W 2021 roku wprowadziliśmy na platformie Shoper wiele nowości i funkcjonalności, dzięki którym sprzedaż we własnym sklepie stała się jeszcze wygodniejsza. Sprawdź najważniejsze z nich.

Shoper Rekomendacje

W nowoczesnym sklepie internetowym można wykorzystać coraz więcej rozwiązań, które mogą usprawnić sprzedaż i sprawić, że klient wchodząc na daną stronę, znajdzie na niej wszystko, czego rzeczywiście szuka. Według badania Evergage na przykład, 56% konsumentów chętniej wraca do sklepu, który proponuje mu produkty rekomendowane.

Od 2021 roku, z systemu rekomendacji, zbierającego i analizującego dane podczas wizyty klienta, mogą korzystać wszystkie sklepy internetowe Shoper. Dzięki tej analizie, kupującemu wyświetlają się propozycje oraz zestawy produktów, które mogą go dodatkowo zainteresować oraz zwiększyć wartość koszyka zakupowego. Rekomendacje pracują w oparciu o zaawansowane algorytmy oraz machine learning, dzięki czemu analiza odbywa się w czasie rzeczywistym – system analizuje, co podoba się klientowi i na podstawie tych informacji proponuje najlepsze propozycje.

W sklepach internetowych Shoper, korzystających już z tego rozwiązania produkty, które system wyświetla w modułach rekomendacji, są zintegrowane z filtrami, dzięki czemu klient nie zobaczy w sugestiach produktów, które nie spełniają jego kryteriów wyszukiwania. To ważny element, który wpływa na wysoką jakość sugerowanych produktów, a tym samym zwiększa szansę konwersji.

Przeczytasz więcej o rekomendacjach produktowych

 

shoper-rekomendacje-polecaj-produkty

Wielomagazynowość – obsługa wielu magazynów

Nowa funkcjonalność dostępna dla sklepów Shoper Premium pozwala na zarządzanie wieloma magazynami z jednego miejsca i usprawnia wysyłkę zamówień do swojego klienta.

Wielomagazynowość to zaawansowana funkcjonalność dostępna już dla sklepów Shoper Premium, która umożliwia komfortowe zarządzanie stanami magazynowymi produktów, znajdujących się fizycznie w różnych lokalizacjach – np.w sklepie stacjonarnym lub kilku magazynach. Dzięki niej optymalizujesz koszty i logistykę. Unikasz również sytuacji, kiedy ktoś kupi produkt, którego nie posiadasz już w magazynie.

Dzięki wielomagazynowości możesz ustalić, które magazyny będą realizować zamówienia składane w twoim sklepie, który magazyn będzie korzystać z danej formy dostawy, a który obsługiwać zwroty. Definiując dla swojego asortymentu stany magazynowe (możesz to zrobić ręcznie, zaimportować do sklepu odpowiedni plik CSV lub wykorzystać integrację ze swoim systemem księgowo-magazynowym) i wybierając, w jaki sposób system ma priorytetyzować lokalizacje magazynów oraz dokonywać przesunięć produktów między magazynami, usprawnisz logistykę i zadbasz o koszty w swoim sklepie.

Przeczytaj więcej o wielomagazynowości

 

 

Apilo – system do sprzedaży wielokanałowej

Jeden wygodny i prosty w obsłudze system do zarządzania wieloma kanałami sprzedaży. Apilo nie tylko pozwala i maksymalnie ułatwia połączenie sklepu internetowego z najpopularniejszymi dodatkowymi kanałami dotarcia do klienta, ale również oferuje kompletną integrację z firmami kurierskimi.

Automatyzowane zamawianie usług kurierskich, nadawanie i wysyłanie produktów, automatyczne generowanie dokumentów przewozowych, tworzenie listy wysyłanych paczek, możliwość wygodnego śledzenia wysłanych paczek – to kolejne z dostępnych opcji. Innymi są jeszcze integracje z hurtowniami, moduł fakturowania oraz sprawne zarządzanie produktami i stanami magazynowymi. Z wszystkich możesz już korzystać, integrując swój sklep Shoper z systemem Apilo. Możesz go testować przez 60 dni za darmo.

Przeczytaj więcej o Apilo

 

Nowa galeria zdjęć na karcie produktu

Każdy, kto sprzedaje przez internet doskonale wie, jak ważna jest strona wizualna sklepu i oferowanych produktów. Nowa galeria zdjęć na karcie produktu daje klientowi sklepu możliwość dokładnego obejrzenia produktu na zdjęciach przez zakupem. Galeria wykorzystuje maksymalnie przestrzeń ekranową dowolnych urządzeń – szczególnie mobilnych (takich jak smartfon i tablet). Dla nich też dostępne są nowe, intuicyjne gesty (swipe left / right, double tap, pinchout / pinchin).

