Często o wyborze sprzedaży przez internet decyduje przypadek, niekiedy szczegółowa analiza. Przykłady sklepów Shoper w najnowszym „Raporcie ze sklepów internetowych” pokazują, że bardziej wskazane jest to drugie podejście.

Właściciele e-biznesów pracujących na naszej platformie przyznają, że śledzenie trendów i analiza konkurencji pozwala lepiej wstrzelić się w rynek oraz dopasować się do potrzeb i nawyków zakupowych klientów.

Zebrane w tym roku dane pokazują też inną ciekawą sytuację – mali przedsiębiorcy dysponują niesłabnącymi zasobami odwagi i motywacji do działania, zwłaszcza w świetle niekorzystnych zmian ich makroekonomicznego otoczenia (zmiany na Allegro, coraz więcej dużych uczestników rynku itp.).
Dla przykładu: ponad 70% ankietowanych prowadzi sprzedaż internetową dłużej niż 1 rok. A to bardzo wysoki współczynnik, ponieważ pierwszy rok w każdym nowym biznesie jest na ogół rokiem najtrudniejszym. Z kolei 30% przyznaje, że sprzedaje cztery lub więcej lat. Jak to możliwe, skoro tyle mówi się o klęskach małych internetowych przedsiębiorstw? A jednak. Zaskakujące są też inne zagadnienia – większą wagę do kwestii bezpieczeństwa i nowoczesnej sprzedaży przykładają nie doświadczone, a młode biznesy. To pośród nich wybierane są najczęściej certyfikaty SSL, które pozytywnie wpływają na zaufanie do sklepu, oraz szybkie i elektroniczne Płatności Shoper – zastępujące tradycyjne i gotówkowe formy zapłaty za towar.

Po więcej ciekawostek odsyłamy już do Raportu.