RWD grafika sklepu internetowego

Nowoczesny sklep internetowy może mieć wiele różnych twarzy. Ale wszystkie łączy jeden element – skórka graficzna w technologii RWD. Bez niej trudno sobie wyobrazić i nowoczesny, i ładny, biznes w sieci. 

 

Resposive Web Design (RWD) oznacza automatyczne dostosowywanie się strony internetowej do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Niezależnie od wielkości ekranu internauta korzysta z witryny w sposób komfortowy, bowiem zarówno treści, jak i elementy graficzne wraz z nawigacją skalują się automatycznie. Może więc to robić zarówno na ulubionym smartfonie, jak i tablecie.

Są jednak wciąż sklepy, które zamiast przesiąść się na RWD, korzystają ze starych skórek graficznych, niedostosowanych do nowoczesnych urządzeń. Dlaczego? Każdy właściciel takiego e-biznesu na pewno ma swój powód, ale jakikolwiek by on nie był, ciężko go obronić w kontekście poniższych argumentów.

Sklep z RWD jest nie tylko ładniejszy, ale i szybszy

Mamy zresztą na to twarde, z życia wzięte, dowody. „Dzięki technologii Responsive Web Design zanotowaliśmy o wiele więcej odwiedzin w naszym sklepie. Na podstawie danych z Google Analytics dobrze widać, że po wdrożeniu responsywności liczba odsłon, zwłaszcza tych dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, znacznie nam wzrosła” – chwalił się nam kiedyś Przemysław Kozok, ze sklepisostar.pl.

Tak jak pisaliśmy też tutaj, sklep w technologii RWD to dziś tak naprawdę konieczność. Zakupy w internecie robią najczęściej ludzie młodzi, korzystający z nowoczesnych urządzeń i oczekujący po sklepie szybkich oraz wygodnych zakupów. Jeżeli nie chcesz ich stracić, nie możesz oczekiwać, że zadowolą się klasyczną wersją e-sklepu w smartfonie, albo że będą na tyle cierpliwi, by metodą prób i błędów (bo czcionka nieczytelna, bo zdjęcia rozjechane) klikać w uciekający im przycisk zamówienia do skutku. To już nie te czasy i nie ta liga. Najlepsze sklepy to te, które ułatwiają zakupy już od pierwszego kontaktu i wykorzystują każdą okazję do zwiększenia sprzedaży.

Za RWD pochwali cię Google

Fakt, że strona internetowa dostępna jest w technologii RWD wpływa na SEO oraz SERP, czyli mówiąc ogólnie – jeśli nasza strona jest responsywna to znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego tak się dzieje?

Google to najbardziej popularna wyszukiwarka. Mechanizmy wyświetlania wyników są tak skonstruowane by dostarczyć użytkownikowi najbardziej wiarygodne i jednocześnie najbardziej użyteczne wyniki. W tym przypadku użyteczne oznacza też takie, z którymi będzie mógł się on komfortowo zapoznać, które wyświetlą mu się z uwzględnieniem urządzenia, z którego korzysta.

Firmy takie jak Google dostrzegają też potencjał mobilnej rewolucji, analizują statystyki indeksowania wyników, a także statystyki dotyczące korzystania z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Te ostatnie wzrastają z miesiąca na miesiąc.

Dlaczego Google preferuje strony responsywane? Dlatego, że, mówiąc w bardzo uproszczony sposób, strony te są jednolite – mają jedną wersję, treści nie są dublowane (a przy wersjach mobilnych na różne urządzenia zachodzi taka konieczność).

Google jest bardzo konsekwentne w swojej polityce działania. Zmiany w indeksowaniu stron mają mobilizować administratorów i właścicieli sklepów do zmiany wykorzystywanej technologii na responsywną. Dodatkowo przekonujące są raporty mówiące o korzystaniu z internetu, jasno wskazujące na szybką tendencję wzrostową w tym obszarze – kto chce sprzedawać więcej, musi dziś żyć w zgodzie z Google.

I pokochają cię klienci!

Google bardzo dokładnie śledzi działania internautów. Rankingi dla stron, jakie powstają, opierają się też na badaniu zachowań użytkowników urządzeń mobilnych, ich preferencji, interakcji ze stroną internetową. Dla wyszukiwarki interesujące są porównawcze zachowania, np. korzystanie z internetu z komputera stacjonarnego vs z urządzenia mobilnego. Na tej podstawie obliczane są np. współczynniki odrzuceń dla danej witryny. Trudności z wyświetlaniem się strony na urządzeniu mobilnym dokładają do tego swoją cegiełkę. Google śledzi te zachowania i na ich podstawie może uznać daną stronę www za mniej wartościową od innych.

Ponadto, według danych Google, 61% użytkowników urządzeń mobilnych, którzy mają trudności z otwarciem strony danego e-sklepu np. na swoim smartfonie, wybiera konkurencję. Responsive Web Design nie jest więc jakimś „wymysłem” projektantów, ale ma ogromne znaczenie w działaniach SEO oraz SERP.

Rozwój technologii sprawia, że przygotowując strony internetowe powinno tworzyć się je dzisiaj tak, by były przygotowane pod kątem przyszłych rozwiązań, w myśl słynnego hasła “mobile first”. Korzystanie z zasobów internetu, także sklepów, w których ludzie robią coraz więcej zakupów, musi być dziś maksymalnie ułatwione. Grafika w technologii RWD jest jednym z kroków do tego celu.

 

Przeczytaj także:
Jak zmienić starą, klasyczną skórkę na RWD? Sprawdź, nasz poradnik
Wyglądaj dobrze ze swoim sklepem! Zobacz kilka przykładów
Chcesz mieć ładny sklep? Poznaje 5 trendów web designu