Radosna Kuchnia Sklep Shoper

Szukasz pomysłu na promocję swojego biznesu? Zerknij, jak robi to Radosna Kuchnia – laureat wyróżnienia za pomysł promocyjny roku w e-sklepie.

Wyróżnienie przyznaje Izba Gospodarki Elektronicznej, E-commerce Polska, dlatego jest czym się chwalić. Tym bardziej, że Radosna Kuchnia to sklep, któremu teoretycznie nie przyświecał wyjątkowo ambitny cel: „powstał z myślą o osobach, które mają poczucie humoru i chciałyby dać temu wyraz również w tak prozaicznych czynnościach, jak przygotowywanie śniadania czy zmywanie naczyń” – pisała o nim założycielka, Natalia Wiszniewska.
A dokładniej, jego głównymi klientami miały być osoby ceniące sobie nietypowe akcesoria kuchenne oraz rodzice dzieci-niejadków, każdego dnia borykający się z problemem niezjedzonych obiadów. Wychodząc z założenia, że kuchnia nie jest miejscem zazwyczaj przyjaznym dla maluchów (bo pełno w niej przedmiotów, takich jak: ostre noże, gorące garnki czy szkło), chcą pokazać rodzicom, żeby ci spojrzeli na wnętrza swoich domów i mieszkań oczyma maluchów. Zachęcają, by spróbować „zaczarować przedmioty, którymi posługujesz się w kuchni, by wywoływały na twarzy dziecka uśmiech, a nie lęk”.

– Dlatego to właśnie na „niejadkach” oparliśmy strategię sklepowej promocji – zdradza Natalia. – Dajemy naszym klientom nie tylko starannie dobrane akcesoria do karmienia dzieci, ale też wspieramy konkretną, specjalistyczną wiedzą na temat tego, jak przełamać u dziecka niechęć do jedzenia. W ramach promocji uruchomiliśmy na YouTube cykl „Dylematy mam” (w nim Natalię wspiera swoimi poradami Agnieszka Piskała), który co prawda jest dopiero w fazie początkowej, ale scenariusz oparty jest na zasadach content marketingu.

radosnakuchnia2

To jednak nie wszystkie działania marketingowe Radosnej Kuchni. Sklep udało im się wypromować także poza kanałem internetowym, a to za sprawą programu „Niejadki i inne przypadki”, nadawanego w TVP ABC i prowadzonego przez Natalię. Wykorzystywane w nim były produkty sprzedawane w Radosnej Kuchni i prezentowane w codziennym, praktycznym użyciu. Ale i na tym nie koniec. W sklepie działa blog, na którym publikowane są specjalistyczne wpisy, Radosna Kuchnia współpracuje też z blogerami i kiedy tylko może, przemyca swoje produkty do artykułów w prasie parentingowej. Format wideo jednak wciąż jest dla sklepu najbardziej atrakcyjny.

– Generalnie temat wideo marketingu bardzo nas interesuje, dlatego wciąż eksperymentujemy. Mamy jeszcze uruchomioną promocję klipów wideo z produktami – scenariusz na klipy powstał w wyniku analizy badań, które specjalnie pod tym kątem przeprowadziła agencja badawcza Mobile Institute. Filmy odpowiadają na pytanie: „jak to wygląda?”, a to pojawia się najczęściej podczas wizyty w sklepie internetowym, kiedy klienci patrzą na zdjęcia konkretnych produktów i zastanawiają się, jak się one mają do stanu faktycznego. Dlatego w klipach zawarłyśmy wszystkie informacje, które interesowały naszych klientów. Zapraszamy do oglądania.

To musi działać. W serwisie Opineo.pl, Radosna Kuchnia w momencie tworzenia tego artykułu notuje średnią ocenę na poziomie 9.6/10. Najwyżej ceniony jest – a jakże – poziom obsługi klienta oraz jakość zapakowania przesyłki. Pytanie „czy poleciłbyś ten sklep znajomym” ma ocenę niemal idealną – 9.7. Pewnie dlatego, że „lubimy otaczać się ciekawymi i ładnymi przedmiotami, także w jadalni” – jak czytamy na stronie sklepu – ale też ze względu na liczne aktywności, które sklep Radosna Kuchnia podejmuje w różnych kanałach.

Poza wpisami edukacyjnymi na blogu i serią inspiracji w temacie „jak kuchnia może być przyjazna maluchowi”, sklep oferuje też darmową dostawę (przy zakupach powyżej 150 zł), pakowanie zakupów na prezent (w różnej formie, płatnej i nie) oraz program lojalnościowy „Radosne punkty” (można je potem oczywiście wymieniać na produkty z oferty). Widząc takie podejście Natalii do e-biznesu, rzeczywiście trudno im wystawić gorszą notę.