Jeszcze w 2014 roku sklepy internetowe z asortymentem dla dzieci stanowiły ledwie 2,78% wszystkich e-biznesów, dziś jest ich ponad 9%. Ale przetrwają tylko te, które będą mieć dobrą obsługę i bogatą ofertę.

Na początek nieco więcej danych. Google podaje, że 61% mam szuka dzisiaj informacji o produktach dla swoich pociech i okazji do zakupów w internecie. 49% poszukuje jak najkorzystniejszej oferty, porównując w sieci ceny towarów i ich specyfikę.
Ale nie tylko mamy mają wpływ na to, że wszystkie kategorie wyszukiwania związane z „dziećmi” zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu. Sprzedaż takiego asortymentu wyraźnie przenosi się do internetu, bo jest wygodna i opłacalna. Zakupy online są dziś dla kupujących coraz bardziej bezpieczne, a sprzedawcy coraz bardziej wiarygodni.
W ostatnich latach na przykład, Google coraz więcej zapytań notuje w temacie ubrań dla niemowląt i małych dzieci (+36%), książek dla dzieci (+23%), albo wózków i akcesoriów spacerowych (+11%).

Średnia wartość sprzedaży w sklepach Shoper z branży dziecięcej (w tys. zł)
Infogram

 

Zabawki sprzedają się świetnie

Ten wzrost widać także w danych platformy Shoper. Za raportem podsumowującym rok 2017 w branży e-commerce: jeszcze pod koniec 2014 roku sklepy internetowe z asortymentem dla dzieci (począwszy od ubrań i kosmetyków, przez zabawki i artykuły szkolne, po instrumenty muzyczne, a nawet biżuterię) stanowiły ledwie 2,78% wszystkich e-biznesów pracujących na naszej platformie, z końcem 2015 roku liczba sklepów wynosiła już 4,81%, a na początku 2016 roku – 5,9%. Z końcem 2017 roku sklepów z akcesoriami dla dzieci było już 8,9%.

Z odpowiedzią na takie zapotrzebowanie rynku wychodzi m.in. jeden z największych dystrybutorów zabawek w Polsce – firma Rekman, oferująca ponad 35 tys. produktów związanych z branżą „Dziecko”, podzielonych na ponad 20 głównych kategorii: Lego, moda i uroda, artykuły dziecięce, artykuły szkolne i piśmiennicze, dla najmłodszych, elektronika, figurki, gry, puzzle, interaktywne, klocki, kolekcjonerskie, księżniczki, lalki, nauka i rozwój, pluszaki, pojazdy, pokój dziecięcy, sportowe, wózki, zabawa na zewnątrz, zabawy kreatywne.

Rekman to jeden z największych dystrybutorów zabawek w Polsce, korzystający z nowoczesnych rozwiązań logistycznych o wydajności nawet 120 tysięcy przesyłek dziennie. Te dane podajemy nie przez przypadek, bo odgrywają one istotną rolę w momencie, gdy sklep internetowy sprzedający akcesoria dla dzieci, chce zintegrować się z hurtownią i przejść na model dropshippingu.

Wyślij to za mnie

A dropshipping to ten model logistyczny sprzedaży przez internet, polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Czyli najprościej rzecz ujmując – prowadzisz jakiś sklep internetowy, sprzedajesz w nim jakieś towary, ale nie zajmujesz się ich wysyłką. Ba, nie widzisz tych towarów na oczy – zajmujesz się tylko zbieraniem zamówień. Towar do klienta wysyła ktoś zupełnie inny.

W tym wypadku hurtownia z artykułami z kategorii „Dziecko”.

Jak zintegrować sklep z hurtownia

Integrator sklepu z hurtownią dodaje produkty (nazwy, opisy, zdjęcia) z oferty hurtowni do sklepu internetowego, następnie stany i ceny są aktualizowane na bieżąco i automatycznie, zgodnie z tymi w hurtowni.

Proste? Proste. I dla e-biznesu, który celuje w masowego odbiorce, bardzo przy tym wygodne.

Do korzystania z takiej integracji wymagane jest uzyskanie od hurtowni odpowiedniego klucza oraz dostępu do bramki XML. Wymagane są również: Certyfikat SSL, obsługa requestów PUT i DELETE przez serwer oraz aktualna wersja oprogramowania Shoper. Czyli tu też obejdzie się bez czarnej magii. Wszystkie szczegóły znajdziesz w naszym App Store.