amazon ads zalety

Reklama na Amazonie precyzyjnie dociera do klientów gotowych do zakupu, wykorzystując zaawansowane narzędzia analityczne. Dowiedz się, jak Amazon Ads może stać się ważnym elementem Twojej strategii marketingowej i jakie dokładnie korzyści przynosi.

187 mld PLN to prognozowana wartość rynku e-commerce w Polsce w 2027 roku – wynika z raportu “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027”. Stale rosnący trend sprawia, że zwiększa się również konkurencja na rynku sprzedaży online. Przedsiębiorcy, poszukując sprawdzonych, konwertujących i opłacalnych systemów reklamowych, stają przed wyborem – Meta, Google czy marketplace. Z doświadczenia specjalistów zajmujących się marketingiem wynika jednak, że najlepsze efekty przynosi synergia powyższych.

Który system reklamowy wybrać?

Meta (czyli siatka reklamowa Facebooka i Instagrama) sprawdza się w sytuacji, gdy chcemy wprowadzić nowy produkt i zbudować rozpoznawalność brandu, jednak mocno musimy zabiegać o uwagę przez dużą konkurencję. Google pozwala nam na dotarcie do klienta, który szuka określonych produktów, jednak nie mamy pewności co do jego intencji. Reklama na marketplace pozwala na dotarcie do klienta, który szuka określonego produktu z zamiarem jego kupna, a ponadto ma podpiętą kartę kredytową. Dzięki temu, rozpoczęcie sprzedaży cross-border jest prostsze dla e-przedsiębiorcy i dużo bardziej efektywne.

Spośród marketplaców najbardziej przejrzysty jest system reklamowy Amazona. Dzięki niemu jesteśmy w stanie poznać naszych klientów, ich potrzeby, a co najważniejsze – ich wyszukiwania.

Jaki jest system Amazon Ads w praktyce – rodzaje kampanii

Prowadząc Amazon Ads możemy korzystać z trzech zróżnicowanych typów kampanii reklamowych. Każda z nich oferuje efektywne dotarcie do docelowej grupy klientów. Wybór odpowiedniego typu kampanii jest kluczowy dla maksymalizacji zasięgu i skuteczności działań marketingowych na platformie Amazon.

☞Sponsored Products
To rozwiązanie oparte na koszcie kliknięcia (CPC). Umożliwia promowanie sprzedawanych produktów za pomocą reklam, które mogą pojawiać się w wyszukiwarce serwisu Amazon lub na stronach produktowych.

Wyświetlenie produktu może być oparte o słowa kluczowe. W takim przypadku w pierwszej kolejności zobaczymy produkty, które mają w kampaniach ujęte słowo kluczowe i proponują za nie najwyższy bid (koszt za kliknięcie). Kampanie keyword mogą być ustawiane manualnie (reklamodawca decyduje o słowach, na które się wyświetla) lub automatycznie (algorytm decyduje o słowach, na których wyświetla się produkt).

wyszukiwanie amazon ads

Reklamy produktów mogą się również wyświetlać na kartach innych produktów. Podobnie jak w przypadku kampanii keywordowej, jest możliwość ustawienia automatycznego lub manualnego.

karta produktu amazon ads

☞Sponsored brands
Ten typ reklam pozwala klientom odkryć promowany brand i nawiązać z nim kontakt w widocznych miejscach wyszukiwania. Sponsored brands pomagają zwiększać świadomość marki oraz zachęcać do zakupu dzięki reklamom wyświetlanym w odpowiednich wynikach wyszukiwania i prowadzącym do strony docelowej lub sklepu.

amazon Sponsored brands

☞Sponsored Display
Kampanie displayowe wykorzystują automatycznie generowane kreacje. Docierają do klientów w różnych miejscach, również poza witryną Amazon, prowadząc do konwersji.

Dane dotyczące klientów udostępniane przez platformę Amazon różnią się ze względu na typ kampanii, jaki prowadzimy. Ponadto, każdy z typów ma oddzielne rodzaje raportów, które powiedzą nam o użytkownikach wszystko, czego potrzebujemy, by poprawić konwersję.

Co więcej, jesteśmy w stanie sprawdzić, dzięki testom, każdy z kluczowych aspektów karty naszego produktu. Amazon daje nam cały ocean danych – trzeba “jedynie” właściwie je zinterpretować.

amazon sponsored display

Sukces z Amazon Ads – działania reklamowe sprzedawców

Klient z branży fashion

Reklamy determinują sukces sprzedażowy. Przekonał się o tym jeden z naszych klientów z branży fashion. Klient jest producentem, jego produkt jest atrakcyjny cenowo i dobry jakościowo. Pierwszy rok współpracy był rokiem ograniczonej sprzedaży, i dopiero po uruchomieniu działań reklamowych sprzedaż radykalnie wzrosła.
Wzrosty widać na wykresie, gdzie sprzedaż ubiegłoroczna zaznaczona jest czerwoną linią, a tegoroczna niebieską (reklamy włączone zostały pod koniec kwietnia). Łatwo zauważyć więc, że sprzedaż w zaznaczonym okresie wzrosła rok do roku z 64 sprzedanych sztuk i przychodu 1750 euro do 310 sprzedanych sztuk i 8010,50 euro przychodu.

