Sklep internetowy Shop

#zostańwdomu i sprzedawaj bezpiecznie. Podpowiadamy, jak może to też robić twój sklep internetowy.

 

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, której wszyscy staliśmy się ofiarami na początku 2020 roku, zmienia na naszych oczach świat, który znamy od lat. Zmienia też branżę internetową. Jak wykazuje nasz najnowszy raport, zainteresowanie otwarciem e-sklepów, w marcu 2020 wzrosło o połowę w porównaniu z rokiem ubiegłym. W porównaniu z podobnym okresem w 2019 roku, do połowy marca najwięcej nowych sklepów internetowych założyło się w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda oraz dom i ogród. Spory wzrost zyskują apteki i sklepy z suplementami diety oraz sklepy sprzedające gry i oprogramowanie. Wyraźny wzrost zamówień notują też sklepy sprzedające sprzęt wędkarski, art. medyczne, multimedia i muzykę oraz artykuły spożywcze.

Shoper vs koronawirus: Liczba nowych sklepów
Infogram

 

Zobacz tutaj więcej wykresów i danych z naszego raportu

 

Szczególnie po branży spożywczej – kiedyś kojarzonej wyłącznie z zakupami w sklepach stacjonarnych – widać, że w internecie jest jeszcze sporo miejsca do zagospodarowania przez e-biznesy. Ale kiedy już zacznie się sprzedawać w kanale online, warto, szczególnie w czasie ograniczonego zaufania i dbałości o bezpieczeństwo, pamiętać o kilku istotnych kwestiach, które mogą mieć znaczenie także zza sklepowego biurka.

Sprzedawaj tym, którzy #zostaliwdomu

#zostanwdomu to najpopularniejszy dzisiaj hasztag. Przy jego użyciu, wszyscy namawiają wszystkich innych do tego, by pozostać w domach i ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa. I o ile ów znacznik powinno się wykorzystywać tylko do propagowania takich właśnie zachowań, można z niego skorzystać także w sklepie internetowym. Kiedy? Wtedy, gdy np. sprzedajesz rzeczy, które są ludziom niezbędne do codziennego funkcjonowania.

Zbierz je wszystkie w kategorii „Zostań w domu” i w ten sposób zachęcaj swoich klientów do zakupów na odległość. Od towarów pierwszej potrzeby, spożywki i kosmetyków, do akcesoriów biurowych – w dobie pandemii i koniecznej pracy zdalnej, domy wielu ludzi zamieniły się w biura, które też mają swoje potrzeby.

Zobacz, jak to już zrobił sklep MpConcept: pod linkiem „zostanwdomu” w menu głównym można obecnie przeczytać: „Ze względu na obecną sytuacje pandemii, zachęcamy do przestrzegania podstawowych zasad higieny oraz pozostania w domu. Zadbaj o swoje zdrowie i zdrowie najbliższych. W tej kategorii znajdziesz wszystko co może ochronić cię przed zarażeniem się koronawirusem. Poniżej przypominamy jak poprawnie myć ręce”. Brawo!

 

Sklep internetowy Shoper

Poinformuj lepiej swoich klientów o tym, co sprzedajesz

Stwórz w tym celu odpowiedni baner informacyjny i umieść go w widocznym miejscu na stronie głównej wraz z przekierowaniem do odpowiedniej grupy produktów. Pamiętaj koniecznie o mechanizmach typu pop-up (wyskakujących okienkach), których nie sposób przeoczyć poruszając się po sklepie.

Wykorzystaj też swoją bazę subskrybentów do stworzenia prostego newslettera informacyjnego z przekierowaniem do sklepu. Napisz w nim, co sprzedajesz i w jaki sposób można zrobić wygodne oraz bezpieczne zakupy.

 

Sklep internetowy Shoper

Sklep DlaGentlemana zachęca klientów do zakupów zniżką „wdomu19” 

 

Jeśli sprzedajesz towary największej dzisiaj potrzeby – koniecznie to podkreśl i daj się znaleźć klientom, którzy obawiają się zakupów w sklepach stacjonarnych. Wykorzystaj w tym celu profile w social media, by jak najszerzej zakomunikować swoją ofertę. Warto w tym celu skorzystać również kampanie produktowe – w wyszukiwarce Google albo na Facebooku. Reklama wykupiona nawet za niewielkie pieniądze może się zwrócić wyraźnym wzrostem zainteresowania kupujących.

Zachęcaj klientów do bezdotykowego odbioru towarów

Dzisiaj najważniejsze jest bezpieczeństwo. Staramy się ograniczać kontakt z innymi ludźmi do minimum i warto o tym pomyśleć także podczas prowadzenia e-biznesu.

Dlatego zachęcaj swoich klientów do innych metod płatności niż „za pobraniem”.

Możesz też je całkowicie wyłączyć w swoim sklepie – ograniczysz tym samym gotówkową wymianę pieniędzy przy odbiorze towaru. Rekomenduj płatności bezgotówkowe – które są bezpieczne na każdym etapie. Przy metodzie wysyłki możesz też zachęcać do wyboru paczkomatów – te akurat można obsługiwać bezdotykowo, przy użyciu zainstalowanej w telefonie aplikacji InPost (dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki).

Pamiętając o tych kilku kwestiach, możemy zadbać o bezpieczeństwo naszych klientów.

Nie masz jeszcze sklepu, chcesz go założyć?

Chcemy ułatwić wszystkim sklepom, które starają się odnaleźć w nowych realiach, szybszy start, dlatego przygotowaliśmy im specjalne warunki.

☞  Na specjalną prośbę wydłużamy okres próbny, w czasie którego można testować i konfigurować nowy sklep Shoper.

☞  Prowadzisz restaurację, lokal z jedzeniem? Mamy specjalną ofertę dla lokali gastronomicznych. Zapytaj o nią w naszym Dziale Obsługi Klienta.

Masz dodatkowe pytania?

Nasz Dział Obsługi Klienta pracuje obecnie zdalnie, ale staramy się odpowiadać na wszystkie zgłoszenia najszybciej jak to możliwe.