Black Friday Cyber Monday Sklep internetowy

Wielkimi krokami zbliża się sezon największych zakupów internetowych – z Black Friday i Cyber Monday na czele. Podpowiadamy w pięciu krokach, o czym nie możesz wcześniej zapomnieć. 

 

Według danych ze sklepów internetowych Shoper drugie półrocze 2018 roku przyniosło łącznie o 15% więcej transakcji niż pierwsze. Nie bez znaczenia jest ruszający we wrześniu rok szkolny, ale także planowane na jesień specjalne dni sprzedażowe. Na kupujących czekają w końcu m.in. Black Friday, Cyber Monday oraz Dzień Darmowej Dostawy i jak widać po wykresie poniżej – kupujący chętnie z tych okazji korzystają.

Jak jednak przygotować sklep internetowy, by jak najwięcej na tym okresie promocji skorzystać? Odpowiadamy w pięciu szybkich punktach.

 

1. Uruchom kampanię Google, czyli daj się znaleźć klientom!

Już 40% właścicieli sklepów Shoper przyciąga klientów do swojego e-biznesu reklamami w sieci Google. Według specjalistów od Google Ads efektywną kampanię dobrze jest zacząć na około 3 miesiące przed zapowiadanym szczytem sprzedaży. To jest właśnie ten moment. Możesz zadbać o swój biznes dzięki kampaniom produktowym – to najskuteczniejsze działanie w dotarciu do klienta i pozyskaniu zamówień.

Jak już pisaliśmy w tym materiale, reklama Google jest najlepszym, najbardziej efektywnym narzędziem wspierania sprzedaży. Dlaczego? Pojawia się zawsze w odpowiednim czasie i z odpowiednim przekazem, trafia również do odpowiednich ludzi szukających konkretnego produktu.

Sprawdź w jaki sposób Shoper realizuje kampanie dla sklepów internetowych

2. Reklamuj się na Facebooku, czyli skorzystaj z potęgi social media

Z danych Statcountera wynika, że niemal 63% Polaków korzysta z Facebooka – to najbardziej popularny kanał social media w Polsce. Sprawdziliśmy to też u siebie i jak się okazało – 44% właścicieli sklepów internetowych Shoper wykorzystuje kanały social media do działań reklamowych. Oczywiście najbardziej popularny jest Facebook (82% wskazań), rośni też znaczenie Instagramu (41%).

 

 

Jeśli masz już stronę firmową na Facebooku – koniecznie uruchom tam reklamę, by poszerzyć grono swoich odbiorców. Facebook daje możliwość targetowania reklam po konkretnych wskaźnikach – np. lokalizacji, wieku, zainteresowaniach. Dzięki temu masz pewność, że twoja oferta wyświetli się tym użytkownikom, którzy rzeczywiście ciebie szukają.

Działania reklamowe na Facebooku można rozszerzyć także o dodatkowe kanały – Instagram oraz komunikator Messenger.

Przeczytaj, jak uruchomić sklep na Facebooku
Skuteczna reklama na Facebooku – sprawdź, od czego zacząć

 

Jeżeli jednak z jakichś powodów nie działasz jeszcze aktywnie w najpopularniejszym kanale social media – koniecznie zadbaj o ciekawy fanpage swojej firmy na Facebooku. Wpłynie to na zwiększenie grona odbiorców oraz ułatwi kontakt z osobami, które mogą być zainteresowane ofertą. Zbuduj społeczność wokół marki umieszczając ciekawy content. Co więcej – taka strona może być także indeksowana przez wyszukiwarkę Google, co oznacza, że ma szansę pojawiać się w wynikach wyszukiwania osób, które będą chciały dowiedzieć się więcej o twojej firmie. Pamiętaj jednak, że informacje o promocjach w sklepie to nie jedyna, oczekiwana treść.

Uczestnicz w grupach dyskusyjnych, budując wizerunek profesjonalisty w branży. Udzielając rad w doborze produktów czy rozwiązań – polecaj te ze swojego sklepu. Pamiętaj jednak, by nie działać zbyt nachalnie. Nie pomijaj Instagrama – szczególnie gdy prowadzisz sklep w branży odzieżowej, lifestyle’owej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, kulturalnej czy wystroju wnętrz. W tym serwisie ważna jest publikacja cieszących oczy zdjęć i angażujących filmów (Insta Stories) – o tym, jak przygotować profesjonalny profil na Instagramie przeczytasz m.in. w naszym Uniwersytecie.

Przeczytaj, do czego możesz jeszcze wykorzystać social media

3. Wspieraj swoją sprzedaż aplikacjami

Gdy już przyciągniesz klienta do swojego sklepu – wykorzystaj jego obecność maksymalnie. Zmotywuj go do większych zakupów, zaproponuj dodatkowe produkty. Powalcz o wyższy paragon. Jak to zrobić? Skorzystaj z dedykowanych tym działaniom aplikacji.

Integracja InPost – klienci podczas wyboru formy transportu kierują się głównie ceną i rozpoznawalnością dostawcy. Znaczenie ma przy tym prosta proporcja: im mniejszy jest koszyk zakupowy, tym mniej chcielibyśmy zapłacić za przewóz zakupionego towaru. Dlatego warto zaproponować im najpopularniejsze metody dostawy.