Ale to nie koniec fajnych nowości. Razem z nową galerią pojawiła się opcja kopiowania bezpośredniego linku do konkretnego zdjęcia – kopiując wybrane zdjęcie z galerii, można je teraz w wygodny sposób przesłać dowolnemu odbiorcy i zachęcić go do zakupu.

Przeczytaj więcej o nowej galerii zdjęć na karcie produktu

Nowe, piękne szablony

Szablon graficzny, wygląd strony to wizytówka każdego sklepu sprzedającego w internecie. Jeśli jest dobrze dobrany i skonfigurowany – zawsze zrobi duże wrażenie i zachęci klientów do pozostania na stronie i dokładnego przejrzenia oferty sklepu. W 2021 roku wzbogaciliśmy zestaw gotowych szablonów o kilka nowych skórek, które upiększą każdy rodzaj prowadzonego przez ciebie biznesu.

Na platformie Shoper możesz dowolnie wybierać spośród nowoczesnych i stylowych szablonów graficznych RWD, ale jeśli chcesz w swoim sklepie wdrożyć indywidualny projekt – w każdej chwili możesz zlecić nam wykonanie dedykowanego projektu, specjalnie dla ciebie.

Przeczytaj więcej o nowych szablonach Shoper

 

Płatności odroczone PayPo, czyli dodatkowy powód do zakupów online

Jeszcze dekadę temu, sklepy internetowe proponowały najczęściej wśród metod płatności tradycyjny przelew bankowy i płatność przy odbiorze. Z każdym kolejnym rokiem rośnie jednak udział szybkich płatności bezgotówkowych online. Zarówno właściciele sklepów, jak i klienci, stawiają dzisiaj na szybkie i bezpieczne transakcje z wykorzystaniem niemal błyskawicznych płatności oraz – wygodnych z poziomu urządzeń mobilnych. Popularność zyskują również wygodne płatności odroczone, które pozwalają na zakup towaru, ale wydłużają termin spłaty za zakupy aż do 30 dni.

Dzięki usłudze PayPo, udostępnionej w sklepach Shoper w 2021 roku, klienci mogą robić zakupy od 10 do 1000 zł, a spłatę za nie wydłużyć do miesiąca. Co więcej, jeśli chcą, mogą też rozłożyć płatność na wygodne raty. Taka płatność nie obciąża jego historii kredytowej, jak w przypadku innych firm pożyczkowych lub banków, nie generuje też żadnych dodatkowych kosztów.

Płatności PayPo dostępne są już dla wszystkich sklepów internetowych Shoper w ramach usługi Shoper Płatności. Po ich włączeniu, PayPo pojawiają się w koszyku jako jedna z wyróżnionych metod dostępnych dla kupujących. Jak na załączonym niżej obrazku.

Przeczytaj więcej o płatnościach odroczonych PayPo

 

 

Aplikacja ratalna Inbank

Aplikacja ratalna Inbank oferuje sprzedawcom jasne i przejrzyste warunki współpracy, bez kosztów subskrypcyjnych, ale z wysoką konwersją oraz atrakcyjną ofertą dla klienta. Kupujący w ich sklepie otrzymują skrócony do jednej strony formularz scoringowy, w 100% online, a decyzję kredytową do 10 sekund. Cały proces odbywa się w najwyższym standardzie bezpieczeństwa.

O jakość usługi dba Inbank, czyli firma technologiczna, która powstała w 2010 r. w Estonii, a więc w kraju będącym europejskim liderem cyfrowej gospodarki. Jej doświadczenie oraz know-how pozwala dostarczać polskim sklepom i ich klientom nowoczesne rozwiązanie ratalne, które jest dodatkowym argumentem dla sprzedaży online. Dzięki możliwości rozłożenia płatności za zakupy na wygodne raty, klienci e-sklepu mogą kupować więcej oraz wybierać droższe produkty. Atrakcyjne warunki finansowe współpracy oraz szybkie rozliczenia pozwalają z kolei na zwiększenie zysków.

Przeczytaj więcej o aplikacji Inbank

 

PragmaGO – raty dla biznesu

Zasada działania aplikacji jest bardzo prosta: jeżeli zdecydujesz się na integrację swojego sklepu internetowego z wtyczką PragmaGO, twoi klienci będą mogli podczas finalizowania zakupów skorzystać z rozłożenia płatności na raty. Do wyboru mają 1, 3, 6, 9, 12, 18, 24, a nawet 36 rat. Pojedyncza rata w tym przypadku oznacza po prostu odroczenie płatności na okres 30 dni.

