Program Lojalnosciowy Shoper

Mówi się, że lojalny klient to prawdziwy skarb. Co jednak “lojalność” w sklepie internetowym rzeczywiście oznacza i dlaczego warto szczególnie o nią zadbać? Odpowiedź jest prosta.

 

Lojalny klient przede wszystkim zna bardzo dobrze twoją markę i sam podejmuje wysiłek, by dokonać u ciebie zakupu. Ponadto, lojalny klient regularnie cię odwiedza, nawiązuje z tobą interakcję i chętnie poleca twoje produkty innym. Brzmi zbyt pięknie, by mogło być prawdziwe? A jednak. Musisz tylko o swoich odbiorców zawalczyć, bo w tym, żeby klienci stali się lojalni, trzeba im pomóc.

 

Włącz nowy Program Lojalnościowy Shoper

Wraz z aktualizacją Programu Lojalnościowego wprowadzamy nowy system wymiany punktów – można go teraz skonfigurować na własnych zasadach.

Nowy Program Lojalnościowy Shoper to:
☞ 30 nowych funkcjonalności,
☞ w tym 8 funkcjonalności Premium,
☞ wszystko w cenie abonamentu.
 

Przeczytaj więcej i zobacz jak skonfigurować nowy Program w twoim sklepie

 

Dzień dobry, zbiera pan/i punkty?

Słyszysz to na pewno codziennie na stacjach benzynowych i marketach. Programy lojalnościowe stały się bardzo popularne – zbieramy podczas tankowania paliwa czy kupna kawy punkty, naklejki i wymieniamy je potem na różne towary. Powodów, dla których tak wiele firm decyduje się na wdrożenie programu jest kilka – pomaga on m.in. wyróżnić się na tle konkurencji i umocnić wizerunek marki w świadomości konsumenta. Ponadto, za pomocą atrakcyjnych ofert skierowanych do uczestników takiego programu, właściciele biznesów skłaniają klientów do odwiedzenia ich sklepu, a także wpływają na wyrobienie nawyku regularnych wizyt.

Decydując się na uruchomienie programu lojalnościowego w twoim sklepie internetowym, w pierwszej kolejności powinieneś opracować jego ogólną koncepcję i ustalić podstawowe zasady działania. Jak chcesz przyznawać punkty i komu? Co chcesz takimi działaniami uzyskać?

Niezależnie od tego, jaki rodzaj programu lojalnościowego wybierzesz, powinieneś pamiętać o dwóch zasadach: program nie może być zbyt skomplikowany i musi stanowić dla klienta frajdę. W przeciwnym wypadku, nikt nie weźmie w nim czynnego udziału.

Powiedz to głośno!

Pierwszym krokiem, by ułatwić klientom dołączenie do programu, jest odpowiednia promocja. Już na samym początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób będziemy komunikować możliwość wzięcia w nim udziału. W tym celu koniecznie wykorzystaj w sklepie baner informujący o wyjątkowych korzyściach przewidzianych dla stałych klientów, a także poinformuj o programie za pomocą newslettera.

Powinieneś również zadbać o przygotowanie strony informacyjnej poświęconej temu tematowi. Opisz dokładnie zasady uczestnictwa w programie oraz jakie korzyści mogą z niego czerpać kupujący. Możesz się w tym celu zainspirować propozycją zagranicznego sklepu muscleandstrength.com, który posiada bardzo rozbudowaną stronę dotyczącą programu lojalnościowego. Zawiera ona m.in. takie informacje, jak: zasady uczestnictwa, sposób naliczania punktów, korzyści i nagrody dla członków programu oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

 

 

Jako właściciel e-sklepu możesz być pewien, że klient widząc ciekawie przygotowaną informację o programie, zada sobie pytanie: “a co JA będę z tego miał?”. W tym momencie powinieneś wejść w jego skórę i zastanowić się, co rzeczywiście będzie stanowiło realną wartość dla niego. Nagrodą za uczestnictwo w programie niekoniecznie musi być jeden z twoich standardowych produktów – równie dobrze (a nawet lepiej!) będzie, jeśli przygotujesz specjalną kolekcję towarów dostępnych jedynie dla twoich stałych klientów. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep jubilerski, takim wyjątkowym prezentem może być szkatułka na biżuterię.

Przyciągnij klienta

W pierwszej kolejności jednak zachęć klienta do założenia konta – podstawą programu lojalnościowego są zarejestrowani użytkownicy. W ten sposób anonimowy gość w twoim sklepie przemienia się w osobę, o której możesz się dowiedzieć więcej i z którą możesz nawiązać bezpośredni kontakt. Aby to uzyskać, na wstępie nagradzaj założenie konta w twoim sklepie.

Zachęć do złożenia zamówienia: na samym początku przygody użytkownika z programem lojalnościowym powinieneś go zmotywować do czynnego udziału. Upewnij go w przekonaniu, że atrakcyjne nagrody są w zasięgu jego ręki.

Wyróżnij się: dlaczego klient ma wybrać właśnie twój program lojalnościowy, a nie konkurencji? Rozwiązaniem na to może być stworzenie niepowtarzalnego programu – nadaj mu unikalną nazwę, zapewnij wyjątkowe nagrody i postaw na kreatywność. Równocześnie pamiętaj, by program wpisywał się w markę i nieodzownie kojarzył się z twoim sklepem.

Stwórz coś więcej niż sklep

Możesz zawsze „tylko” prowadzić sklep internetowy. Ale możesz też – przy użyciu właśnie pomysłowo prowadzonego programu lojalnościowego – stworzyć coś więcej. Coś w rodzaju lojalnej i zaangażowanej społeczności, która po pewnym czasie stanie się wręcz wyróżnikiem tego, co sprzedajesz i jak sprzedajesz. Dając swoim klientom opcję udziału w programie lojalnościowym daj im też poczucie, że są dla ciebie wyjątkowi i twój sklep jest właśnie dla nich. Może nie od razu, ale w końcu to zaprocentuje i po i internecie rozniesie się wieść, że jeśli robić zakupy, to właśnie u ciebie. Tego ci z naszym nowym programem właśnie życzymy.