Wygodny i mobilny podpis elektroniczny, ułatwiający codzienną pracę firmy i sklepu internetowego? Takie rzeczy teraz w Shoper – dzięki aplikacji SimplySign.

 

Pamiętasz, co zrobiłeś/aś ostatnio dla usprawnienia swojej codziennej pracy w firmie i obsługiwanym sklepie internetowym? Często wpadamy w rutynę codziennych zajęć, przyzwyczajamy się do nich i wydaje nam się, że doszliśmy do takiej perfekcji w ich ogarnianiu, że lepiej się nie da. A można sobie w tych codziennych zmaganiach pomagać choćby poprzez korzystanie z narzędzi, które – choć czasem niepozorne – znacznie usprawniają pracę firmy.

Podpis elektroniczny – w czym pomaga?

Podpis elektroniczny to wygodne narzędzie, które pozwala na składanie wymaganego podpisu na dokumentach przesyłanych drogą elektroniczną, na przykład na umowach zapisanych w formacie PDF. Jest to więc rozwiązanie, które przede wszystkim pozwala na oszczędzanie czasu i poprawienie obiegu dokumentów. Przez wiele lat, jedyne dokumenty, jakie były respektowane w firmach i urzędach to te drukowane i odręcznie podpisywane. Dziś, w dobie cyfryzacji i szybkiego przepływu informacji, chcemy „papierologię” załatwiać na odległość i najlepiej już nie przy użyciu komputera stacjonarnego, ale np. smartfona czy tabletu. Raz – dla czasu i wygody, dwa – na rzecz działania w kierunku ochrony planety, na której i tak przecież marnujemy za dużo papieru.

Podpis elektroniczny w twojej firmie i sklepie online

Pisząc krótko, podpis elektroniczny to rozwiązanie pozwalające na szybkie, proste i skuteczne zatwierdzanie dokumentów. Podpis podpisowi jednak nierówny i warto wiedzieć, że korzystać można zarówno z tradycyjnego podpisu kwalifikowanego, jak i mobilnego podpisu, któremu bliżej jest do wyzwań współczesnego biznesu.

Nowoczesna firma i sklep internetowy potrzebuje bowiem jak najszybszych i mobilnych rozwiązań, dostępnych niemal z każdego urządzenia z dostępem do sieci. Zastosowanie tradycyjnego podpisu kwalifikowanego wymaga użycia specjalnego czytnika podłączonego do komputera, podpis mobilny zaś pozwala na podpisywanie dokumenty bezpośrednio z poziomu smartfona. Nie jest wymagane użycie karty kryptograficznej ani czytnika.

 

Mobilny podpis elektroniczny – jak to działa?

Technologia mobilnego podpisu elektronicznego pozwala podpisywać dokumenty mimo braku fizycznego urządzenia, w którym przechowywany jest certyfikat podpisu. Należy przypomnieć, że podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny, który posiada moc prawną podpisu własnoręcznego i jest poświadczany za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, a więc certyfikatu umożliwiającego weryfikację osoby składającej podpis elektroniczny. Tradycyjny podpis kwalifikowany wymaga więc przechowywania takiego certyfikatu na urządzeniu kryptograficznym lub w stosownej aplikacji, która go ochroni.

W przypadku mobilnego podpisu elektronicznego SimplySign, z którego mogą korzystać teraz właściciele sklepów internetowych Shoper, niepotrzebne są dodatkowe urządzenia – podczas podpisywania dokumentów generowany jest specjalny token do uwierzytelnienia podpisu.

Jak skorzystać z mobilnego podpisu elektronicznego SimplySign

Pierwszym krokiem jest zakup podpisu w naszym sklepie. Do podpisu wymagana jest autoryzacja tożsamości, która kończy się wydaniem certyfikatu kwalifikowanego. Ostatnim etapem całego procesu jest ściągnięcie aplikacji SimplySign i aktywacja podpisu. Wszystko załatwisz na tej stronie.

Mobilny podpis SimplySign to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce i jedno z pierwszych rozwiązań dostępnych w Unii Europejskiej. Odpowiada za nie Powszechne Centrum Certyfikacji, które ma za sobą wiele lat doświadczenia i pozytywne wyniki audytów. Nie musisz więc martwić się o bezpieczeństwo firmowych danych i podpisywanych dokumentów.

Mobilny podpis elektroniczny – dlaczego warto

Za mobilnym podpisem elektronicznym SimplySign przede wszystkim przemawia „mobilność”. Podpis działa za pomocą aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym (telefonie i tablecie na Androidzie i IOSie), nie wymaga noszenia przy sobie dodatkowych urządzeń i jest ważny w całej Unii Europejskiej.

Pozwala na oszczędzanie czasu i pieniędzy – usprawnia „papierologię”, daje oddech firmowej drukarce i kurierom. Jest też, co niemniej istotne, bezpieczniejszy niż tradycyjny, odręczny podpis – nie da się bo bowiem podrobić. SimplySign działa w oparciu o międzynarodowe, najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Więcej o jego użyciu przeczytasz na dedykowanej stronie: www.shoper.pl/simplysign.