Zapytaliśmy internetowych sprzedawców o ich doświadczenia z prowadzenia e-sklepów w 2021 roku oraz o najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed nimi w latach kolejnych. Cały raport Shoper jest już dostępny online.

 

Jak co roku publikujemy raport z badania przeprowadzonego wśród polskich e-sprzedawców. Raport powstaje na bazie badania ankietowego wśród właścicieli sklepów internetowych Shoper oraz danych pochodzących ze źródeł własnych.

Przeprowadzone przez nas wywiady oraz analizy to bardzo cenna wiedza w kontekście prowadzenia sprzedaży online. 2021 sam w sobie był bardzo ciekawym rocznikiem w e-commerce. Na zakupy internetowe ruszyła rekordowa liczba Polaków, rekordowo otwierały się również na naszej platformie sklepy internetowe. Tylko w listopadzie 2021 roku otworzyło się blisko tysiąc nowych sklepów internetowych Shoper, co okazało się najlepszym miesięcznym wynikiem w historii naszej firmy. Imponujące rezultaty zanotowali także sprzedawcy korzystający z naszych rozwiązań.

Sprawdź raport Shoper podsumowujący 2021 rok w sklepach internetowych

 

Największy przyrost nowych sklepów internetowych w stosunku do 2020 roku – 43% – zanotowano w branży Ubrania (dla porównania, w zeszłym roku przyrost tych sklepów w stosunku do roku 2019 wyniósł 22%). W 2021 rosły także sklepy z branży Upominki i akcesoria (wzrost o 32%), Książki i multimedia (29%) oraz sklepy z segmentu Dom i ogród (26%).

Bardzo chętnie zakładane w 2020 roku sklepy z art. spożywczymi (przyrost na poziomie 112%) wciąż otwierają się w internecie, ale już spokojniej. W 2021 roku ich liczba urosła o 10%. Ale to wciąż więcej niż sklepów z branży Automoto (5%) czy Komputery (3%). Branża Zdrowie i uroda, która rok wcześniej zajmowała drugie miejsce pod względem przyrostu liczby sklepów online, w 2021 roku wzrosła o blisko 14%.

Sprawdź raport Shoper podsumowujący 2021 rok w sklepach internetowych

 

 

Jak w 2021 roku wyglądała sprzedaż w sklepach Shoper? Największą dynamikę wzrostu transakcji zanotowała branża Automoto – było ich 44% więcej niż w 2020. Z kolei w najlepiej rozwijającej się w 2021 roku branży odzieżowej dynamika wyniosła ponad 38%. Duże ożywienie odnotowały też sklepy sprzedające Sport i podróże.

W porównaniu z 2020 rokiem, największy wzrost liczby transakcji zanotowała branża odzieżowa (Ubrania sprzedawały się lepiej o 21%), następnie Dom i ogród (15%) oraz Zdrowie i uroda (9% większa liczba transakcji niż w 2020).

 

 

Więcej ciekawych danych znajdziesz w pełnej wersji raportu, dostępnej tutaj.