Black Friday Cyber Monday Sklep internetowy

Wielkimi krokami zbliża się sezon największych zakupów internetowych – z Black Friday i Cyber Monday na czele. Podpowiadamy w ośmiu krokach, o czym nie możesz wcześniej zapomnieć. 

 

Według danych ze sklepów internetowych Shoper drugie półrocze 2018 roku przyniosło łącznie o 15% więcej transakcji niż pierwsze. Nie bez znaczenia jest zbliżający się rok szkolny, ale także planowane na jesień specjalne dni sprzedażowe. Na kupujących czekają Black Friday (29 listopada), Cyber Monday (2 grudnia) oraz Dzień Darmowej Dostawy (grudzień 2019 r.).

 

 

O co zadbać, by przygotować sklep na ten czas intensywnych zakupów?

 

1. Kampania Google, czyli daj się znaleźć klientom!

Już 40% właścicieli sklepów Shoper (Raport: Multiwyzwania) przyciąga klientów do swojego e-biznesu reklamami w sieci Google. Według specjalistów od Google Ads efektywną kampanię dobrze jest zacząć na około 3 miesiące przed zapowiadanym szczytem sprzedaży. To jest właśnie ten moment. Możesz zadbać o swój biznes dzięki kampaniom produktowym – to najskuteczniejsze działanie w dotarciu do klienta i pozyskaniu zamówień.

Jak już pisaliśmy w tym materiale, reklama Google jest najlepszym, najbardziej efektywnym narzędziem wspierania sprzedaży. Dlaczego? Pojawia się zawsze w odpowiednim czasie i z odpowiednim przekazem, trafia również do odpowiednich ludzi szukających konkretnego produktu.

Sprawdź w jaki sposób Shoper realizuje kampanie dla sklepów internetowych

 

2. Reklama na Facebooku, czyli skorzystaj z potęgi social media

Z danych Statcountera wynika, że niemal 63% Polaków korzysta z Facebooka – to najbardziej popularny kanał social media w Polsce. Jeśli masz już stronę firmową w tym serwisie – koniecznie uruchom reklamę, by poszerzyć grono swoich odbiorców. Facebook daje możliwość targetowania reklam po konkretnych wskaźnikach – np. lokalizacji, wieku, zainteresowaniach. Dzięki temu masz pewność, że twoja oferta wyświetli się tym użytkownikom, którzy rzeczywiście ciebie szukają.

Działania reklamowe na Facebooku można rozszerzyć także o dodatkowe kanały – Instagram oraz komunikator Messenger.

Przeczytaj, jak uruchomić sklep na Facebooku
Skuteczna reklama na Facebooku – sprawdź, od czego zacząć

 

3. Wspieraj swoją sprzedaż aplikacjami

Gdy już przyciągniesz klienta do swojego sklepu – wykorzystaj jego obecność maksymalnie. Zmotywuj go do większych zakupów, zaproponuj dodatkowe produkty. Powalcz o wyższy paragon. Jak to zrobić? Skorzystaj z dedykowanych tym działaniom aplikacji.

Automatyczne sugestie produktów – to narzędzie, które umożliwia sugerowanie produktów na wiele sposobów. Możesz wyświetlić towary proponowane na liście produktów, karcie produktu oraz w koszyku. Dla każdej z tych lokalizacji masz możliwość wprowadzenia osobnej konfiguracji. Moduł bierze pod uwagę wyświetlony przez odwiedzającego produkt i na tej podstawie sugeruje kolejne.

Automatyczne kupony rabatowe – aplikacja przyznaje rabaty w zamian za określone działania odwiedzających, np. za zapisanie się do newslettera, rejestrację w sklepie czy zakup konkretnego asortymentu. Dzięki takim działaniom klient zyskuje oczekiwany rabat a ty motywujesz go do aktywności, na której ci zależy i która wpisuje się w twoją strategię sprzedaży.

Homebook, Domodi, Allani, Ceneo, Favi, Skąpiec czy Moneteasy – wykorzystaj integracje z tymi serwisami zewnętrznymi po to, by zaprezentować swoją ofertę jak najszerszemu gronu odbiorców. E-klienci bardzo chętnie korzystają z serwisów tematycznych i porównywarek cen, gdzie wybierają produkty i oferty najciekawsze dla siebie.

 

4. Nowoczesne płatności Google Pay

Daj kupującym maksymalną wygodę z zakupów udostępniając nowoczesny system płatności – skoro coraz więcej ludzi płaci w sieci telefonem, niech mogą to robić także w twoim sklepie. Google Pay zdecydowanie przyspiesza proces zakupu oraz zwiększa wygodę i zadowolenie kupujących w sieci. Przede wszystkim: nie wymaga posiadania pod ręką karty płatniczej ani wpisywania w trakcie zakupów żadnych numerów i danych. Klient podczas finalizacji zamówienia w sklepie Shoper wybiera opcję „Zapłać przez Google Pay”, potem podaje adres dostawy i… to wszystko. Prosto, intuicyjne i przede wszystkim wygodnie.