Automatyczne sugestie produktów – to narzędzie, które umożliwia sugerowanie produktów na wiele sposobów. Możesz wyświetlić towary proponowane na liście produktów, karcie produktu oraz w koszyku. Dla każdej z tych lokalizacji masz możliwość wprowadzenia osobnej konfiguracji. Moduł bierze pod uwagę wyświetlony przez odwiedzającego produkt i na tej podstawie sugeruje kolejne.

Automatyczne kupony rabatowe – aplikacja przyznaje rabaty w zamian za określone działania odwiedzających, np. za zapisanie się do newslettera, rejestrację w sklepie czy zakup konkretnego asortymentu. Dzięki takim działaniom klient zyskuje oczekiwany rabat a ty motywujesz go do aktywności, na której ci zależy i która wpisuje się w twoją strategię sprzedaży.

Homebook, Domodi, Allani, Ceneo, Favi, Skąpiec czy Moneteasy – wykorzystaj integracje z tymi serwisami zewnętrznymi po to, by zaprezentować swoją ofertę jak najszerszemu gronu odbiorców. E-klienci bardzo chętnie korzystają z serwisów tematycznych i porównywarek cen, gdzie wybierają produkty i oferty najciekawsze dla siebie.

4. Włącz nowoczesne płatności. W tym Google Pay

Daj kupującym maksymalną wygodę z zakupów udostępniając nowoczesny system płatności – skoro coraz więcej ludzi płaci w sieci telefonem, niech mogą to robić także w twoim sklepie. Google Pay zdecydowanie przyspiesza proces zakupu oraz zwiększa wygodę i zadowolenie kupujących w sieci. Przede wszystkim: nie wymaga posiadania pod ręką karty płatniczej ani wpisywania w trakcie zakupów żadnych numerów i danych. Klient podczas finalizacji zamówienia w sklepie Shoper wybiera opcję „Zapłać przez Google Pay”, potem podaje adres dostawy i… to wszystko. Prosto, intuicyjne i przede wszystkim wygodnie.

Zobacz, jak skonfigurować płatności Google Pay w swoim sklepie

5. Oraz! Przygotuj się na większy ruch

To punkt piąty, ale w kontekście takich promocji jak Black Friday, zdecydowanie najważniejszy. Musisz wiedzieć, że serwery, na których pracuje twój e-biznes, mają swoją wydajność, więc żeby uniknąć sytuacji choćby takiej, jaka miała miejsce kiedyś na stronie wiodącego sklepu z artykułami dziecięcymi – który dla rozładowania ruchu zaproponował swoim klientom… zajęcie internetowej kolejki i cierpliwe oczekiwanie na zakupy – w pierwszej kolejności musisz zająć się hostingiem.

Sklepy standardowo są przygotowane do stabilnej i niezawodnej pracy także w okresie zwiększonego ruchu, ale trzeba pamiętać, że czas internetowych wyprzedaży to okres szczególny i wymaga niestandardowego podejścia.

Co więc musisz zrobić? W pierwszej kolejności przeczytać ten artykułOpisaliśmy w nim dokładnie sytuację z 2018 roku, kiedy dwa sklepy – przedstawiciele wiodącej w e-commercie branży odzieżowej – wygenerowały z powodzeniem ponad 20% wszystkich zamówień, jakie złożono w trakcie Black Friday. I działały oczywiście bez problemów na platformie SaaS!

Co ważne: żaden z tych sklepów nie doświadczył w tym czasie niedostępności usługi. Klienci mogli w nich kupować bez utrudnień. I jak widać na wykresach poniżej – robili to szumnie od rana do wieczora.

Copy: Black Friday w sklepach internetowych Shoper i liczbach_2
Infogram

Black Friday w sklepach internetowych Shoper i liczbach
Infogram

 

Możesz też darować sobie lekturę i od razu przenieść się na usługę Premium, gwarantującą elastyczną i autoskalowalną infrastrukturę – której wydajność automatycznie dopasowuje się do aktualnego ruchu na stronie. Technologia Premium Cache, bo o niej mowa, obsługuje 80% requestów na froncie sklepu i zapewnia nawet 10-krotnie szybsze działanie.

Trzecia kwestia – przenieś do nas swoje serwery DNSy (jeśli trzymasz je gdzieś na zewnątrz). Dzięki temu będziemy mogli ci pomóc lepiej zarządzać ruchem na twojej stronie. Zwłaszcza w czasie dużych akcji promocyjnych. Jeżeli potrzebujesz pomocy w kwestii serwerów DNS, śmiało pisz do nas na: bok@shoper.pl.

 

Przeczytaj także nasze inne materiały o promocjach w sklepach:

Kiedy klienci walą oknami, czyli jak przygotować sklep na gorące okazje
Black Friday – jak go robić dobrze?
Koniec roku = początek promocji. Zobacz, kiedy je robić
Sięgaj wyżej, czyli jak przenieść Dedyka na SaaSa