Oprogramowanie dedykowane sklep SaaS

Oto pięć powodów, dla których sklepy na dedykowanym oprogramowaniu szukają alternatywy w Shoperze.

1. Przejrzysta współpraca

Sklepy, które pracują na dedykowanym oprogramowaniu najczęściej skarżą się na współpracę z informatykami / programistami. Nie każdy w końcu ma to szczęście, że osoby odpowiedzialne za uruchamianie danego sklepu na dedykowanym sofcie będą z nim pracować z powodzeniem przez cały czas. Współpracownicy często się zmieniają, a tym samym zmieniają się warunki współpracy, najczęściej pociągając za sobą wzrost kosztów utrzymania i wsparcia dla danego e-sklepu. Inna sprawa, że przy zmianie dostawcy/wykonawcy najczęściej pojawia się problem dalszego utrzymania sklepu – nowy wykonawca niechętnie podejmuje się modyfikacji oprogramowania wymyślonego przez kogoś innego.

W przypadku sklepu na platformie SaaS taki problem nie istnieje – decyzja o przeniesieniu dedykowanego sklepu na rozwiązanie SaaS podejmowana jest jeszcze przed podjęciem jakiejkolwiek współpracy, a jej warunki są od początku przejrzyste.

33% użytkowników open source’ów uznaje pomoc techniczną, a w zasadzie jej brak lub ograniczony dostęp, za największą bolączkę takiego rozwiązania. 27% narzeka też na słabą komunikację ze „społecznością”, skupioną wokół darmowego oprogramowania, 13% – na zaawansowany poziom obsługi, wymagający zazwyczaj wsparcia specjalistów.
Przeczytaj więcej: Darmowy? Łatwy? Dla kogo? 5 pytań o open source

2. Brak ukrytych kosztów

Skoro już o kosztach i warunkach mowa – posiadając sklep na dedykowanym oprogramowaniu ma się często złudne wrażenie, że za dany soft płaci się raz, a jedyne koszty miesięczne, jakie trzeba ponieść, to np. opłata za hosting. Współpraca zewnętrzna wiąże się jednak często z pakietem godzin możliwych do wykorzystania lub stawką za roboczogodzinę programisty (np. 180 zł netto/h – ale stawki są bardzo różne).

Dlatego sklepy decydujące się na przejście na rozwiązanie SaaS jako jeden z najczęstszych powodów migracji podają przejrzyste warunki współpracy i brak ukrytych kosztów. Usługa Shoper Premium oferuje np. wsparcie techniczne konsultantów bez żadnych limitów i dodatkowych opłat. A mając do dyspozycji pomoc konsultanta, można spokojnie prowadzić swój e-biznes i odważniej planować jego rozwój.

Decydując się na open source sugerowaliśmy się faktem, że oprogramowanie typu open source daje więcej możliwości, ponieważ nad jego rozwojem pracuje duża międzynarodowa społeczność programistów, którzy ciągle rozwijają oprogramowanie. W naszym przypadku powiedzenie „to co tanie to drogie” sprawdziło się jednak w stu procentach…
Przeczytaj więcej: SaaS czy Open Source – co wybrać dla e-sklepu?

3. Optymalizacja sklepu

Zdecydowana większość testów szybkości działania sklepu, które przeprowadzają e-przedsiębiorcy zastanawiający się nad przeniesieniem swojego e-biznesu na oprogramowanie SaaS wskazuje, że sklepy korzystające z usługi Shoper Premium pracują szybciej i pewniej.

Nie bez znaczenia jest tu fakt, że utrzymanie dobrego współczynnika optymalizacji na oprogramowaniu dedykowanym jest trudne m.in. ze względu na wiele dodawanych wciąż na nowo funkcji. Na SaaSie do optymalizacji podchodzimy zdecydowanie uważniej – wszystkie dodatki są wielokrotnie testowane i to nie tylko w obrębie jednego sklepu.

Chcę przenieść się ze sklepem stacjonarnym do internetu. Albo zwiększyć skalę prowadzonego e-biznesu. Co powinienem w tym celu wybrać? Rozwiązanie, które jest już dostępne na rynku, i które spróbuję dostosować do swoich potrzeb, czy może wybiorę opcję bardziej skomplikowaną i zlecając zadanie grupie sprawdzonych programistów zbuduję coś od zera?
Przeczytaj więcej: Duży a gotowy – jaki może być sklep internetowy w jakości premium

4. Ciągłość integracji z Allegro, eBayem, Amazonem…

Pracując na dedykowanym oprogramowaniu trzeba o te wszystkie integracje i współprace zewnętrzne dbać samodzielnie, na SaaSie natomiast wszelkie zmiany w integracjach dzieją się z automatu. Mając do dyspozycji w ramach usługi Shoper Premium m.in. dedykowanego konsultanta, można spokojnie prowadzić swój e-biznes i odważniej planować jego rozwój.

Dzięki zastosowaniu dużej liczby aplikacji, jesteśmy w stanie na oprogramowaniu SaaS stworzyć zaawansowane i duże projekty z gwarancją aktualizacji softu do najnowszej wersji. Wiemy, jak zarządzać projektami dla dużych marek, znamy dostępne na rynku narzędzia wspierające sprzedaż w internecie oraz mamy know-how wypracowane z klientami z różnych branż.
Przeczytaj więcej: Jak prowadzić stale wspierany i rozwijany duży sklep internetowy

5. Dostosowanie do rosnącego rynku (i wymagań Google)

Nie ma co ukrywać – jeśli sklep internetowy lubi się z Google, korzysta na tym przede wszystkim on sam. Dlatego tak ważny jest wybór oprogramowania, które dostosowane jest do wymagań największej wyszukiwarki. Pracujemy w branży e-commerce już ponad 15 lat, więc coś o tym wiemy. Mamy też za sobą wiele sytuacji, które potwierdziły tezę, że na SaaSie można obsłużyć duży ruch – i to nawet w szczycie takiego zakupowego święta, jakim jest Black Friday.

„Dużego sklepu nie da się prowadzić na SaaSie”… „Jak nie masz dedyka to nie dasz rady obsłużyć dużego ruchu”… Podobnych wpisów na forach i stronach poświęconych sklepom internetowym można znaleźć setki, jeśli nie tysiące. Ale jaka jest prawda? Sprawdziliśmy, obliczyliśmy…
Przeczytaj więcej: Ile może wytrzymać SaaS?

 

Jeżeli masz jednak inne pytania odnośnie przenosin dedyka na SaaSa – pytaj śmiało. Odezwiemy się do ciebie z atrakcyjną ofertą Premium.