kampanie amazon ads wyniki

Klient z branży Dom i ogród

Inne podejście do kwestii reklamowych widać u klienta, którego konto założone zostało pod koniec roku. W tym przypadku reklamy zostały włączone natychmiast. W efekcie przygotowania dobrych listingów i skutecznych działań reklamowych, sprzedaż rozwija się stabilnie i jest skalowana, osiągając przyrosty miesiąc do miesiąca. Dzięki temu konto w pół roku od otwarcia osiągnęło sprzedaż na poziomie 1125 sztuk i ponad 165 000 euro sprzedaży.

amazon ads wyniki

Testy A/B kart produktów – program “Manage Your Experiments” od Amazon

System reklamowy Amazona dynamicznie się rozwija, wspiera go również potężna analityka. Wprowadzając lub udoskonalając produkt mamy możliwość skorzystania z testów A/B. Możemy wyświetlić różne wersje karty produktu, a następnie porównać, która przynosi lepsze wyniki pod kątem zaangażowania i konwersji.

Użytkownicy Amazona podejmują decyzje o zakupie głównie na podstawie kart produktowych, które zawierają wiele elementów, takich jak tytuł, zdjęcia, punktory czy treść dodatkowa (tzw. A+ Content). Każdy z tych elementów może mieć bardzo duży wpływ na sprzedaż. Nawet najlepiej skonfigurowane kampanie reklamowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli karta produktu nie będzie odpowiednio zoptymalizowana.

Aby osiągnąć najlepsze efekty na Amazonie, koniecznie wykorzystuj zbierane dane do przeprowadzania testów A/B na swoich kartach produktowych. Dzięki temu zwiększysz współczynnik konwersji. Testy A/B pozwalają sprawdzić, co najbardziej przemawia do klientów oraz jak różne elementy kart przekładają się na większą liczbę wyświetleń, kliknięć i zakupów.

Do takich badań możesz wykorzystać dostępny na platformie Amazon program Manage Your Experiments, który służy do zarządzania testami A/B i optymalizacji treści.

Co możesz przetestować?
Główne zdjęcia
Tytuły
Opisy produktów
Punktory
A+ Content

Rekomendowany czas trwania każdego eksperymentu to 6-8 tygodni. Wyniki są aktualizowane raz w tygodniu, aż do zakończenia badania. Szczegółowo opisują, jak dobrze każda wersja treści wypadła w oczach klientów, wraz z prawdopodobieństwem określającym, o ile zwycięska treść jest skuteczniejsza.

Zobacz też: Amazon Ads – co musisz wiedzieć na start?

Reklama telewizyjna dla każdego

43% klientów Amazona kupuje pod wpływem reklam wyświetlanych na stronach internetowych lub w serwisach streamingowych – wynika z badań: Amazon GWI, Q4 2022, U.S. . Amazon, rozwijając swoje usługi, rozpoczął prawdziwą rewolucję w reklamie telewizyjnej – od teraz jest ona szeroko dostępna. Nie musisz już dysponować wielkim budżetem.

Jak działa Amazon Sponsored TV?

Sponsored TV umożliwia reklamodawcom dotarcie do klientów poprzez ich ulubione treści, w tym ekskluzywne usługi streamingowe Amazona oraz usługi zewnętrzne, takie jak Bloomberg czy Crackle, za pośrednictwem Amazon Publisher Direct.
Usługa ta jest wyposażona w gotowe, interaktywne formaty reklamowe z uwzględnieniem specyfiki sprzedaży detalicznej. Sponsored TV pozwala marketerom na łatwe tworzenie i zarządzanie kampaniami z elastycznością oferowaną przez Amazon Ads, bez wymogu dużych wydatków.
Sponsored TV jest dostępne dla sprzedawców zarejestrowanych w Amazon Brand Registry, dostawców (w tym dostawców książek i wydawców), agencji i dostawców technologii oraz marek w USA, niezależnie od tego, czy sprzedają w sklepie Amazon.

Jakie korzyści przynosi Amazon Ads?

System reklamowy Amazon Ads oferuje unikalne możliwości dotarcia do klientów gotowych do zakupu, co zwiększa skuteczność działań marketingowych. Dzięki precyzyjnym narzędziom analitycznym zrozumiemy potrzeby klientów i lepiej zoptymalizujemy kampanię. Wykorzystanie Amazon Ads w strategii marketingowej może znacznie poprawić wyniki sprzedażowe i wzmocnić wizerunek marki.
Nie musisz działać samodzielnie – skorzystaj z usługi w ramach Shoper Kampanii, aby w pełni wykorzystać potencjał reklam na Amazonie. Sprawdź naszą ofertę i zacznij działać już dziś!

Autor: Marta Zawiła-Piłat