Sklep internetowy Shoper

Ostatnie lata pokazały, że kwestia dbania o najbliższe otoczenie staje się ważna dla coraz większej liczby osób. Popularyzacji eko-podejścia sprzyja nie tylko wzrost świadomości konsumentów, ale także dostępność rozwiązań, które po prostu ułatwiają życie w zgodzie z naturą. Jedne z nich znajdziesz w sklepie Stojo.pl.

 

Jednym z najbardziej odczuwalnych problemów współczesnego świata są śmieci, szczególnie te plastikowe. Jakiś czas temu Unia Europejska przyjęła tzw. dyrektywę plastikową, która nakłada na kraje członkowskie obowiązek eliminacji do 2021 roku plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Założenia realizowane są przez każdego z członków niezależnie. Jednak obok systemowych rozwiązań istotne są także działania podejmowane indywidualne. Pracę nad zmniejszeniem ilości plastiku w obiegu można zacząć już dziś, od siebie. Z pomocą przychodzą w tym np. produkty sklepu internetowego prowadzonego na oprogramowaniu Shoper – Stojo.pl.

Stojo to marka, która powstała w 2015 roku. U jej podstaw leżą nie tylko osobiste potrzeby twórców, ale także wnikliwa obserwacja rynku i zmieniających się trendów. Coraz bardziej popularne podejście “zero waste” wpisane jest w misję firmy – dlatego w ofercie sklepu znajdziemy tylko takie produkty, które pozytywnie wpływają na naszą planetę.

 

Karolina Bartnik-Kura: Stojo to wyjątkowe kubki. Ich zaletą jest przede wszystkim kompaktowość. Jednak to nie jedyny ich atut. Co jeszcze je wyróżnia?

Marek Kamiński, Stojo.pl: Kubki Stojo są szczelne, wielorazowe oraz wykonane z bezpiecznych materiałów. Nie zawierają BPA, ftalanów, PCV oraz ołowiu. Idealnie zastępują jednorazowe kubki oraz ciężkie termosy. Poza tym są odpowiednie dla dużego przedziału temperatur (od 0 do 100 stopni C) – co czyni je uniwersalnymi. Jeśli dodamy do tego dobry design i świetne kolory, mamy idealny kubek na napoje, który można zabrać wszędzie. Na kawę na mieście, orzeźwiające prosecco w gronie znajomych czy spacer po lesie.

Wasz produkt wpisuje się w widoczny od jakiegoś czasu wzrost zainteresowania rozwiązaniami, które nie są jednorazowe. Czy możemy mówić już o trwałej zmianie świadomości konsumentów?

Każda zmiana zmierzająca w kierunku eliminacji jednorazowego plastiku nas cieszy. To znak, że środowisko naturalne, nasze otoczenie, nie jest nam obojętne. Właśnie dzięki takim drobnym, wydawałoby się, rzeczom jak zmiana jednorazowego kubka na ten wielokrotnego użytku, uczestniczymy w czymś znacznie większym. Pojawiają się świetne akcje, jak np. #zwłasnymkubkiem, które dodatkowo gratyfikują osoby dbające o planetę. To motywuje do dalszych zmian, bo te zaczynają się od jednostek. Jednak w naszej opinii, to wciąż kropla w morzu. Potrzebne są konkretne rozwiązania systemowe oraz szeroka edukacja społeczeństwa. Na szczęście w takie działania angażują się coraz częściej znane osoby.

Czy sami angażujecie się w tego typu inicjatywy?

Jak najbardziej. Promujemy tego typu przedsięwzięcia, jak wspomniana wyżej akcja Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste #zwłasnymkubkiem. Wspieramy także kawiarnie w tej zmianie. I choć pandemia nieco spowolniła dynamikę wzrostu zainteresowania naszymi produktami – nie ustajemy w działaniach, bo i osób którym dobro planety leży na sercu przybywa.

Z tego co wiem, kubki cieszą się zainteresowaniem nie tylko wśród klientów indywidualnych?

Zgadza się. Sporo firm decyduje się na zakup Stojo dla swoich pracowników lub jako wysokiej jakości funkcjonalny upominek dla klientów. Obserwujemy, i bardzo nas to cieszy, coraz większą świadomość firm w poszukiwaniu produktów wysokiej jakości i użytecznych na co dzień.

Czy ten trend znajduje to odzwierciedlenie w sprzedaży?

Tak. Właściwie połowa zamówień realizowana jest dla klienta biznesowego. Obsługujemy
zamówienia zarówno dla dużych firm i znanych marek, jak również mniejszych przedsiębiorstw. Niezwykle cieszy nas to, że możemy zaproponować im produkty najwyższej jakości.

 

Sklep internetowy Shoper

 

Ile osób stoi za e-sklepem?

Obsługą sklepu zajmują się trzy osoby, które odpowiadają za bieżącą obsługę zamówień oraz prowadzenie komunikacji, w tym kanałów social media. Posiadamy także magazyn zewnętrzny, który pakuje zamówienia dla naszych klientów. Dzięki temu możemy błyskawicznie zareagować na rosnące zainteresowanie Stojo.

Czyli to pełnoetatowe zajęcie?

Zdecydowanie tak. Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem produktów, a nasz sklep internetowy głównym kanałem sprzedaży dla klienta detalicznego. Oprócz tego prowadzimy również sprzedaż hurtową. Podział pracy i zamówień wynosi ok. 50 na 50.

W tej chwili asortyment sklepu to kubki w trzech różnych wielkościach. Czy planujecie rozbudowę asortymentu o inne produkty, np. miseczki czy lunch boxy? A może będzie to coś zupełnie innego?

Mamy sporo pomysłów. Skupiamy się na produktach codziennego użytku, które czasem są używane jednorazowo – wówczas szukamy dla nich wielorazowej alternatywy. W najbliższym czasie wprowadzimy składaną butelkę Stojo.

Produkty Stojo można kupić w sieci od 2018 roku. Z perspektywy czasu i bogatsi w doświadczenie – co dzisiaj zrobilibyście inaczej?

Możliwe, że od razu postawilibyśmy sklep na oprogramowaniu Shoper. (uśmiech) Z pewnością zależy nam na łatwym dostępie do produktów, czego nie zapewniała poprzednia platforma zakupowa. Obecnie widzimy, że zakupy w Shoper są prostsze i przyjemniejsze, co doceniają nasi użytkownicy. Wiemy też, że chcemy jeszcze bardziej promować rozwiązanie oferowane przez Stojo – właśnie wprowadzamy składaną butelkę!

Jakie elementy Shopera sprawiły, że zdecydowaliście się wykorzystać to oprogramowanie do waszej działalności?

Jest ich kilka. Wielość integracji i intuicyjna obsługa. Nie bez znaczenia była także wysokość prowizji za transakcje, a także szybkość działania sklepu w wersji Premium. Zaufaliśmy marce, która jest znanym rozwiązaniem na rynku.

W jaki sposób dbacie o promocję sklepu? Reklamy Google? Blog, może eventy, kanały social media?

Właściwie to jesteśmy aktywni we wszystkich wymienionych kanałach. Reklamy w Google, prowadzenie kanałów social media, udział w eventach, podczas których możemy zaprezentować nasze produkty, a także blog. Ten ostatni ma także dodatkowe zadanie – edukację.

Jaką wskazówkę usłyszałby od was początkujący właściciel e-sklepu?

Jeśli masz pomysł i chęć do działania, to nie czekaj na idealny moment i idealne przygotowanie. Zacznij działać tu i teraz. Reszta przyjdzie z czasem. (uśmiech)