Zobacz, jak skonfigurować płatności Google Pay w swoim sklepie

 

5. Włącz Premium Cache w twoim sklepie

Czyli: bądź lepiej przygotowany na duży ruch w sklepie. Wtedy wizyta w telewizji śniadaniowej czy szeroko zakrojona kampania reklamowa w mediach nie będą żadnym zagrożeniem dla stabilności twojego biznesu. Jest to możliwe dzięki stosowanej przez Shoper technologii Premium Cache, która obsługuje 80% requestów na froncie sklepu i pozwala działać twojemu sklepowi nawet 10-krotnie szybciej.

Sprawdź, jak sklepy Shoper radzą sobie z dużym ruchem

 

6. Social media sprzedają, teraz czas na ciebie

Sprawdziliśmy – 44% właścicieli sklepów internetowych Shoper wykorzystuje kanały social media do działań reklamowych. Oczywiście – najbardziej popularny jest Facebook (82%) i Instagram (41%).

 

 

Aby jednak wybrać najlepszy kanał dla swojego sklepu – trzeba uwzględnić kilka czynników. Istotna jest branża, w jakiej działa sklep i potencjalni kupujący. Co możesz zrobić w pierwszej kolejności? Zadbaj o ciekawy fanpage firmy – wpłynie to na zwiększenie grona odbiorców oraz ułatwi kontakt z osobami, które mogą być zainteresowane ofertą. Zbuduj społeczność wokół marki umieszczając ciekawy content. Co więcej – taka strona może być także indeksowana przez wyszukiwarkę Google, co oznacza, że ma szansę pojawiać się w wynikach wyszukiwania osób, które będą chciały dowiedzieć się więcej o twojej firmie. Pamiętaj jednak, że informacje o promocjach w sklepie to nie jedyna, oczekiwana treść.

Uczestnicz w grupach dyskusyjnych, budując wizerunek profesjonalisty w branży. Udzielając rad w doborze produktów czy rozwiązań – polecaj te ze swojego sklepu. Pamiętaj jednak, by nie działać zbyt nachalnie. Nie pomijaj Instagrama – szczególnie gdy prowadzisz sklep w branży odzieżowej, lifestyle’owej, motoryzacyjnej, kosmetycznej, kulturalnej czy wystroju wnętrz. W tym serwisie ważna jest publikacja cieszących oczy zdjęć i angażujących filmów (Insta Stories) – o tym, jak przygotować profesjonalny profil na Instagramie przeczytasz m.in. w naszym Uniwersytecie.

Przeczytaj, do czego możesz jeszcze wykorzystać social media

 

7. Newsletter? Jasne, że newsletter!

Pamiętaj o aktywnym kontakcie ze swoimi klientami. Już teraz możesz zapowiedzieć kalendarium nowości czy okazji, które będzie dostępne w twoim sklepie w najbliższych tygodniach. Dzięki temu będą wiedzieli gdzie i kiedy kierować swoje kroki. Mailing możesz w dużej mierze zaplanować wcześniej, tak by intensywne działania komunikacyjne nie odciągały cię od aktywnej sprzedaży w najgorętszym okresie. Dodatkowo – wykorzystując gotowe narzędzie, jak np. Freshmail – uzyskasz wszystko, co potrzebne do prowadzenia efektywnych kampanii. Tutaj przeczytasz o tym więcej.

 

8. I na koniec… wygląd sklepu ma znaczenie :)

O tak. Ludzie od zawsze kupują oczami. Dlatego prac nad wyglądem sklepu nie odkładaj na ostatni moment. Przed sezonem zakupowym warto odświeżyć nieco szatę graficzną sklepu. Co konkretnie możesz zrobić?

☞ Zmienić niektóre elementy graficzne, jak bannery, slider lub szablon newslettera. Sprawdź tutaj, jak zrobić to dobrze.

☞ A może postawisz na nowy szablon graficzny? To szybki sposób na uatrakcyjnienie sklepu. Tutaj przejrzysz gotowe szablony. Mamy też coś dla bardziej wymagających, i takich, którzy chcą mieć indywidualny projekt – zapraszamy do sprawdzenia naszych  możliwości.

Koniecznie zerknij także do artykułu o identyfikacji wizualnej sklepu internetowego. Czym jest taka identyfikacja i po co ci jest potrzebna? Wszystkiego dowiesz się tutaj.