Mocna konkurencja na rynku e-commerce zachęca, a wręcz wymaga od sklepów internetowych, szukania coraz to nowszych sposobów na przyciągnięcie klienta. Zobacz, jak możesz to zrobić z aplikacją PragmaGO.

Zakupy online szybkie, łatwe i bezpieczne

Dynamicznie rosnący rynek e-commerce rzuca kolejne wyzwania sprzedającym, którzy muszą dostosowywać swoje sklepy internetowe i ich ofertę do zmieniających się nawyków zakupowych klientach. Ci z kolei chcą dziś robić zakupy szybko, łatwo i bezpiecznie. Dodatkową zachętą jest dla nich szeroki wybór płatności – jedni chcą płacić kartą, inni szybkim przelewem albo wygodnymi systemami BLiK lub Google Pay. Jeszcze inni chcą mieć dzisiaj w sklepie internetowym wybór rat lub odroczonej płatności i nie martwić się w dniu zakupu uciekającą gotówką. Co to znaczy?

Sprawdź, jak zmieniały się metody płatności w sklepach online na przestrzeni lat

Odroczone płatności to coraz popularniejsza metoda zapłaty za towar w sklepach online. W dużym skrócie: pozwalają one na cieszenie się zakupami tu i teraz, ale opłata za nie może być odłożona w czasie nawet do 30 kolejnych dni. Takie rozwiązanie oferuje PragmaGO, czyli aplikacja, którą znajdziesz tutaj w naszym App Store i zintegrujesz ze sklepem internetowym Shoper. Dasz tym samym swoim klientom dodatkowy argument, by robili u ciebie zakupy: 30-dniowe odroczenie płatności lub rozłożenie jej na wygodne raty.

 

Aplikację Raty dla biznesu z PragmaGO znajdziesz w panelu administracyjnym
swojego sklepu Shoper, w zakładce Dodatki i integracje > Aplikacje.

Jak działa aplikacja PragmaGO w sklepach Shoper

Zasada działania aplikacji jest bardzo prosta: jeżeli zdecydujesz się na integrację swojego sklepu internetowego z wtyczką PragmaGO, twoi klienci będą mogli podczas finalizowania zakupów skorzystać z rozłożenia płatności na raty. Do wyboru mają 1, 3, 6, 9, 12, 18, 24, a nawet 36 rat. Pojedyncza rata w tym przypadku oznacza po prostu odroczenie płatności na okres 30 dni.

Pamiętaj! Masz pełną kontrolę nad ustawieniami aplikacji PragmaGO – możesz zaoferować klientom wszystkie z wymienionych wariantów rozłożenia płatności lub tylko jeden z nich – na przykład 6, 12 i 24 raty. Wybór należy do ciebie.

Gdy klient wybierze liczbę rat, będzie mógł przejść do wypełnienia krótkiego wniosku ratalnego. Po jego zaakceptowaniu, twój sklep natychmiast otrzyma płatność za zakupione produkty, a dalsza część procesu ratalnego odbywa się już między klientem a PragmaGO. Co więcej, PragmaGO zobowiązuje się do przejęcia ryzyka niewypłacalności klienta, a umowa ratalna zawierana jest bezpośrednio z klientem końcowym, dzięki czemu po otrzymaniu należności za zamówienie możesz spokojnie przejść do dalszej pracy i obsługiwać kolejnych kupujących.

Przykład: pan Mateusz chce dokonać zakupów firmowych na stronie twojego sklepu internetowego. W koszyku umieszcza kilka produktów o łącznej wartości 2 600 zł. Następnie wybiera sposób płatności – Raty dla biznesu PragmaGO – i decyduje się na rozłożenie zakupu na 6 miesięcy. Już po wyborze tej cyfry, wyświetla mu się informacja o wysokości rat. Pan Mateusz następnie potwierdza zamówienie i trafia na stronę wniosku ratalnego, który wypełnia w trzech szybkich krokach, po czym weryfikuje przelewem na kwotę 1 zł z rachunku firmowego. Twój sklep otrzymuje środki za zamówienie przelewem błyskawicznym od PragmaGO.

 

Przykład zastosowania płatności PragmaGO – podgląd koszyka w sklepie Wagner Polska

Jakie korzyści przynosi aplikacja PragmaGO?

Aplikacja PragmaGO niesie za sobą szereg korzyści dla twojego sklepu internetowego.

☞ Po pierwsze: dzięki Ratom dla biznesu PragmaGO udostępniasz swoim klientom możliwość zrobienia zakupów w wygodny sposób, co realnie zwiększa atrakcyjność oferty twojego e-sklepu.

☞ Po drugie: oferując klientom raty, nie angażujesz żadnych środków finansowych należących do twojej firmy. To PragmaGO opłaca zamówienie, a następnie pilnuje, by należność została zwrócona.

