Trendy zakupowe Shoper

Kiedy klienci sklepów internetowych robią najwięcej zakupów? I na jakich urządzeniach? Poznajcie tegoroczne trendy zakupowe z podziałem na dni tygodnia – w oparciu o dane transakcyjne ze sklepów internetowych Shoper.

W tygodniu pracy (od poniedziałku do piątku) wyraźna przewaga zakupów za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, w weekend kupujemy mniej, ale też na tabletach i smartfonach – tak w skrócie wygląda rozkład preferencji zakupowych wśród klientów sklepów internetowych Shoper. Ale jeśli przyjrzeć się danym (zebranym od czerwca do października 2016 roku) bliżej, ciekawych informacji w temacie zachowań użytkowników e-sklepów można znaleźć więcej.
Najbardziej interesująco rozkładają się transakcje z podziałem na dni tygodnia (poniedziałek-piątek i weekend) oraz konkretne godziny. Polski e-konsument najaktywniejszy jest w trakcie tygodnia pracy, między godziną 10. rano a 14. po południu. Potem powrót do domu i wieczorem – ok. 21. – ciąg dalszy intensywniejszych zakupów. Różnica jednak między ruchem od poniedziałku do piątku a tym weekendowym jest wyraźna – nawet w najlepszym momencie weekendu, transakcji jest o kilkadziesiąt procent mniej niż między poniedziałkiem a piątkiem.

A jak to wygląda w niedzielę – w dniu, który ma być wolny od handlu, a restrykcje mogą też objąć po części sklepy internetowe? Jak się łatwo domyślić, w niedzielę klienci uwielbiają kupować także online. Na tle np. soboty, przeprowadzonych transakcji w niedzielę jest wyraźnie więcej – szczególnie w godzinach wieczornych, między 18. a 22., i to nawet o kilkanaście procent. W niedzielę chętniej też dokonywane są transakcje przy użyciu smartfonów i tabletów – zwróć uwagę na poniższym wykresie na skoki w godzinach 6-10. Powód? Leżąc w łóżku, zakupy dużo wygodniej jest przecież robić z lekkim i bezprzewodowym urządzeniem w ręku. Prawda?

Zakupy online: kiedy i jak kupują Polacy
Create column charts

Ale to nie koniec darmowej wiedzy. Przeczytaj także:
Gorączka świątecznych zakupów: trendy i prognozy
Co sprzedają, co kupują mężczyźni?
Ładniejsza strona e-commerce, czyli czego kobiety szukają w sieci