Shoper Premium

Myślisz, że rozwiązania dedykowane lub open source są najlepsze dla dużych i wymagających e-biznesów? Błąd. Shoper Premium udowodni ci, że jest inaczej.

Przy okazji zapowiedzi konferencji Open Source Day 2016, prezes Linux Polska, Dariusz Świąder mówił: „Open Source jest jednym z najważniejszych obecnie trendów IT, śmiało wykorzystywanym przez duży biznes. Mamy do czynienia z fenomenem, który zmienił podejście menedżerów do kreowania rzeczywistości komercyjnych zastosowań informatyki”. Rzeczywiście, open source to fenomen, bo przez wielu jest uważany za jedyne słuszne rozwiązanie wspierające i rozwijające duże biznesy internetowe. Niestety nie jest prawdą, że to rozwiązanie najlepsze i bezkonkurencyjne.

„Naszym celem jest komunikowanie rynkowi, że można tworzyć rozbudowane i dopasowane pod klienta sklepy internetowe oparte nie o model Open Source, ale Software as a Service” – mówi Grzegorz Sadłoń, prowadzący projekt Shoper Premium, czyli usługę dla najbardziej wymagających e-biznesów. SaaS jako sprawdzona alternatywa dla rozwiązań dedykowanych (pisanych specjalnie pod konkretny sklep i biznes) to jednak nie wymysł jednego polskiego project managera. Warto mieć na uwadze badanie rynku e-commerce firmy Deloitte – co prawda z 2013 roku, ale mimo wszystko wciąż aktualne – które wskazywało, że aż 90 procent polskich firm przepłaca za oprogramowanie dla prowadzonych w internecie biznesów. Powód? Jeśli wybierają model Open Source to nie płacą za zakup oprogramowania, ale już za zaadaptowanie go do indywidualnych potrzeb, liczne opłaty licencyjne i technologiczne, pozwalające na utrzymanie środowiska pracy na właściwym poziomie – już jak najbardziej. W zależności więc od przypadku, „darmowe” nie znaczy zawsze „lepsze”, a wielokrotnie ten sam efekt z przeprowadzonych działań udałoby się im uzyskać jednak mniejszym kosztem – choćby w oparciu o model SaaS, czyli usługę rozliczaną za rzeczywiście wykorzystane zasoby oprogramowania i jego dodatków.

Konkurencyjne koszty usługi SaaS wynikają z większej mierzalności prowadzonych działań. Z pomocą dedykowanego konsultanta, który przypisany jest do danego sklepu premium i udziela mu wsparcia, a także dedykowanego analityka i project managera, można prowadzić analizę rynku, wprowadzać dowolną liczbę integracji i rozwijać biznes według konkretnych potrzeb. Właściciel e-sklepu doskonale więc wie, za co płaci, a koszty są bezpośrednio związane z wykorzystanymi zasobami platformy e-commerce, z której rozwiązań korzysta.

„Klientów poszukujących indywidualnego wsparcia, doradztwa, poprowadzenia procesu wdrożenia sklepu oraz kontaktu z dedykowanym ekspertem od e-commerce nie brakuje, ale brakuje im wiedzy o faktycznym potencjale rynku” – dodaje Artur Halik z Shoper Premium. „Obecnie w ramach naszej usługi pracujemy z biznesami, dla których ważna jest elastyczność oraz dopasowanie sklepu pod konkretne potrzeby i wymagania. Bo można to wszystko uzyskać stawiając na SaaS. Warto wiedzieć, że nie zawsze przy większych projektach jedyną możliwą alternatywą jest dedykowany soft czy Open Source. Dlatego zamierzamy zmienić myślenie o sklepach SaaS na polskim rynku!”

Łatwo na pewno nie będzie, bo z mitem przewagi rozwiązań dedykowanych nad innymi – zwłaszcza w tej części branży e-commerce, w której pracują duże firmy – walczy się nie tylko w Polsce od lat. To najczęściej kwestia przyzwyczajenia, nie konkretnej wiedzy. A już na pewno nie własnych doświadczeń. Dlatego Shoper Premium został pomyślany jako usługa, która ma rozwiewać wątpliwości związane z pracą na wynajmowanym oprogramowaniu SaaS. Grzegorz Sadłoń: „Oferujemy nie tylko stabilnego partnera technologicznego, który posiada ponad 12-letnie doświadczenie w e-commerce oraz wdrożenie sklepu obejmujące usługi graficzne, programowanie, import bazy danych, konfigurację i wiele innych, ale również potrzebną wiedzę, jak sprzedawać w internecie oraz jak budować swoją przewagę konkurencyjną, możliwość rozbudowy swojego oprogramowania o dodatkowe funkcjonalności oraz zespół ekspertów, którzy będą do twojej dyspozycji w każdym momencie, kiedy będziesz ich rzeczywiście potrzebować. Nawet Open Source nie daje takiego pola manewru”.
„Chcemy przekonać wymagających e-właścicieli, że dzięki zastosowaniu dużej liczby aplikacji, jesteśmy w stanie na oprogramowaniu SaaS stworzyć zaawansowane i duże projekty z gwarancją aktualizacji softu do najnowszej wersji” – dodaje Artur Halik. Doświadczenie jego i Grzegorza, przez lata zdobywane w branży e-commerce, pozwala na dogłębną analizę potrzeb i możliwości danego e-biznesu oraz dostosowanie do niego technologicznych rozwiązań.

„Wiemy, jak zarządzać projektami dla dużych marek, znamy dostępne na rynku narzędzia wspierające sprzedaż w internecie oraz mamy know-how wypracowane z klientami z różnych branż, a przede wszystkim – jesteśmy pewni przewagi, jaką daje SaaS w e-handlu” – podsumowuje Grzegorz Sadłoń.

Co realnie daje usługa Premium na SaaSie? Przede wszystkim gwarancję kompleksowości usługi. Jeśli prowadząc biznes w sieci korzystasz ze wsparcia zewnętrznego typu Open Source, to po twojej stronie leży dbałość o tworzenie backupu, aktualizacje systemu i utrzymywanie sprawności uruchomionych usług (konieczność utrzymania administratora). Hosting dedykowany? Brzmi kusząco, ale trzeba pamiętać, że awarie wciąż się zdarzają, a w przypadku takiego zdarzenia tracimy konkretne usługi. Firma hostingowa może natomiast wymienić dotknięte awarią podzespoły nawet po kilkunastu godzinach. Usługi kompleksowego wsparcia dla sklepów internetowych dają z kolei poczucie większej stabilności pracy i bezpieczeństwa usług. Przykładem może być tu właśnie usługa Premium w modelu SaaS – serwery są specjalnie skonfigurowane pod hosting sklepów, a pracujący w ramach usługi specjaliści dbają o szybkie i sprawne wdrożenia.

Z takiego rozwiązania korzystają już m.in. duże sklepy Kruger & Matz, Pat & Rub By Kinga Rusin oraz Prymat. Kolejne mogą dołączyć do projektu zgłaszając się tutaj.