Nowy format video w popularnej aplikacji to duża szansa dla twojej marki. Sprawdź, czym są rolki na Instagramie i co możesz dzięki nim zyskać.

Instagram – twój sprzymierzeniec w sprzedaży

Media społecznościowe to potężne narzędzie w świecie e-commerce. Ich siłę powinien doceniać każdy, kto chce zdobywać dla swojego sklepu internetowego nowych klientów. A ci spędzają w social mediach coraz więcej czasu. Dlatego jeśli chcesz do nich docierać, musisz być tam, gdzie oni.

Serwisy społecznościowe możesz wykorzystywać nie tylko do sprzedaży wielokanałowej, ale przede wszystkim do budowania wizerunku swojej marki. Oczywiście nie musisz udzielać się na każdej platformie. Jednak na Instagramie, obok Facebooka, zdecydowanie warto być – zwłaszcza jeśli prowadzisz sklep internetowy w branży modowej, urodowej, podróżniczej czy związanej z wystrojem wnętrz lub akcesoriami.

Instagram, gromadzący ponad 2 miliardy użytkowników, to idealne miejsce na wszystkie treści lifestyle’owe. Jak pokazuje nasz najnowszy raport, właściciele sklepów internetowych Shoper wyraźnie widzą ten potencjał i robią z niego pożytek – aż 31% z nich prowadzi na Instagramie płatne działania reklamowe. Ale wiele możesz zyskać również dzięki samej obecności w tym kanale i regularnym wrzucaniu nowych treści. Wykorzystaj najnowsze możliwości, jakie daje aplikacji, i zacznij kręcić swoje rolki na Instagramie.

Jak się reklamować w social mediach? Sprawdź

 

Rolki na Instagramie – co to takiego?

Jeszcze kilka lat temu Instagram kojarzył się niemal wyłącznie z pięknymi zdjęciami. Dzisiaj oferuje o wiele więcej formatów, w tym również video. Rolki, czyli Instagram Reels, stanowią odpowiedź platformy na rosnącą w rekordowym tempie popularność innej aplikacji – TikToka.

Reelsy to krótkie (od 16 do 90 sekund) materiały video z możliwością zastosowania różnych ciekawych filtrów i efektów. Mają swoją własną ikonę na dole ekranu aplikacji, ale zobaczysz je też w samym feedzie i w zakładce „Eksploruj”. Do kolejnych filmów od różnych twórców przechodzisz płynnie, przesuwając palcem w górę.

Rolki na Instagramie są świetnym narzędziem do promocji marki i produktów. Idealnie nadają się również do budowania relacji z klientami, zwiększania ich zaangażowania oraz pokazywania biznesu „od kuchni”, w autentyczny i zabawny sposób.

Filmy w rolkach możesz nagrywać i udostępniać bezpośrednio z aplikacji lub przesyłać je z aparatu. Do dyspozycji masz też wiele przydatnych narzędzi do dodawania efektów, tekstu, naklejkach oraz podkładów muzycznych, m.in. z biblioteki Instagrama.

 

Instagram Reels – czy warto z nich korzystać?

W marketingu mówi się, że kontent jest królem. Teraz, gdy moda na InstaStories, Rolki, TikToka, transmisje live i inne podobne formaty trwa w najlepsze, możemy powiedzieć, że to kontent video jest królem. To właśnie w tym kierunku rozwijają się obecnie wszystkie social media. W e-commerce warto za tym nadążać, zwłaszcza na Instagramie. Dlaczego?

 

Angażujesz i przyciągasz

Filmy działają na nasze zmysły jeszcze szybciej i skuteczniej niż teksty czy statyczne obrazy. Przy okazji są też bardzo angażujące, dostarczają rozrywki, a nawet ciekawej wiedzy. Jednocześnie nie wymagają od odbiorcy żadnego wysiłku. Samo scrollowanie Rolek na Instagramie potrafi być niesamowicie wciągające – zaczynasz od jednej, a po chwili orientujesz się, że minęła już godzina. Warto to wykorzystać, by ściągnąć uwagę użytkowników właśnie na swój profil, a później sklep internetowy.

