To bez wątpienia historyczna Wielkanoc. Zamiast babek, mazurków i pistoletów na wodę, najwięcej w sklepach internetowych Shoper kupowaliśmy maseczek i rękawiczek ochronnych.

 

Wędliny, kiełbasy, jaja i pieczywo. Obowiązkowo babki, ciasta i artykuły dekoracyjne. Pistolety na wodę? Czemu nie! Co roku lista zakupów na Wielkanoc wyglądała bardzo podobnie. Aż do teraz. Choć i w tym roku święta nie obyły się bez podstawowych produktów, na liście dziesięciu najczęściej kupowanych przed Wielkanocą towarów w sklepach internetowych Shoper próżno szukać baranków i mazurków.

Przez pandemię koronawirusa świąteczne zestawienie wygląda jak wynik quizu organizowanego pośród specjalistów BHP. Na pierwszym miejscu – bawełniane maseczki, na drugim – rękawice nitrylowe. A dalej m.in. jeszcze: płyn aktybateryjny i lakiery hybrydowe. Świąteczny koszyk „ratują” jedynie drożdże gorzelnicze i kwiaty cięte, które można podciągnąć pod wielkanocne świętowanie.

Jak wyglądał świąteczny ruch w sklepach?

W Wielkanoc 2020 klienci odwiedzali sklepy internetowe mniej chętnie niż tydzień czy dwa tygodnie przed świętami, ale to akurat zrozumiałe. Ostatnie zamówienia, które mogły zostać zrealizowane przed świątecznym weekendem przypadały na czwartek. Zakupy zrobione w piątek realizowane były przez sklepy, a przede wszystkim firmy kurierskie, dopiero w poświąteczny wtorek.

Ale choć ruch był mniejszy, to ci, którzy zakupy w Wielkanoc robili, raczej nie odkładali na potem. Średnia wartość koszyka w porównaniu z zakupami sprzed 2 tygodni przed świętami w niektórych branżach była większa o niemal 400 procent. Więcej płaciliśmy za książki i multimedia, artykuły z kategorii hobby oraz sprzęt komputerowy. Najmniej za produkty do domu i ogrodu oraz artykuły dziecięce. Ale… Dzień Dziecka i Ziemi niedługo, będzie szansa nadrobić.

 

Shoper – zakupy świąteczne 2020
Infogram

Sklepy internetowe vs koronawirus

Pandemia koronawirusa COVID-19 zamknęła galerie handlowe i ograniczyła możliwości sklepów stacjonarnych, co zmusza i kupujących, i sprzedających, do mocniejszego wykorzystania kanału online. Własny sklep internetowy z wszystkimi jego zaletami – łatwym i całodobowym dostępem, prostą obsługą i bezpieczeństwem transakcji – dla wielu firm okazuje się dziś najlepszym miejscem, przez który można skutecznie sprzedawać.

Zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego, w marcu 2020 wzrosło o 90% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W porównaniu z podobnym okresem w 2019 roku, do połowy marca tego roku najwięcej nowych sklepów założyło się w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda (w tym drogerie i apteki) oraz dom i ogród.

Zobacz tutaj, jak kolejne firmy przenoszą się do internetu i zaczynają sprzedaż online.

 

Przeczytaj także:

RAPORT: Co koronawirus zmienił w branży e-commerce
Jak bezpiecznie płacić za zakupy internetowe?
Sprzedaż w czasie pandemii: zobacz, jak reagują sklepy