaś wartość 20, masz poczucie humoru i to się ceni, gratulacje, czekam na kolejne odcinki”… I tak Pan Lis nadaje do dziś, pod swoimi filmami notując po kilka tysięcy odtworzeń.
Kilka z nich to nasza zasługa. Totalnie to kupujemy!