Transmisje live zwiększające sprzedaż – zobacz, jak zacząć

 

Docierasz do właściwych odbiorców

Instagram Reels to twoja szansa na dotarcie do nowych potencjalnych klientów bez dodatkowych wydatków. Wszystko, co musisz zainwestować, to jedynie trochę czasu i pomysłowości. Algorytm Instagrama działa tutaj na twoją korzyść – twoje treści wyświetla tym użytkownikom, których historia przeglądania i preferencje pasują do tematyki materiałów. Na przykład jeśli dany odbiorca jest miłośnikiem designu i aranżacji wnętrz, zobaczy najwięcej Rolek właśnie z tym związanych. Dlatego z większym prawdopodobieństwem trafisz do swojej grupy docelowej.

 

Zwiększasz zasięgi

Dzięki Instagram Reels twój profil będzie bardziej widoczny dla nowych odbiorców, łatwiej zyskasz więc kolejny obserwujących (i kupujących). Dodatkowo zdobędziesz przewagę nad swoją konkurencją, która jeszcze nie korzysta z Rolek.

 

Budujesz pozytywny wizerunek marki

Rolki to również doskonały format do kreowania dobrego wizerunku twojego biznesu. Aplikacja Instagram często jest jednym z ważniejszych punktów na mapie podróży klienta, który ma duży wpływ na pozytywne doświadczenia potencjalnego kupującego. Tutaj masz szansę pokazać swoją markę jako przyjazną, autentyczną, inspirującą i będącą na bieżąco z trendami. To z kolei ma spore znaczenie w kontekście decyzji zakupowych konsumentów.

 

Shoper TikTok

Jak kręcić rolki na Instagramie?

Dodawanie Rolek na Instagramie może w pierwszej chwili wydać się skomplikowane, jednak to tylko wrażenie. Tak naprawdę Reelsy może tworzyć każdy, bez eksperckich umiejętności, profesjonalnych programów do montażu video czy sprzętu innego niż smartfon.

Instagram Reels bez problemu nagrasz i zedytujesz bezpośrednio w aplikacji, ale możesz też załadować już gotowy materiał z telefonu. Masz również możliwość dodawania do filmów efektów specjalnych, filtrów i dźwięków. By zwiększyć zaangażowanie, wykorzystaj interaktywne naklejki, np. Q&A czy ankiety.

 

Jak dodać rolkę na Instagramie?

1. Nagraj albo dodaj swój materiał

Na swoim profilu w aplikacji kliknij przycisk w górnym prawym rogu plusik „Utwórz” i wybierz rolkę. Jeżeli chcesz przesłać nagrane wcześniej wideo, przesuń palcem w górę i wybierz je z galerii. Jeśli natomiast chcesz stworzyć materiał od początku, naciśnij przycisk nagrywania u dołu ekranu. Możesz nakręcić serię ujęć, które potem złożysz w jeden klip.

 

2. Edytuj nagranie

Po zakończeniu nagrywania kliknij „Podgląd” i edytuj swoją rolkę. Podłóż do filmu ścieżkę dźwiękową, np. z biblioteki muzycznej Instagrama, i dodaj efekty AR (artificial reality) lub filtry. Wybierz, które momenty chcesz przyśpieszyć lub zwolnić. Możesz też dodać napisy, naklejki czy głos lektora.

 

3. Udostępnij rolkę

Po zakończeniu edycji klipu wybierz ikonę strzałki i przejdź do publikacji. Jeżeli nie chcesz udostępniać rolki na swoim publicznym kanale Instagrama, możesz wyłączyć to ustawienie. W ustawieniach zaawansowanych możesz także oznaczyć w Instagram Reels płatne partnerstwo, jeśli na przykład współpracujesz z influencerami.

Więcej informacji o tym, jak wygląda nagrywanie Reels na Instagramie krok po kroku, znajdziesz w przewodniku od Facebooka.

Pamiętaj! Warto śledzić nowe trendy na Instagramie i wykorzystywać je po swojemu. Dostosuj viralowe video do swojej branży i pokaż własny punkt widzenia.

 

Inspiracja, edukacja, rozrywka – co pokazywać w rolkach?

Instagram ze swojej natury sprzyja luźniejszej komunikacji oraz lifestyle’owym, zabawnym i estetycznym treściom. Odpuść tutaj sztuczny dystans, za to wykorzystaj swoją wyobraźnię i reakcje odbiorców. Rolki nie narzucają Ci konkretnej tematyki, ale podsuwamy kilka pomysłów, z których warto skorzystać.

