Jaki sklep internetowy wybrać

Wiedzieliśmy o tym od początku, ale zawsze miło widzieć, kiedy potwierdzają to też inni. Najnowszy raport Senuto przynosi jasne wyniki: Shoper dostarcza najlepsze sklepy internetowe w modelu SaaS w Polsce.

 

„Najpopularniejsze platformy ecommerce wśród polskich sklepów internetowych” – taki tytuł nosi jeden z rozdziałów raportu Senuto, w którym pod lupę wzięto ogólnodostępne rozwiązania sklepowe, wykorzystywane w polskim e-handlu.

Co zbadaliśmy? Między innymi liczbę sklepów opartych na danym rozwiązaniu, sumę wizyt, którą określa estymowany ruch z wyszukiwarki wszystkich sklepów działających w oparciu o daną platformę czy liczbę sklepów opartych na danym rozwiązaniu, które generują minimum 50 estymowanych wizyt miesięcznie z wyszukiwarki (to takie sklepy, które mają jakąkolwiek widoczność w wynikach wyszukiwania)” – czytamy w raporcie.

Shoper – najlepsza platforma gotowych sklepów internetowych

Tym bardziej cieszy nas, że Shoper – spośród wszystkich dostawców gotowego oprogramowania dla sklepów online (SaaS) – wypadł w tym badaniu najlepiej. Chwalimy się tym teraz jednak nie tylko z własnych, oczywistych i dumnych pobudek, ale również dlatego, że – na co wskazuje cytowana w raporcie Anna Zalewska z agencji Widoczni – „Wielu początkujących właścicieli sklepu nie zdaje sobie sprawy z tego, że platformy różnią się pod względem przystępności dla pozycjonowania. Warto więc zajrzeć do tego zestawienia, gdy akurat wybieramy platformę sklepową lub rozważamy zmianę”.

Lektura materiału plus rzut oka na przedstawione tam dane pokazują bowiem jasno, kto faktycznie jest liderem rynku SaaS w Polsce, ale… nie tylko. Informacje udostępnione w raporcie potwierdzają również, że Shoper jest także najlepszą platformą SaaS pod kątem SEO.

Najpopularniejsze platformy ecommerce w Polsce
Infogram

 

 

Autorzy raportu Senuto zwrócili się bowiem do agencji Widoczni, która pod koniec 2019 roku opublikowała „Ranking platform sklepów internetowych pod kątem dostosowania do pozycjonowania”, z prośbą o krótki komentarz na temat platform ecommerce wykorzystywanych przez polskie sklepy internetowe. I co się okazało?

Pod uwagę wzięliśmy najważniejsze funkcje z punktu widzenia pozycjonowania, m.in. możliwość wdrożenia przekierowań, edycję meta tagów, zmiany w strukturze czy też w menu. Nie są to jednak funkcje, które zawsze można ocenić jednoznacznie. Zdecydowaliśmy się więc na rozróżnienie nie tylko tego, czy dana funkcja jest dostępna na platformie, ale także, czy łatwo ją wdrożyć” – zdradza Anna Zalewska Marketing Manager w agencji Widoczni.

I zaprasza do wyników badania, w których Shoper spośród wszystkich dostawców oprogramowania SaaS notowany jest najwyżej. Dziękujemy za uznanie, a wszystkich szukających najlepszego, gotowego sklepu internetowego niezmiennie zapraszamy. Już wiecie, gdzie go szukać.

 

 

Przeczytaj także:

13 tysięcy sklepów internetowych już z obsługą Google Pay
Shoper wprowadza automatyczne reklamy dla sklepów na Facebooku i Instagramie
Szybsze ładowanie strony twojego sklepu – zobacz, jak to robimy
Tak obsługujemy duży ruch na SaaSie – sprawdź dane po Black Friday 2019