Pomysł na sklep internetowy Zapato

„Fajne, prawda? Spotkałaś się z czymś takim na rynku?” – pytają na stronie swojego sklepu założyciele Zapato.com.pl. My nie, dlatego gorąco polecamy ten sprzedający u nas e-biznes.

 

Renata jest z wykształcenia prawniczką, ale pochodzi z rodziny, w której zawód szewca przekazywany był przez długie pokolenia. Sebastian – projektantem i, jak czytamy na stronie sklepu, wizjonerem, który na butach zna się jak mało kto. Razem założyli w 2007 roku markę, której mottem przewodnim jest hasło: „projektujemy obuwie z troską o twoją wygodę”. Markę Zapato.

Tradycyjne rzemiosło w internecie

„Ludzie powoli przyzwyczajają się do tego, że jednak jakość idzie w parze z ceną i odchodzi się od chińskich produktów, które parę lat temu były bardzo popularne i cieszyły się większym zainteresowaniem niż droższe, polskie buty” – mówi nam Renata. „Naszą markę stworzyliśmy z myślą o świadomych i pewnych siebie kobietach, poszukujących niebanalnego wzornictwa, uwielbiających piękno koloru i nietypowe motywy. Kobiet, które poszukują butów wygodnych i ponadczasowych – takich, które zostały wykonane specjalnie dla nich z dbałością o komfort i wygodę wymagających stóp”.

Ta „wyjątkowość” wyróżnia Zapato na rynku. „Sami produkujemy buty ze skór naturalnych i takie typowe, tradycyjne rzemiosło staramy się sprzedać w internecie” – mówią właściciele marki. Zaopatrują się u krajowych producentów i dostawców, swoją pracownię mają w Białobrzegach, a sklep internetowy – na polskim oprogramowaniu Shoper. Cechą charakterystyczną dla firmy jest również to, że większość butów produkowana jest w Zapato dopiero w momencie złożenia zamówienia.

 

Sprzedaj to inaczej, po twojemu

„Prowadzimy z mężem firmę rodzinną, co na pewno nie jest to łatwe, bo tak naprawdę spędzamy ze sobą 24 godziny na dobę, natomiast udało nam się fajnie podzielić obowiązkami. Ja zajmuję się częścią związaną z handlem i sprzedażą, Sebastian produkcją, i dzięki temu, że mamy swoją działalność, mamy też troszeczkę więcej czasu na rozwijanie swoich pasji, zainteresowań i poza sezonem trochę więcej czasu wolnego” – podkreśla Renata.

I zdradza, że od momentu założenia sklepu internetowego, tego własnego, pod własną marką, rozwój Zapato jest z roku na rok coraz większy. „W ciągu ostatniego roku kalendarzowego, zwiększyliśmy sprzedaż o około 100% – także dzięki pomocy osób z Shopera, które prowadzą nas za rękę przez te nieznane meandry internetu” – dodaje.

Sprzedaż rośnie, bo jak wskazywała wcześniej właścicielka sklepu, ludzie coraz bardziej doceniają jakość produktów i szukają towaru, który nie tylko będzie jakościowy trwały, ale też na swój sposób wyjątkowy. W Zapato starają się przyciągać uwagę butami pozbawionymi „niebezpiecznych barwników azotowych i formaldehydów”. „Połączenie najwyżej jakości materiałów i olbrzymiej wiedzy rzemieślników wykonujących nasze obuwie przekłada się na komfort i wygodę doskonale wypełniając przesłanie jakim jest projektowanie obuwia dla twojej wygody” – podkreślają na stronie sklepu. Zapytamy więc raz jeszcze: fajne, prawda? Spotkałaś się z czymś takim?

 

Przeczytaj także: Jak i kiedy sprzedawać buty przez internet?