Remarketing sklep internetowy

Narzędzie Retargeting pozwala na wykonanie wielu działań mogących zachęcić niezdecydowanego klienta do powrotu do sklepu i ponownych zakupów. Oto niektóre z nich.

W poprzednim wpisie pisaliśmy, że „dobry remarketing można w sklepie internetowym robić na kilka sposobów”. I dziś pokażemy na to przykłady, korzystając tylko z jednego narzędzia – aplikacji Retargeting, która jest już dostępna w App Store Shoper.
Pozwala ona na wysłanie do klienta „wiadomości sms, e-mail lub wyświetlenie mu komunikatu w formie okna pop-up – w zależności od tego, jakiej akcji oczekujesz od klienta”. I rzeczywiście, wybór dostępnych opcji jest spory.

Trigger pop-up
Jedną z opcji aplikacji Retargeting jest wysyłanie do klienta, który nie dokończył w sklepie zakupów, komunikatu w postaci pop-upu. Może on być wyświetlany na stronie sklepu wówczas, gdy użytkownik dodał co najmniej jeden produkt do koszyka i zamiast złożyć zamówienie, próbował opuścić stronę. Pop-upy można oczywiście edytować i personalizować, są one również dostosowane do urządzeń i wersji mobilnych sklepów. Należy tylko pamiętać, że mobilne pop-upy powinny być prostsze niż te wyświetlane na stacjonarnych urządzeniach – pod względem zarówno treści, jak i liczby elementów.

Trigger e-mail
Wiadomości e-mail wysyłane przez aplikację Retargeting wywoływane są przez konkretne zdarzenia w sklepie. Przykład? Najbardziej prozaiczny – kiedy klient porzuca koszyk i nie finalizuje zamówienia, albo gdy chcemy go zachęcić specjalną ofertą w postaci choćby kuponu zniżkowego. Jedno jest ważne: by nie wysyłać komunikatów na oślep. Nie według zasady „do każdego użytkownika to samo i poczekamy, jak zareaguje” – bo nie tędy w remarketingu droga. Autorzy aplikacji Retargeting radzą, by podczas formułowania konkretnych akcji „myśleć za kupującego” – zastanowić się, co po porzuconym koszyku mogłoby zmusić klienta do zmiany decyzji, czym go zwabić, czym zachęcić do ponownego przejrzenia oferty? Bez spojrzenia na proces zakupowy „od drugiej strony”, czyli oczyma odbiorcy, ciężko będzie uzyskać z tego rodzaju działań wymierne korzyści.

Trigger SMS
A co, jeśli klienci nie reagują na powiadomienia e-mail? Wciąż nic straconego. Jeżeli oryginalny trigger e-mail nie został otwarty, albo nie wywołał pożądanej sprzedaży, za pośrednictwem Retargetingu możemy do klienta wysłać jeszcze wiadomość SMS z przypomnieniem o dostępnej (albo „przygotowanej specjalnie dla niego”) ofercie. Co ważne, narzędzie udostępnia opcję „trigger sms” (wyzwalacza), ale nie „kampanii sms” – krótkie powiadomienia tekstowe przesyłane na telefon mogą być zatem uzupełnieniem powiadomień e-mail lub komunikatów w postaci pop-upów, a nie ich zamiennikiem.

Akcje dodatkowe
Do wyboru jest kilka działań. Wspomniane wyżej już Urodziny, Lista życzeń – która zachęca klientów do zakupu produktów, które wcześniej dodali do sklepowej listy życzeń, albo Wyprzedaż social media – ten trigger jest wysyłany, gdy odwiedzający kliknie na przycisk mediów społecznościowych na stronie produktu. Wtedy już będziesz wiedzieć, że skoro lajkuje i udostępnia, to na pewno go interesuje.

Masz więcej pytań na temat aplikacji? Przeczytaj poradnik w Centrum Pomocy Shoper i przetestuj ją za darmo.