App Store Shoper Logistyka

Wysyłka setek zamówień ze sklepu internetowego rzadko bywa przyjemnością. Ale można ją sobie znacznie ułatwić. Choćby przy użyciu tych oto aplikacji.

Kwestie logistyczne to jedne z najważniejszych, o jakie trzeba zadbać w sklepie internetowym. W czasach, kiedy klienci robią się coraz bardziej wymagający i zależy im na coraz szybszej oraz przede wszystkim bezpiecznej wysyłce zamówionych towarów, karierę w branży e-commerce zrobi ten przedsiębiorca, który swoje produkty będzie wysyłał w ofercie równie elastycznej i z równie dużą starannością, jak sam chciałby je otrzymywać. Nie wystarczy dzisiaj bowiem oferować klientom dostawy tylko za pośrednictwem kuriera czy przez paczkomaty – równie ważne są alternatywne metody przesyłek, włącznie z odbiorem zakupów w wyznaczonych do tego punktach i sklepach (metody click & collect). Jasne, klienci w pierwszej kolejności patrzą na koszty wysyłki, potem zależy im na szybkości dostawy i zabezpieczeniach, ale dla wielu równie ważna jest swoboda w odbiorze towaru. Nie każdy chce czekać na kuriera, nie każdy chce wysyłki sprzętu rtv do paczkomatów. Trzeba o tych zmieniających się trendach i wymaganiach pamiętać już podczas przygotowywania oferty. Klient raz wchodzący do sklepu i nie znajdujący najlepszych oraz najwygodniejszych dla siebie warunków wysyłki, najprawdopodobniej już do nas nie wróci, bo zaoferuje mu je ktoś inny.
Jeżeli chcesz go zatem u siebie zatrzymać, powinieneś przygotować konkurencyjną i elastyczną ofertę? Czy w tym celu musisz jeździć od jednej firmy kurierskiej do drugiej i podpisywać kolejne dokumenty? Oczywiście, że nie. Prowadząc sklep internetowy powinieneś mieć dostęp do szerokiego wachlarza usług dostępnych z poziomu aplikacji w panelu administracyjnym sklepu. Taki wachlarz powinien być ci udostępniony w standardzie – to natomiast, z której usługi ostatecznie skorzystasz powinno zależeć wyłącznie od ciebie i twoich biznesowych potrzeb.

Zobacz, jakie trendy dominują w sklepach internetowych Shoper i jak zmienia się popularność poszczególnych kanałów dostawy:
Shoper Dostawa Towarów

Shoper Dostawa Towarów2
Źródło: Raport Shoper „Logistyka w sklepach internetowych”

Żeby zoptymalizować i uelastycznić ofertę dla klienta, sklep musi bazować zatem zarówno na przesyłkach świadczonych przez duże firmy kurierskie (i Pocztę Polską), swoim zasięgiem obejmujących większą powierzchnię kraju, jak i tych usługodawców, którzy działają na mniejszą skalę, lokalnie, ale pozwalają zapełniać luki na logistycznej mapie kraju. Albo przynajmniej oferują alternatywną, bo szybszą metodę dostawy towaru do np. małych lub znacznie oddalonych od dużych miast miejscowości. Dlatego w sklepie Shoper warto zainstalować gotowe narzędzia obsługujące integracje z kurierami. Pięć poniższych znajdziesz w naszym App Store:

Aplikacja integracji sklepu Shoper z firmą DPD
Wiodąca firma kurierska przejęła serwis kurierski Siódemki, dlatego oferta DPD to obecnie jedna z najciekawszych na polskim rynku. DPD specjalizuje się zarówno w przewozach ekspresowych, jak i standardowych, do których można dołożyć opcje dodatkowe, takie jak np. podwyższenie kwoty ubezpieczenia dla przesyłek wartościowych, pobranie oraz personalizacja przesyłek zwrotnych. Po instalacji aplikacji, cały proces zamawiania usługi kurierskiej odbywa się w panelu administracyjnym sklepu.

Aplikacja DHL
Przesyłka krajowa czy zagraniczna? Z DHL nie ma to większego znaczenia – i jedna, i druga powinna dotrzeć do kupującego na czas oraz bez szwanku. Planując wysyłkę kurierską i korzystając z dedykowanej aplikacji, nie musisz przepisywać danych swoich klientów do systemu przewoźnika – ten program zrobi to za ciebie, a cały proces będzie miał miejsce w panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Usługi DHL można w szczególności polecić zwolennikom ekologicznego trybu życia, bo firma stara się wdrażać w swojej pracy eko-rozwiązania, optymalizując trasy przejazdów, wprowadzając do swojej floty samochody z alternatywnymi napędami czy otwierając energooszczędne magazyny.

Aplikacja GLS
Doręczenie przesyłek krajowych do godz. 10-12 następnego dnia roboczego, możliwa dostawa w sobotę, dostęp do usług ParcelShop (około 1500 punktów) oraz ParcelVan – to jedne z elementów oferty firmy GLS, z którą również w łatwy sposób zintegrujesz sklep internetowy. GLS chwali się niskim odsetkiem uszkodzeń oraz atrakcyjnym stosunkiem jakości usług do ceny, specjalizuje się również w obsłudze przesyłek międzynarodowych.

Paczka w RUCHu
Jeszcze jedna wygodna opcja wysyłki produktów ze sklepu internetowego. I też bardzo konkurencyjna cenowo. Nowa usługa polega na dostarczeniu wybranego towaru do jednego z tysięcy punktów obsługiwanych przez firmę RUCH – działa więc podobnie do Paczkomatów, tyle że odbiór produktów ma miejsce nie w maszynie, a w kiosku czy punkcie prasowym. Do wyboru w ofercie Paczki w RUCHu są zarówno duże miasta, jak i małe miejscowości.

Inną opcją pozwalającą na wygodną integrację sklepu z solidnym serwisem kurierskim jest wbudowana integracja z serwisem Apaczka . Ta może zastąpić kilka integracji naraz, bo w swojej ofercie ma obsługę takich firm z branży logistycznej, jak m.in. K-EX, GLS, UPS, FedEx, DHL, Paczkomaty InPost oraz Paczka w Ruchu. Wszystko zależy od tego, czy szukasz bezpośredniej współpracy z kurierem czy jednak wolisz, by ktoś się nią zajął za ciebie.