☞ Po trzecie: pieniądze za dokonane w ten sposób zakupy otrzymasz na konto sklepu od razu, przez co nie musisz martwić się o ich odzyskiwanie. Wszelkie ryzyko związane z ewentualną niewypłacalnością klienta bierzemy na siebie.

☞ Po czwarte: aplikacja, którą dodasz do swojego sklepu internetowego Shoper, wyposażona jest w szereg opcji, które skonfigurujesz według własnego upodobania. Do wyboru są między innymi warianty liczb rat, które możesz zaproponować swoim klientom albo opcje dostawy. Część ustawień jest jednak konieczna dla prawidłowego działania wtyczki.

☞ Po piąte: dzięki elastycznemu podejściu do klientów i zaoferowaniu im dodatkowej metody płatności, dostarczysz do swojego sklepu większą liczbę klientów i zapewnisz sobie wzrost ilości i wartości sprzedaży.

 

Ile kosztuje aplikacja PragmaGO

Zarówno instalacja, jak i obsługa aplikacji PragmaGO na platformie Shoper, nic nie kosztuje. Twój sklep nie zapłaci także żadnej marży od transakcji z wykorzystaniem systemu ratalnego PragmaGO, niezależnie od tego, ile ich będzie. Nie ma tutaj miejsca na żadne dopiski małym druczkiem, ponieważ PragmaGO zarabia w tym układzie jedynie na prowizjach pobieranych od klienta końcowego.

Co zyskają twoi klienci? Poza obopólną korzyścią, jaką jest nowa forma płatności do wyboru, klienci sklepu, którym zarządzasz, będą mogli zakupić potrzebne im produkty bez konieczności oczekiwania na przyznanie pożyczki. Zamiast tego mogą wysłać wniosek ratalny z poziomu twojego sklepu, a następnie ich zamówienie trafi od razu do realizacji – dzieje się tak dlatego, że twój sklep otrzymuje pieniądze natychmiast. Dzięki temu skróceniu ulega czas oczekiwania na zamówione produkty.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że całość procesu ratalnego odbywa się online – klienci nie muszą odwiedzać żadnych placówek, składać papierowych dokumentów czy podpisywać wniosków. Weryfikacja klienta odbywa się poprzez przelew weryfikacyjny na kwotę 1 zł.

W ramach systemu ratalnego PragmaGO, klienci twojego sklepu otrzymają limit kwotowy, który mogą wykorzystywać do powtarzających się zakupów – może to mieć pozytywny wpływ na ich powracalność. Zamiast składać wniosek o raty za każdym razem, gdy będą chcieli kupić coś na firmę, będą mogli po prostu opłacić zamówienie z pomocą przyznanego wcześniej limitu.

Ważne: wysokość limitu dla klientów Twojego sklepu może wynieść od 500 do nawet 50 tys. zł brutto! Aplikacja PragmaGO obsługuje także płatności w walucie euro.

Ostatnią, ale nie mniej ważną zaletą skorzystania z systemu ratalnego PragmaGO, jest czas realizacji finansowania – w standardowym procesie od momentu złożenia wniosku do wpływu środków na konto sklepu mija nie więcej niż dwie godziny.

Proces ten może się przedłużyć w wyjątkowych sytuacjach – na przykład w przypadku braku pomyślnej weryfikacji przelewem weryfikującym ze strony klienta lub gdy wniosek ratalny przekracza kwotę limitu – 50 tys. zł. W takim przypadku pracownik PragmaGO kontaktuje się bezpośrednio z klientem i przedstawia mu indywidualną ofertę.

Ile zapłacą twoi klienci?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, PragmaGO zarabia na prowizjach pobieranych od klientów – raty dla klientów twojego sklepu zawierają niewielki procent.

Przykładowe koszty zakupów: klient zamawia towar o łącznej wartości 1 tys. zł brutto. Płatność zdecydował się podzielić na 12 rat. W takim przypadku wysokość raty będzie wynosić 91 zł, a koszt całych zakupów dla klienta wyniesie 1 092 zł.

Ważne: klienci firmowi robiący zakupy w twoim sklepie internetowym na platformie Shoper będą mogli ująć w kosztach firmy całość raty, co sprawia, że to również świetny sposób na wygenerowanie odpowiedniego poziomu kosztów dla firmy, rozłożonych nawet na trzy lata.

Jak zainstalować aplikację PragmaGO w sklepie Shoper?

Instalacja aplikacji PragmaGO na platformie Shoper to stosunkowo łatwy proces, który można zamknąć w kilku krokach. Aby maksymalnie uprościć tę procedurę, przygotowaliśmy praktyczny poradnik w formie wideo, dzięki któremu samodzielnie zainstalujesz wtyczkę i zintegrujesz swój sklep internetowy z płatnościami odroczonymi i systemem ratalnym PragmaGO.

Jeżeli potrzebujesz więcej pomocy z przejściem przez proces instalacji i konfiguracji aplikacji PragmaGO, przeczytaj tutaj kompletną instrukcję.