KaczkaStudio_blog2

Większość klientów wybiera teraz sklepy z prostym, ale i przemyślanym układem. Odchodzi się od publikacji wielu niepotrzebnych treści na stronie – mówi nam właściciel agencji reklamowej Kaczka Studio, która w ramach Programu Resellerskiego Shoper sprzedaje sklepy internetowe. Jak widać, trend pod tytułem „mniej znaczy więcej” jest w polskim e-commerce coraz silniejszy.

 

Rok 1997. Kapitan Hubert H. wyprowadza z hangaru swój pionierski samolot. Wtedy jeszcze Kaczka działa jako „One Man Army” – wszystkim zawiaduje pomysłodawca całego przedsięwzięcia. 15 lat później, w roku 2012, na pokładzie pracuje z nim już kilkanaście osób: kontroler lotu, konstruktor lotniczy, mechanik pokładowy, a nawet… czarna skrzynka. Grafik, programista, drukarz, menedżer – to inne dla nich określenia.

Samych początków to już chyba nikt tak dokładnie nie pamięta, bo firma obchodzi w 2016 roku swoje 19-lecie – mówi nam Hubert. Właściciel Kaczka Studio, czyli inaczej „specjalista ds. lotnictwa cywilnego z setkami wylatanych godzin (na symulatorze)”.

Tak całkiem poważnie, to internet zafascynował mnie na studiach, kiedy jeszcze tylko nieliczni mieli do niego dostęp. W tamtych czasach korzystały z niego głównie uczelnie i wybrańcy z modemami w prywatnych domach. Wtedy nie było szkół, w których można by było nabyć tajemną wiedzę projektowania stron internetowych. Jedynym rozwiązaniem była nauka we własnym zakresie poprzez eksperymenty i godziny zagłębiania się w fachową literaturę, której swoją drogą też nie było za dużo. Całkiem przypadkiem otrzymałem pierwsze zlecenie na wykonanie strony Tomka Sętowskiego, polskiego malarza, i postanowiłem zmierzyć się z tym niezwykle trudnym tematem – wejść w materię, która wtedy była mi zupełnie obca. Okazało się jednak, że projekt mojego autorstwa podoba się wykonawcy, a kolejne edycje strony otrzymały szereg prestiżowych nagród. Na kolejne zlecenia nie trzeba było już długo czekać. (uśmiech)

Na swojej stronie internetowej, Kaczka Studio chwali się, że „na przestrzeni piętnastu lat działalności zawsze stawialiśmy na wysoki poziom estetyczny projektowanych prac. Zaowowało to licznymi odznaczeniami za zasługi wysokich lotów”. Wśród tych realizacji jest m.in. strona www.twojakawa.pl – stworzona na zlecenie firmy Endurance, zajmującej się dystrybucją włoskiej marki Lavazza. – Zleceniodawca poszukiwał platformy, która będzie dodatkowym narzędziem sprzedażowym. Ideą serwisu było więc zaprojektowanie intuicyjnego sklepu z nowoczesnym designem nawiązującego do włoskiej prostoty i oszczędnego klasycznego stylu – tłumaczy Hubert.

W tym miejscu ścieżki Kaczka Studio oraz Shoper przecinają się. Twojakawa.pl to w końcu sklep pracujący właśnie na naszej platformie, a Kaczka Studio to jeden z Autoryzowanych Resellerów Shoper, oferujących profesjonalne sklepy internetowe w oparciu o gotowe oprogramowanie e-commerce. – Wybór platformy w czasach naszego startu był mocno ograniczony. Można było wybrać sklep typu OS Commerce lub ewentualnie napisać coś we własnym zakresie. Ostatnią opcję odrzuciliśmy, OS Commerce nie był idealnym rozwiązaniem, mimo że na samym początku wydawało się, że społeczność będzie rozwijać ten system dając mu odpowiednie wsparcie. Przyszłość pokazała jednak, że stało się zupełnie inaczej, a idea darmowego oprogramowania nie sprawdziła się. Dlatego postanowiliśmy związać się z którymś z polskich dostawców płatnych rozwiązań e-commercowych.

 

Kaczka Studio Shoper

 

Hubert przyznaje, że zanim postawili na oprogramowanie Shoper, długo i wnikliwie testowali dostępne na rynku platformy sklepowe. Wybór jego zdaniem mógł być jednak tylko jeden. – Do dziś uważamy, że był właściwy – ocenia współpracę z Shoperem. – Przede wszystkim zależało nam na współpracy z firmą stabilną, ze sporym stażem i która będzie stale rozwijać swój produkt. Bo taki właśnie jest e-biznes – rozwija się szybko i trzeba być przygotowanym na wszystkie związane z nim zmiany. Trzeba ciągle się dostosowywać do nowych wymogów rynku. Nie chcieliśmy wybierać kolejnej bezpłatnej platformy, ale zależało nam, by zapewnić naszym klientom możliwość rozwoju poprzez oferowanie coraz to lepszych, bardziej funkcjonalnych narzędzi sprzedażowych.

A sami klienci – w porównaniu na przykład z rokiem 1997, kiedy Kaczka Studio startowało – są dziś nieporównywalnie bardziej wymagający. Dlatego też agencja nastawia się przede wszystkim na realizację sklepów z autorską, indywidualną i niepowtarzalną grafiką. To, co dla niej najbardziej kluczowe, to „design na najwyższym poziomie”. Ale myli się ten, kto za hasłem „design” doszukuje się graficznych i wizualnych fajerwerków. Wręcz przeciwnie – ma być prosto, minimalnie, ale jednak funkcjonalnie i nowocześnie.
Większość klientów wybiera teraz sklepy z prostym, ale i przemyślanym układem. Odchodzi się od publikacji wielu niepotrzebnych treści na stronie, a zamiast tego zwiększa się świadomość znaczenia designu w projektach e-commercowych, co kiedyś nie było tak oczywiste. Rośnie też wiedza klientów na temat samego e-handlu oraz dostępnych narzędzi – opowiada Hubert.

W zasadzie każdy sklep wykonujemy dzisiaj w wersji responsywnej. Dużym ułatwieniem jest na pewno możliwość prostego wykonywania kolejnych wersji językowych – czy to przez nas czy przez klientów, którzy robią to z łatwością we własnym zakresie. Atutem oprogramowania Shoper jest jego integracja z wieloma narzędziami – porównywarkami cenowymi, portalami aukcyjnymi czy choćby szybkimi płatnościami. Idąc z duchem czasu, Shoper pomyślał też o integracji z Facebookiem. Sklep też bardzo dobrze się pozycjonuje, a jego zwięzły i jasny kod daje projektantom nieograniczone możliwości.

OK, potrzeby klientów są nam już dobrze znane. A czego potrzebuje/oczekuje „lotna” załoga Kaczka Studio? Kapitan Hubert może nie ma wielkich wymagań, ale jest za to konkretny: – Najważniejszy jest dla nas dostęp do wsparcia technicznego, kiedy na przykład w pracy nad kolejnym projektem, akurat go potrzebujemy. Coś, czego wcześniej zawsze nam brakowało. Współpracując z Shoperem wiemy natomiast, że zawsze możemy liczyć zarówno na odpowiednią pomoc techniczną, jak i wsparcie marketingowe czy dostęp do bazy wiedzy. I to samo możemy zaoferować naszym klientom.