Pamiętaj: masz pełną kontrolę nad ustawieniami aplikacji PragmaGO – możesz zaoferować klientom wszystkie z wymienionych wariantów rozłożenia płatności lub tylko jeden z nich – na przykład 6, 12 i 24 raty. Wybór należy do ciebie.

Przeczytaj więcej o PragmaGo – ratach dla biznesu

 

Kupony rabatowe

Kupony rabatowe to kolejne skuteczne narzędzie marketingowe, które przykuwa uwagę klienta i zachęca go do zakupu w sklepie internetowym. Shoper umożliwia sprzedającym tworzenie kilku rodzajów takich kuponów: kwotowych, procentowych, progresywnych (zależnych od wartości koszyka) i na darmową dostawę.

Można je wykorzystywać do dowolnej akcji promocyjnej i sprzedażowej, można do zapisów do newslettera. W panelu administracyjnym sklepu Shoper można potem sprawdzić, który kupon i przy jakiej okazji sprawdził się najlepiej. Oceniając w ten sposób skuteczność danej ścieżki sprzedażowej.

Przeczytaj więcej o kuponach rabatowych

Stany magazynowe z poziomem zerowym

Bardzo przydatna nowość, która pozwala lepiej zarządzać wyświetlaniem produktów z zerowym stanem magazynowym i kontrolować dzięki temu sklepowe zapasy. Sprzedający może skonfigurować, czy przy zerowym stanie magazynowym, klientom będzie mieć możliwość zakupu takiego towaru (np. jeśli wie, że towar zaraz wróci na stan sklepu), czy nie. Konfiguruje przy tym interesujący go status oraz sposób wyświetlania takiego produktu na listach produktów i w modułach oraz w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj więcej o stanach magazynowych z poziomem zerowym

Walidacja numeru telefonu w koszyku

Sprzedając przez internet, trzeba sobie maksymalnie ułatwiać codzienną obsługę zamówień. Dlatego jeżeli kupują w twoim sklepie głównie klienci z Polski, skorzystaj z opcji walidacji polskich numerów telefonów, dzięki czemu unikniesz w swoim sklepie pomyłek kupujących, podczas podawania numeru telefonu w koszyku.

Podanie prawidłowego numeru telefonu jest bardzo ważne na przykład dla takich sposobów dostawy, jak Paczkomaty InPost. Podanie nieprawidłowego numeru telefonu sprawia, że wygenerowanie etykiety nadawczej nie jest możliwe, a czas realizacji zamówienia zostaje niepotrzebnie wydłużony.

Aktywacja tej opcji powoduje, że klient dla kraju dostawy, jakim jest Polska nie ma możliwości podania w danych adresowych w koszyku innego niż polski numeru telefonu.

Przeczytaj więcej o walidacji numeru telefonu

 

Pełniejsza integracja z Allegro, nowość: produktyzacja

W ramach integracji z Allegro dodaliśmy możliwość łączenia produktu ze sklepu z produktem Allegro – w ramach produktyzacji – za pomocą multiakcji. Produktyzacja to grupowanie przez Allegro ofert z takim samym produktem od różnych sprzedawców i w efekcie utworzenie pozycji w ramach katalogu Allegro, po kliknięciu której wyświetlą się wszystkie oferty sprzedaży danego produktu. To bardzo ważna nowość na Allegro – serwis planuje objąć produktyzacją sto procent ofert do końca 2021 roku, dlatego wychodząc naprzeciw tym planom i oczekiwaniom sprzedawców, z poziomu sklepu Shoper można już łączyć się z produktem Allegro za pomocą multiakcji.

Dzięki wprowadzonej funkcji możesz jednocześnie szybciej przesłać większą ilość produktów do katalogu Allegro, a tym samym spełnić nowe wymagania, aby w niektórych kategoriach część wystawianych ofert była połączona z produktem z bazy Allegro.

Przeczytaj więcej o integracji z Allegro i produktyzacji

 

Widget polityki plików cookies

W Shoper dokładamy starań, żeby być na bieżąco z potrzebami nowoczesnego sprzedawcy, nie mniej ważne są dla nas kwestie bezpieczeństwa i prawne. Jednym z obowiązkowych elementów strony i sklepu internetowego jest dziś polityka plików cookies, dlatego w ramach oprogramowania sklepu internetowego Shoper, możesz już dostosować widget polityki cookies do regulacji prawnych.

