Motoryzacja autoczęści sklep internetowy

Lampy, akumulatory, fotele, zderzaki – czyli sprzedajemy części samochodowe przez internet.

Było tu już o biegaczach i fanach zoologi, nie mogłoby więc tu też zabraknąć wpisu o samochodach i częściach do nich. Tym bardziej, że asortyment „motoryzacyjny” ma lepsze powodzenie u sprzedających w sieci niż np. książki czy elektronika (więcej w raporcie ze sklepów internetowych Shoper dostępnym tutaj).

Skąd masz te części? Z internetu

Samochody kupuje się cały czas jeszcze „w realu”. Auta co prawda coraz chętniej szukamy na stronach internetowych, sprawdzamy tam o nich niezbędne informacje, ale żeby faktycznie jakieś nabyć – jedziemy zobaczyć je we wskazane miejsce. Ale i to się zmienia – ci bardziej odważni rezerwują, a potem kupują samochód, już przez internet. Pozostali – szukają w sieci namiętnie części zamiennych i akcesoriów, które jeszcze kilka lat temu kupowali tylko w stacjonarnych sklepach z „auto-częściami”.

 

 

Oferta sklepów internetowych dostarcza im dzisiaj wszystko, czego potrzebują. Z roku na rok kolejni stacjonarni sprzedawcy przekonują się o wygodzie sprzedaży przez internet i branża moto powiększa się o następne sklepy internetowe. Tak było ze sklepem SZIC – który najpierw pracował w Opolu tylko stacjonarnie, a potem przeniósł się również do kanału online. „Działając w branży motoryzacyjnej od lat 80., doskonale poznaliśmy potrzeby naszych klientów” – piszą na stronie sklepu właściciele. A klientom oprócz tego, że zależy na bezpieczeństwie i komforcie jazdy, to także na wygodzie w robieniu zakupów – dlatego te chcą robić bez wychodzenia z domu i przede wszystkim bez stresu, że coś pójdzie nie tak.

„Oferujemy wysokiej klasy części zamienne do KIA i Mitsubishi, dzięki którym twój samochód zajedzie jeszcze dalej. Znajdziesz u nas części samochodowe (zderzaki, halogeny, lampy, moduły i inne), koła (opony, felgi), akcesoria pojazdowe (chlapacze, czujniki, haki holownicze, dywaniki, wycieraczki, uchwyty, stopnie, środki czyszczące) i gadżety samochodowe” – czytamy dalej na stronie sklepu SZIC.

Warsztaty, serwisy, stacje obsługi – one też przenoszą się do sieci

Zarówno nowe, jak i używane, ale sprawne podzespoły do samochodów osobowych oferuje też inny pracujący na oprogramowaniu Shoper sklep – założony przez firmę Ks-Auto Krzysztofa Stefaniaka. Tu też wieloletnie doświadczenie „w połączeniu z doskonałą znajomością rynku” pozwoliło przygotować „bogatą ofertę części oryginalnych oraz zamienników w standardzie oryginału w przystępnych cenach”. Swoją ofertę ten motoryzacyjny sklep internetowy kieruje do warsztatów, serwisów samochodowych, autoryzowanych stacji obsługi, ale też klientów indywidualnych. „Gwarantujemy profesjonalną obsługę oraz szybką dostawę części samochodowych. W ciągu pięciu dni roboczych realizujemy zamówienia na wszystkie części z grupy VW” – zapraszają.

Oczywiście, im większa dostępność auto-części od różnych producentów, tym dla e-sklepu lepiej. Wiedzą coś o tym założyciele Sambert.pl – zajmujący się sprzedażą detaliczną części i akcesoriów do szerokiej gamy samochodów krajowych oraz zagranicznych. „Naszym celem jest dostarczyć państwu najlepsze jakościowo części w jak najlepszej cenie. Cały czas zwiększamy asortyment, dzięki czemu wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom klientów oferujemy możliwość zakupu części renomowanych i cenionych marek. Gwarantujemy przy tym ich oryginalność i wzorowe wykonanie oraz wysokiej jakości zamienniki innych mniej znanych firm, które nie odbiegają niezawodnością w użytkowaniu” – czytamy w ofercie.

TwojMotoSklep.pl zachęca z kolei do zakupów jeszcze czymś więcej. Czym? Prostą obsługą i wyszukiwaniem zamówień. Na stronie sklepu każdy może przeszukiwać asortyment po producencie czy cenie, może też szukać części po ich oznaczeniach producenckich. A „jeżeli nie są państwo pewni, jakie części samochodowe będą najlepsze dla waszego pojazdu – wystarczy, że skonsultujecie się z naszymi pracownikami, którzy pomogą w wyborze najlepszych produktów”.

☞ Przeczytaj także: nowa i wygodna wyszukiwarka w sklepach Shoper – zobacz, jak ją włączyć

Sprawna obsługa klienta to w sklepie internetowym podstawa. Nie tylko w tym sprzedającym części samochodowe. Ale przy ich wyborze ważne są detale, dlatego kupujący musi mieć pewność, że dostanie towar, którego faktycznie poszukuje. Musi to wiedzieć po dokładnym opisie produktu i jego wyraźnym, oddającym rzeczywistość, zdjęciu, a jeśli nie są one wystarczające – po szybkiej i pomocnej odpowiedzi ze strony sklepu. Nie za trzy dni, nie za tydzień – ale najszybciej jak to możliwe. I zarówno za pośrednictwem wiadomości e-mail, jak i telefonu.

O czym jeszcze warto pamiętać:

☞ O responsywnej stronie swojego sklepu. Klienci coraz częściej kupują za pośrednictwem telefonów, dlatego sklep, który prowadzisz, powinien się wyświetlać bez zarzutu na każdym urządzeniu mobilnym. Responsywność w branży moto będzie też zbawienna, bo przy dużej liczbie kategorii i produktów w e-sklepie, nawigacja po nim powinna być maksymalnie ułatwiona i czytelna.

 O przejrzystym układzie treści. Najlepiej z wykorzystaniem tzw. grid layoutu, czyli jasnego i prostego układu w postaci kwadratowych lub prostokątnych klocków, w podobnym rozmiarze, oddzielonych od siebie grubą ramką. Przeglądanie tak zaprojektowanej strony to zdecydowanie coś przyjemniejszego niż przeklikiwanie się przez setki rozrzuconych linków i elementów.

Na koniec i tak liczy się przecież zadowolenie klienta i pozytywna, pozakupowa recenzja. Taka jak ta, którą chwali się na przykład Sklep.Oemtuning.pl: „Kozacki sklep, chłopaki zawsze doradzą. Podejście do klienta indywidualne, obsługa sumienna”. Wie co robi, bo opinie klientów to bardzo ważny element sprzedaży przez internet. A już zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, gdzie kupujący autoczęści bardzo liczą na komentarze innych i kierują się nimi podczas wyboru danego sklepu.

 


Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska

 

„Dlatego w naszym sklepie wdrożyliśmy system zbierania opinii od klientów, którzy faktycznie dokonali zakupów. Wszystkie opinie prezentowane są w największym niezależnym serwisie opiniotwórczym w kraju Opineo.pl oraz na stronach partnerskich Opineo.pl (m.in. Skapiec.pl, Nokaut.pl, Swistak.pl)” – informuje na swoich stronach DoOpla.pl. Ale zachęca do zakupów też innymi ważnymi w branży ecommerce atutami: „dostawa w 24h, zwrot do 14 dni, profesjonalne doradztwo”.

Dobry sklep internetowy musi być w końcu jak porządny samochód: szybki, bezpieczny, no i… fajnie, gdy robi wrażenie.