Dzięki systemowi rekomendacji produktowych w twoim sklepie internetowym lepiej pokażesz klientom swoje produkty i wpłyniesz na ich sprzedaż. Oto przykłady, jak to dobrze robić.

System rekomendacji – co to takiego?

System rekomendacji to gotowe narzędzie dla każdego sklepu internetowego Shoper, dzięki któremu klientom wyświetlają się dodatkowe propozycje zakupów. I motywują ich do zwiększania koszyków – klient kupując np. piękne buty, może zobaczyć proponowane akcesoria do nich albo podobne towary, które kupili inni, a które też warto mieć w swojej garderobie.

 

Efekty zastosowania systemu rekomendacji w naszym sklepie pojawiły się praktycznie od razu. Już w pierwszym dniu docenili go klienci, czego efektem były zakupy z rekomendacji. Na pewno system będzie przynosił efekty zarówno nam, jak i wielu innym klientom”.
– Grzegorz Zarzyka, kartonikowo.pl

 

Gdzie wyświetlają się takie rekomendacje? Mogą na stronie głównej sklepu, listach i kartach produktów i i kategorii, na stronach informacyjnych, artykułach blogowych oraz w koszyku. Wszędzie tam możesz włączyć moduły rekomendacji dla swoich klientów. Warto to robić – są one odporne na systemu blokujące reklamy typu adblock, dzięki czemu będą dla klientów zawsze widoczne.

 

 

Warto wiedzieć:

☞ Najpopularniejsze miejsca, w których właściciele sklepów internetowych włączają dzisiaj moduły rekomendacji to: karta produktu i strona główna sklepu – na te umiejscowienia decyduje się ponad połowa z nich. Kolejne popularne miejsca to: koszyk oraz lista produktów i kategorii.

 

Jak działa system rekomendacji?

Zastosowana przez nas technologia machine learning analizuje w czasie rzeczywistym, co podoba się użytkownikom na stronie sklepu i przewiduje ich preferencje. Mechanizm wyświetlania rekomendacji jest zintegrowany z filtrowaniem produktów. Dzięki temu kupujący nie zobaczy w podpowiedziach tych produktów, które nie spełniają jego kryteriów wyszukiwania. A to oznacza, że zawsze trafisz w jego upodobania – zwiększasz w ten sposób szansę sprzedaży dodatkowych produktów.

 

Warto wiedzieć:

☞ Klienci najczęściej klikają w wyświetlane im rekomendacje na karcie produktu (współczynnik kliknięć wynosi aż 9%).

☞ Najwyższy współczynnik konwersji, czyli przełożenie kliknięcia na zakup, notują rekomendacje wyświetlane w koszyku – aż 19%. Dalej są: strona główna sklepu, wyniki wyszukiwania oraz lista produktów i kategorii.

☞ System rekomendacji pomaga więc w lepszej prezentacji sprzedawanych produktów oraz wpływa motywująco na zachowania zakupowe klientów. Dzięki nim wzrasta średnia wartość zamówienia w twoim sklepie.

 

System rekomendacji – jak go włączyć?

Rekomendacje produktowe obsługujesz z poziomu panelu swojego sklepu. Wystarczy, że wybierzesz miejsca, w których chcesz je wyświetlać, ustawisz nagłówek i liczbę produktów prezentowanych w modułach, i gotowe. Z usługi korzystasz w ramach abonamentu, nie ponosisz dodatkowych kosztów aktywacji i konfiguracji.

 

Warto wiedzieć:

☞ Moduły rekomendacji zaczynają się wyświetlać średnio po jednym dniu od ich aktywacji. Moment ich pierwszego wyświetlenia zależy też od liczby wizyt w twoim sklepie.

 

 

Do tej pory system rekomendacji, został uruchomiony w sklepach niemal każdej branży. Najchętniej sklepy sprzedające artykuły wyposażenia wnętrz i ogrodu, kosmetyki, odzież, art. spożywcze i hobbystyczne. W tych ostatnich, maksymalny średni wzrost koszyka dzięki rekomendacjom produktowym, wyniósł 38%.

 

Warto wiedzieć:

☞ 75% klientów sklepu jest skłonnych dokonać zakupów dzięki rekomendacjom produktowym
☞ 49% kupujących przyznaje, że dokonało spontanicznego zakupu produktu z rekomendacji
☞ 37% – o tyle może wzrosnąć wartość koszyka po wdrożeniu systemu rekomendacji

Zainteresowany/a? Do 31 grudnia 2021 system rekomendacji możesz przetestować w swoim sklepie Shoper w ramach promocji. Zaloguj się do swojego sklepu i aktywuj rekomendacje w kilku prostych krokach.