Widget polityki plików cookies aktywujesz z panelu twojego sklepu, gdzie możesz zdecydować, czy sklep może zapisywać w lokalnej przeglądarce klienta wybrane pliki cookies i w jakim zakresie. Widget wyświetla się automatycznie po wejściu klienta na twoją stronę i pozwala na akceptację wybranych ustawień, zarządzanie nimi i blokowanie opcjonalnych plików cookies.

Przeczytaj więcej o widgecie polityki plików cookies

 

Obsługa VAT-UE dla transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT)

W 2021 roku wprowadzono zmiany w ustawie o podatku od towarów i usług, co skutkowało dostosowaniem polskich regulacji podatkowych i celnych do tych Unii Europejskiej. Głównym celem wprowadzonych zmian było uporządkowanie sprzedaży towarów i usług we wszystkich państwach członkowskich UE oraz importu towarów z państw spoza Unii.

Wraz ze zmianami w prawie, na platformie Shoper wprowadziliśmy obsługa VAT-UE dla transakcji wewnątrzwspólnotowych (WDT) – dzięki tej opcji, możesz umożliwiać klientom firmowym z innych krajów UE zakup z 0% stawką VAT.

Przeczytaj więcej o obsłudze VAT-UE dla transakcji wewnątrzwspólnotowych

Kolekcje produktów

Kolekcje w sklepie internetowym to zbiory produktów, grupowane według wspólnych cech określonych przez sprzedawcę. Mogą przypominać kategorie, ale różnią się od nich tym, że nie są brane pod uwagę w zbiorczym menu wszystkich kategorii sklepowych – są osobnymi grupami produktów, które można dodawać do nagłówka (wybór linku z listy) lub stopki strony (jako link wewnętrzny).

Kiedy najlepiej wykorzystać kolekcje? Jeżeli chcesz zwrócić uwagę kupujących na wybraną grupę produktów. Na przykład, jeżeli sprzedajesz odzież, każdy pojedynczy produkt możesz przyporządkować do kategorii: spodnie, sukienki, t-shirty itd., ale razem będą tworzyć grupę pasujących do siebie elementów, którą można nazwać „Kolekcją wiosna-lato 2021”.

Taka funkcjonalność jest bardzo przydatnym narzędziem marketingowym – pozwala w prosty sposób stworzyć landing page, czyli dedykowaną danej kategorii produktów stronę pod unikalnym linkiem. Można ją potem wykorzystać w kampaniach reklamowych lub do wysyłki newslettera.

Przeczytaj więcej o kolekcji produktów

 

Integracja z Zapier za pomocą webhooków

Zapier to zewnętrzne narzędzie, które pozwala integrować ze sobą różne aplikacje internetowe, np. Gmail, Google Sheets, Facebook Messenger, Trello Slack, Asana i wiele innych. Teraz te nowoczesne narzędzia do prowadzenia procesów sprzedażowo-marketingowych można połączyć – dzięki integracji z Zapierem za pomocą webhooków – ze sklepem internetowym Shoper.

Do integracji aplikacji zewnętrznych z użyciem Zapiera nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy programistycznej czy znajomości API poszczególnych aplikacji. Wystarczy, że skorzystasz ze wskazówek opisanych przez nas w specjalnej dyskusji.

Przeczytaj więcej integracji z Zapierem za pomocą webhooków

Integracja z API konwersji Facebooka

Dzięki wprowadzonej w 2021 roku integracji z API konwersji Facebooka, sprzedawcy prowadzący kampanie reklamowe na Facebooku, mogą powiązać stronę swojego sklepu bezpośrednio z Pikselem Facebooka w ramach wtyczki FBE2. Pozwala to na pomiar kampanii reklamowych na Facebooku oraz dokładniejsze śledzenie ich wyników.

API konwersji umożliwia więcej sposobów pomiaru działań klientów oraz daje większą precyzję informacji wysyłanych do targetowania, pomiaru i optymalizacji przy jednoczesnym korzystaniu z Piksela Facebooka.

Przeczytaj więcej o integracji z API konwersji Facebooka

 

Przygotuj się na 2022!

W 2022 roku planujemy kolejne nowe funkcjonalności i usługi dodatkowe, które pomogą ci jeszcze wygodniej i skuteczniej sprzedawać online. Znajdziesz wśród nich m.in. konfigurator szablonów graficznych, ułatwienia w obszarze logistyki, narzędzia do lepszego kontaktu z klientami sklepu i wiele więcej. Wprowadzamy również usługi wspierające finansowanie firm i sklepów, korzystających z platformy Shoper, dla ich szybszego rozwoju.

O wszystkich dowiesz się od nas z pierwszej ręki. Będziemy informować cię na bieżąco.