Sklep internetowy Shoper

Chwalimy się, bo jest kim! W kwietniu 2020 roku na platformie sklepów internetowych Shoper założyło się 137% więcej nowych e-biznesów niż w roku ubiegłym.

 

W marcu, gdy w wyniku pandemii koronawirusa, coraz więcej firm przenosiło się do internetu sądziliśmy, że pod względem sprzedaży, to może być najlepszy miesiąc tego roku. Decyzją polskiego rządu, zamknięte zostały obiekty handlowe powyżej 2 tys. mkw, nieczynne były wszystkie bary, restauracje oraz placówki rozrywkowe. W domach z kolei zamknęli się ludzie – odbywający domową izolację i ograniczający ryzyko zachorowań.

Pisaliśmy wtedy, że w z związku z powyższym zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego wzrosło w marcu 2020 roku o połowę w porównaniu z marcem 2019. Podkreślaliśmy również, że w pierwszych piętnastu dniach marca e-sklepy na platformie sklepów internetowych Shoper notowały 20% więcej transakcji niż średnio w lutym.

Kwiecień okazał się jeszcze lepszy!

Już po świętach Wielkanocy donosiliśmy, że zakupy z połowy miesiąca przebiły te w najgorętszym okresie pod względem sprzedaży, czyli podczas listopadowych wyprzedaży spod znaku Black Friday (czy nawet całego Black Weeku – bo w 2019 roku sklepy oferowały specjalne akcje zakupowe przez kilka dni).

 

Sklep internetowy Shoper

 

Z naszych danych wynikało, że 14 kwietnia, czyli w poświąteczny wtorek, sprzedaż była większa niż w Black Friday 2019 – 29 listopada – o 10%. W porównaniu z okresem 25-29 listopada 2019, między 13 a 17 kwietnia 2020, na naszej platformie zanotowaliśmy ponad 33% sesji więcej oraz ponad 14% więcej wszystkich transakcji.

Ale to nie wszystko. Dziś wiemy, że przez cały kwiecień 2020 na platformie Shoper założyło się aż o 137% więcej nowych sklepów niż w kwietniu przed rokiem. Co więcej, wszystkie sklepy zanotowały też o 119% więcej transakcji niż rok wcześniej. Wartość sprzedaży w sklepach internetowych Shoper wzrosła też o 122%. 

Najbardziej urosła branża spożywcza – w porównaniu z kwietniem 2019, liczba transakcji w sklepach z kategorii „delikatesy” wzrosła aż o 374%. Na kolejnych miejscach: „dom i ogród” (173%), „komputery” (133% ) i „zdrowie i uroda” (126%).

Shoper – wzrost sklepów i transakcji
Infogram

Sklep internetowy „na już”? Da się zrobić!

Własny sklep internetowy z wszystkimi jego zaletami – łatwym i całodobowym dostępem, prostą obsługą i bezpieczeństwem transakcji – dla wielu firm okazuje się dziś jedynym kanałem, przez który można skutecznie sprzedawać. Dlatego wielu zależy, by sklep online uruchomić jak najszybciej.

Czy da się to zrobić? Przykład sklepu uruchomionego w zaledwie trzy dni dla Artura Rojka pokazuje, że jak najbardziej. Podobnie ze sklepami, otwieranymi przez restauracje i lokale z jedzeniem, które niemal z dnia na dzień ruszały w kanale ze sprzedażą produktów i dań z dostawą do domu.

Te ostatnie nadal mogą korzystać ze specjalnej oferty dla gastronomii – abonament sklepu internetowego Shoper za symboliczną złotówkę i nowoczesne Shoper Płatności (z obsługą BLiK i Google Pay) przez 3 miesiące bez prowizji. Więcej szczegółów znajdziesz w tym miejscu.