Stylistka Zophia o własnym sklepie internetowym

Jak powinien ubierać się mężczyzna? Ona wie o tym wszystko. Doradza, kupuje i tworzy na nowo męski styl. Dzięki tej wiedzy mogła stworzyć własną markę ANSIN. Przed tobą Zofia Kulewicz.

 

Zophia Stylistka swoją karierę w internecie rozpoczęła, gdy postanowiła zmienić swoje życie i rzucić dotychczasową pracę: Jak mówi: „Najpierw była u mnie chęć zostawienia korporacji. Po prostu wewnętrznie źle się czułam wiedząc, że muszę pracować w jakichś określonych ramach. Bardzo chciałam spróbować stworzyć coś swojego”.

Internet dał jej swobodę oraz dodatkowe możliwości rozwoju. Swoją pasję, czyli „ubieranie innych oraz odmianę ich wizerunków”, która „nigdy nie przestanie sprawiać przyjemności” postanowiła przenieść do świata wirtualnego i jednocześnie doradzać tysiącom obserwatorów na swoim kanale na YouTubie.

Dziś udostępnia w social media poradniki i vlogi, prowadzi też konto na Instagramie, gdzie często informuje o tym, co dzieje się w sklepie. Pokazuje swoją pracę zza kulis, dzięki temu przyciąga nowych followersów. Bo jak mówi, „odbiorcy coraz bardziej cenią autentyczność” i to też chce im dawać na swoich kanałach.

Jak działać w social media i mierzyć efekty swoich działań?

 

 

Łącząc zawód doradcy wizerunku, personal shopperki oraz autorki kanału na YT, zaczęła dostrzegać jednak coś więcej. „W swoim zawodzie jako stylistka często słyszałam od mężczyzn pytania o niewidoczne podkoszulki, jednak w Polsce na rynku nie były one nigdzie dostępne” – wspomina. Tak doszła do wniosku, że…

Własny produkt – to jest to

Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientami chcącymi dobrze się ubrać, postanowiła stworzyć coś własnego. „Pomyślałam wtedy, żeby korzystając ze swoich zbudowanych zasięgów stworzyć taką niedostępną podkoszulkę i sprzedawać ją online” – opowiada.

 

Koszula ze sklepu Ansin

 

Rzeczywistość zweryfikowała jednak wyobrażenia Zofii o produkcji i czasie przygotowania produktu do sprzedaży. „Na początku myślałam, że szybko stworzę taką podkoszulkę, bo skoro ludzie tworzą całe kolekcje ubrań, to pewnie stworzenie takiego t-shirtu to prosta sprawa. Jak się jednak okazało, to mnóstwo pracy. Naprawdę”.

Ale dziś wie, że warto było ją podjąć. Udało jej się stworzyć markę, która nie ma żadnej konkurencji w Polsce. Zofia jako jedyna tworzy i sprzedaje unikatowe koszulki do noszenia pod elegancką koszulą. Te mają szansę zastąpić źle wyglądające pod eleganckimi koszulami tradycyjne podkoszulki. Wykonane z elastycznego materiału, doskonale dopasowują się do ciała i dzięki temu z powodzeniem mogą być noszone bezpośrednio pod męską koszulą.

„Przede wszystkim zależało mi, aby mój biznes charakteryzowała wyjątkowa jakość w przystępnej cenie. Obecnie pracujemy nad kolejnymi ubraniami do sklepu” – dodaje.

Też masz fajny pomysł? Sprzedaj go w sieci tak jak inni

Od YouTube’a do własnego biznesu

Zofia doskonale dziś wie, że prowadząc biznes w sieci nie można stać w miejscu, dlatego szykuje już dla swoich obserwatorów i klientów kolejne niespodzianki.

„Na ten moment pracujemy nad damską kolekcją oraz planujemy wprowadzać kolejne produkty. Docelowo chciałabym, aby sklep też był promowany nie tylko z moich kanałów. Szanse na jego rozwój zależą tylko od mojego zaangażowania w przyszłości” – podkreśla. „Promocja sklepu i nowych produktów jest trudna i wymaga dodatkowych nakładów pracy, dlatego każdemu, kto myśli o podobnym biznesie radzę, by wziąć j pod uwagę już przy planowaniu pierwszych kosztów.”

Jak reklamować się skutecznie? Na pewno chętnie o tym poczytasz

Sklep internetowy to nie jest czarna magia

Za przykładem Zofii – wystarczy zacząć działać. „Tworząc własny e-biznes możesz już na starcie skorzystać z wielu pomocnych, gotowych narzędzi. Na przykład z programu do wystawiania faktur, integracji z firmami kurierskimi, pocztowymi… W krótkim czasie możesz stać się naprawdę człowiekiem niezależnym” – zachęca.

Co działa w sklepie internetowym, a co nie? Sprawdź, co mówią sprzedawcy