 

1. Dziel się wiedzą i tipami

Pokaż potencjalnym klientom, jak mogą korzystać z twojego produktu. Sprzedajesz meble vintage? Podziel się radami dotyczącymi ich pielęgnacji. Masz sklep z kosmetykami do włosów? Zaprezentuj, w jaki sposób właściwie nakładać odżywkę.

 

2. Inspiruj i podpowiadaj

Reelsy nie muszą być tylko o produktach. Możesz wykorzystać je do inspirowania swoich odbiorców, pobudzania ich wyobraźni i kreatywności. Jeśli na przykład prowadzisz e-sklep z odzieżą, pokaż w rolkach różne stylizacje z wykorzystaniem ubrań z twojej kolekcji.

 

3. Twórz i odkrywaj tajemnice

Wprowadzasz nowy produkt? Daj swoim fanom przedsmak, wrzuć kilka tajemniczych ujęć i poproś odbiorców o odgadnięcie, co się może za nimi kryć. Kończysz rękodzieło na specjalne zamówienie? Zaprezentuj efekt przed i po albo pokaż, jak wyglądał proces twórczy. Takie historie zawsze wciągają.

 

4. Pokaż, co i jak robisz

Rolki na Instagramie to świetne miejsce do zmniejszenia dystansu między marką a klientami. Pozwól im zajrzeć za kulisy twojego sklepu, pokaż, jak i gdzie pracujesz, jak pakujesz paczki. Przedstaw swój zespół, a jeśli działasz w pojedynkę – swoje zwierzaki (koty, psy i inne słodkie stworzenia to klucz do popularności).

 

Obserwuj i naśladuj najlepszych

Nadal zastanawiasz się, jak wykorzystać rolki na Instagramie w swoim biznesie? Na początek po prostu oglądaj materiały innych użytkowników. Sprawdź, co kręcą najpopularniejsi instagramerzy czy znane marki. Zobacz też, jak Reelsy na swoich Instagramach stosują inne sklepy Shoper.

 

Selfieroom

Do fanek tego internetowego sklepu odzieżowego należą takie gwiazdy, jak Maffashion, Klaudia Halejcio czy Ola Ciupa. To dzisiaj jedna z najbardziej rozpoznawalnych modowych marek w naszym kraju. Selfieroom dobrze rozumie potencjał Instagram Reels i z powodzeniem go wykorzystuje przede wszystkim do prezentowania pięknych stylizacji ze swoimi ubraniami.

 

Tak rolki na Instagramie wykorzystuje Selfieroom

 

Le Szapo

Le Szapo to polsko-francuski e-sklep z kapeluszami, projektowanymi przez projektantów z całego świata. Z miłości do mody i kapeluszy powstała dobrze prosperująca firma, która rozwinęła swój asortyment także o inne akcesoria, takie jak rękawiczki, szaliki, fascynatory, apaszki i wiele innych. W swoich Rolkach Le Szapo pokazuje nie tylko swoje dodatki i modowe inspiracje, ale też relacje z podróży – czyli wielkiej pasji Karoliny i Borisa, założycieli sklepu.

Rolki na Instagramie sklepu Le Szapo

 

Nancy Accessories

W instagramowych rolkach jak ryba w wodzie czuje się też właścicielka sklepu Nancy Accessories. Magdalena Kucia-Ochal sprzedaje akcesoria – etui na telefony, breloki, kubki czy plecaki – z najlepszych materiałów. W jej Reelsach możemy zajrzeć za kulisy marki, zobaczyć, jak powstają na przykład ozdoby na koszulkach czy spersonalizowane grawery na etui.

Instagram Reels sklepu Nancy Accessories

 

Mamy nadzieję, że po tym artykule Rolki na Instagramie nie będą już dla Ciebie tajemnicą. Skorzystaj z możliwości, jakie ci dają, i jeszcze lepiej promuj swój sklep internetowy.

A jeśli tak jak niemal ⅓ właścicieli sklepów Shoper chcesz docierać do nowych klientów dzięki Instagram Ads – koniecznie poznaj Shoper Kampanie.