„Znam mnóstwo osób, które myślą o tym, żeby ruszyć z własnym biznesem, ale odkładają to w czasie i… na tym się kończy. Życie mija” – mówi nam założyciel sklepu internetowego Serowar.pl. On pokazuje, jak tego błędu nie popełniać.

 

Biznes i sklep internetowy działający pod nazwą Serowar wymyślił Jakub Krężel – absolwent Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. Pasjonat, smakosz, wielbiciel zdrowych i swojskich produktów, a przede wszystkim – serowar domowy z wieloletnim doświadczeniem. „Wszystko zaczęło się na studiach. W internecie zobaczyłem jakieś pierwsze filmy, jakieś blogi na temat wyrobu domowego serów i postanowiłem spróbować. Jakoś mnie to porwało… Sam sklep internetowy zaczął się od tego, że w pokoju stały trzy regały. W moim pokoju po prostu…” – wspomina.

Na samym początku wyszła mu kilogramowa gouda, później druga, już o dwa kilogramy większa, potem kolejna… „Później pojawił się ser Koryciński, twarożek, a w międzyczasie oczywiście jeszcze ricotta jako produkt uboczny przy produkcji serów” – opowiada.

Dziś biznes prowadzi na oprogramowaniu Shoper, bo jak mówi – nie chce zajmować się w swojej pracy kwestiami związanymi z obsługą techniczną sklepu. „Ja robię swoją robotę, a Shoper odpowiedzialny jest za kwestie techniczne – nie interesuje mnie hosting, tego typu sprawy, co jest dla mnie idealnym rozwiązaniem” – podkreśla.

 

Zobacz inne sklepy, które sprzedają PO SWOJEMU

 

To, czym się Jakub zajmuje na co dzień to m.in. organizacją pracy firmy, marketingiem, nawiązywaniem kontaktów z dostawcami, wprowadzaniem do oferty kolejnych produktów. Pracuje też w warsztacie, przygotowując np. prasy serowarskie. „Mocno staram się i pracuję nad tym, żeby zaoferować naszym klientom jak najlepszy produkt” – mówi.

Za prace laboratoryjne, konfekcjonowanie produktów i utrzymanie kontaktów z zagranicznymi odbiorcami odpowiada Edyta Kardaszewicz – absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Biologia. Pasjonuje ją zdrowy tryb życia i naturalne produkty żywnościowe, więc w Serowarze może dać upust swoim ambicjom. Na przykład wielu klientów myśli, że domowe sery nie mogą równać się z tymi ze sklepu – Serowar powstał właśnie po to, by takie mity obalić.

Prowadzona w Szczecinie firma realizuje zarówno kompleksowe zlecenia na wyposażenie całych zakładów (mini mleczarni farmerskich i zagrodowych), jak i małe zamówienia dla hobbystycznych serowarów. Wśród odbiorców są klienci z całej Europy. Co ich przyciąga? Na pewno fakt, że Serowar posiada ponad 10 tys. dostępnych od ręki produktów do produkcji serowarskiej, a także profesjonalny serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny urządzeń zakupionych w sklepie. Firma zapewnia też szybką realizację zamówień, wsparcie technologiczne oraz inną niezbędną pomoc, zwłaszcza na początku tej SERdecznej przygody.

„Ten sklep jest wyrazem naszej pasji – pasji do tego wspaniałego procesu przeistaczania mleka w ser. Mamy nadzieję, że nas polubisz, bo staramy się jak możemy!” – czytamy na stronie Serowar.pl. Czujcie się zaproszeni.