Aż 97% internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Ta liczba powinna działać na twoją wyobraźnię. Zobacz, jak możemy ci pomóc w wypozycjonowaniu sklepu na przykładzie e-biznesu sprzedającego biżuterię, zegarki i dodatki.

 

Pozycjonowanie sklepu w Google to proces, który wymaga i czasu, i pracy. Nie da się określić konkretnych ram czasowych, w których on się uda, ale można go na pewno przyspieszyć poprzez odpowiednie działania. Po to właśnie powstała usługa SEO dla sklepów Shoper, by maksymalnie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów i zamówień z wyszukiwarki.

Warto nam zaufać – jako dostawca oprogramowania dobrze znamy twój sklep i wiemy co zrobić, by pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wybierając usługę SEO dla sklepów Shoper, nie musisz zlecać audytu zewnętrznej firmie i podpisywać dodatkowych umów – wszystko odbywa się sprawnie i bezpiecznie wewnątrz naszej platformy.

Pamiętaj: zespół naszych specjalistów dokłada wszelkich starań, by twój sklep i twoje produkty pojawiały się w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej. Ale tak jak wspominaliśmy na wstępie – pozycjonowanie to proces, który wymaga czasu i odpowiedniej pracy. Dlatego po przeprowadzonej analizie twojego sklepu, podpowiemy ci, na czym warto skupić się w pierwszej kolejności.

Migracja sklepu internetowego na Shoper a SEO – zobacz, ile zyskasz

 

Kliknij tutaj i zrób darmowy audyt SEO

SEO case study: sklep sprzedający biżuterię, zegarki i dodatki

Sklep korzysta z usługi Shoper SEO: od 9 miesięcy
Wyniki: wzrost wyświetleń o 1478%, 1800 fraz w top10

Jakie działania podjęliśmy na starcie?

Działania na stronie sklepu, w ciągu kilku pierwszych tygodni korzystania z usługi Shoper SEO, obejmowały m.in.:

instalację i weryfikację narzędzia Google Search Console,
optymalizację sekcji head kluczowych podstron: title, description,
optymalizację znacznika meta keywords,
zablokowanie poprzez noindex stron typu thin content, duplicate content i shallow content (sortowania, filtry, logowanie, koszyk, etc.),
optymalizację danych teleadresowych w obrębie serwisu,
wdrożenie danych strukturalnych dla wyszukiwarek w formacie JSON-LD,
optymalizację wizytówki w Google Moja Firma,
publikację linków w płatnych katalogach,
wdrożenie pierwszej paczki treści na stronę główną oraz kluczowe kategorie,
nasycenie nagłówków H1 kluczowych kategorii.

Jaki był efekt

Dzięki podjętym działaniom, sklep zyskał lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i po okresie dwóch miesięcy od rozpoczęcia współpracy w ramach usługi SEO, fraza „naszywki” oraz wiele innych fraz pochodnych, zanotowały spory skok pod kątem liczby wyświetleń oraz pozycji w wyszukiwarce.

Dodatkowe działania w zakresie fraz

Przeprowadziliśmy analizę popularności wyrażeń kluczowych powiązanych z kategorią docelową, ustawiliśmy unikalną i odpowiednio nasyconą sekcję head (keywords i description), a także optymalizację/nasycenie nagłówka H1 i wdrożenie opisu zredagowanego zgodnie z zasadami SEO.

Efekt

W kolejnym miesiącu, gdy wszystkie dotychczas wprowadzone zmiany zostały zaindeksowane, powyższe frazy jeszcze się wzmocniły. W trzecim miesiącu współpracy frazy: „naszywki”, „naszywki na ubrania”, „naszywki na spodnie,”, „naszywki na kurtki” były już na liście TOP fraz.

 

 

Kolejne kroki

W następnym etapie prac nad pozycjonowaniem sklepu, wykonywaliśmy następujące działania:

nasycenie meta title pozostałych kategorii pod kątem najczęściej wyszukiwanych fraz (na podstawie danych z GSC),
nasycenie meta title podkategorii, poprzez dopisanie nazwy kategorii głównej,
optymalizacja meta title na podstronach producentów,
poprawa zduplikowanych meta title kategorii na stronnicowaniu i produktów,
usunięcie zduplikowanych meta description na stronnicowaniu kategorii,
noindex dla kolejnych podstron typu shallow i thin content,
ustawienie nagłówków H1 na podstronach informacyjnych,
ustawienie odpowiednich nagłówków H1 na podstronach producentów,
nasycenie nagłówków H1 w kategoriach pod kątem istotnych wyrażeń,
optymalizacja struktury nagłówków H1, H2, H3 itd.,
poprawki w zakresie błędów danych strukturalnych dla wyszukiwarek.

Przeprowadziliśmy również analizę warstwy tekstowej w kontekście wyrażeń kluczowych i analizę konkurencji, a także zaplanowaliśmy rozbudowę warstwy tekstowej strony – co miesiąc dodając na stronie opisy dla kolejnych kategorii produktowych.

Przez cały okres współpracy ze sklepem podjęliśmy się także serii działań off-page, na które składają się: analiza profilu linkowego i zaplanowanie strategii linkowania, publikacja odnośników naturalizujących profil linkowy oraz publikacja odnośników budujących tematyczność.

Efekt

Wszystkie wyżej wymienione działania wpłynęły pozytywnie na ogólną widoczność strony sklepu, która wyniosła: 176 092 odwiedzin, co dało wzrost aż o 1478%. Co więcej, obecnie średnia pozycja sklepu na wszystkie frazy to: 12,08, w tym około 1800 fraz w TOP10.

 

Kliknij tutaj i zrób darmowy audyt SEO

Zadbaj teraz o SEO twojego sklepu

Dlaczego warto wybrać usługę pozycjonowania sklepów internetowych w Shoper? Przede wszystkim: bo dobrze znamy twój sklep i oferujemy przejrzyste warunki współpracy. Przeanalizujemy twoją stronę, zaproponujemy zmiany i zoptymalizujemy sklep pod kątem widoczności. Na koniec otrzymasz raport z efektów naszej pracy.

Korzystając z dedykowanej usługi SEO dla sklepów internetowych, zyskujesz dostęp do profesjonalnego wsparcia i wiedzy specjalistów w zakresie pozycjonowania i reklamy w wyszukiwarce.

Co więcej, z tej usługi mogą skorzystać także sklepy obecnie pracujące na innych platformach. Daj nam tylko znać, że chcesz przenieść swój sklep na Shoper, a zaopiekujemy się nim podczas i po migracji. Więcej informacji znajdziesz na tej stronie.