Jaksprzedawac_Shoper

Odzież, zabawki, autoczęści, AGD – czy tylko takim asortymentem mogą kusić sklepy internetowe? Ależ skąd. Oto kilka pomysłów na profesjonalną sprzedaż w sieci, które mogą cię zainspirować do uruchomienia własnego biznesu. Także po godzinach.

Przeczytaj część pierwszą: Jak sprzedawać w internecie? Zaczynamy od pomysłu

„Spełnienie marzeń z dzieciństwa”, „z doświadczenia w agencji reklamowej” – powodów, dla których ludzie decydują się na przejście na swoje i rozkręcenie biznesu w sieci jest naprawdę sporo. – Pomysł na sklep zrodził się podczas mojego urlopu macierzyńskiego, który był okresem zawieszenia zawodowego – opowiada Marta ze sklepu I Hate Design, w którym sprzedaje fajne przedmioty do wyposażenia domów i mieszkań. – Po zamknięciu jednego etapu myślałam o tym co dalej i jaka praca dałaby mi satysfakcję, stanowiąc tym samym rozwój pasji i możliwość połączenia życia rodzinnego oraz pracy w sposób dla mnie komfortowy.

– Zawsze marzyłam o założeniu własnej firmy – wspomina Iza, która prowadzi na platformie Shoper sklep Bascat.pl, po brzegi wypełniony gadżetami przydatnymi w podróży. – Chciałam spróbować sił realizując moje projekty i pomysły, a że lubię piękne przedmioty, miłe tkaniny czy zabawę w dobór barw i tekstur, dlatego rozwój Bascat był niejako dla mnie naturalny.

Jeszcze inne doświadczenia ma Ornela, założycielka Posterilla.pl – sklepu z oryginalnymi grafikami na ścianę. Jako że całe życie stawiała na pracę w duchu „zrób to sam” zdecydowała, że sklep internetowy będzie dla niej kolejnym etapem i też miejscem, w którym będzie mogła się dzielić z innymi swoją pasją. – Zawsze lubiłam się tym zajmować i wielokrotnie, z wielką przyjemnością, robiłam różnego rodzaju projekty graficzne dla siebie i znajomych. W końcu podjęłam decyzję, by swoją pasję zamienić w zawód. I tak założyliśmy Posterillę.

A jak w ogóle zacząć? Ornela wyznaje, że jej biznes startował skromnie, ale z pomysłem. – Zaczynaliśmy z naprawdę niewielkim budżetem rzędu dwóch pensji i staraliśmy się od początku prowadzić politykę niskobudżetową. Bardzo wiele rzeczy zrobiłam i robię samodzielnie. Plakaty natomiast drukuje nam zaprzyjaźniona, lokalna firma – mówi.

IHateDesign_Shoper
Sklep I Hate Design intryguje już samą nazwą. Ta, jak się okazuje, jest równie istotna.

Bo najważniejsza jest idea oraz czas, jakiego potrzebujesz na rozwinięcie biznesu. Kwestie techniczne, wygląd sklepu? Wybierając gotowe oprogramowanie sklepu internetowego, w pakiecie dostajesz wszystko, co niezbędne do uruchomienia profesjonalnej sprzedaży online. Start masz zatem pewny. Z biegiem czasu natomiast, i wzrostem twoich wymagań, swój sklep możesz dowolnie rozbudowywać – czy to o indywidualną szatę graficzną czy kolejne, dodatkowo płatne narzędzia. Żeby jednak z powodzeniem prowadzić biznes w internecie – na starcie wystarczy ci dostęp do sieci. I cierpliwość w dążeniu do celu.
– Otwierając sklep online byłyśmy w kwestiach technicznych kompletnymi laiczkami – wspomina jeszcze Marta z I Hate Design. – Ale wybrane przez nas oprogramowanie Shoper okazało się na tyle przystępne, że obsługa sklepu była bardzo prosta i intuicyjna.

E-sklep to nie taki diabeł straszny, jak go niektórzy malują. W tym momencie gotowy i profesjonalny sklep internetowy możesz uruchomić już w cenie niespełna 350 zł za rok abonamentu, co daje 29 zł za miesiąc działania. Możesz też skorzystać ze specjalnych programów wspierających pierwszą sprzedaż online – w Shoper mamy przygotowane pakiety wspierające mikro przedsiębiorców planujących uruchomienie e-sklepu, którzy dotąd nie mieli doświadczenia w e-commerce. Dzięki nim można na początku działalności zaoszczędzić kilka tysięcy złotych. O szczegóły możesz już teraz zapytać naszych specjalistów z Biura Obsługi Klienta.