„Nigdy nie klikam w reklamy”, „Żaden z moich klientów nie klikał w reklamy”, „Po co mi reklamy?”… Jeśli ktoś całe życie był odporny na marketing i wydawanie pieniędzy na reklamę, ciężko będzie go do tego przekonać. Ale liczby pokazują jasno – kto się reklamuje z głową, ten sprzedaje.

Nie chodzi tu nawet o milionową reklamę w telewizji, czy o wart wiele tysięcy wydruk w gazecie. Reklamować z powodzeniem można się na wiele sposobów, a w sklepach internetowych jedną z tak efektywnych opcji jest reklama AdWords. Dość tanim kosztem można przy jej pomocy zwiększyć sprzedaż na swojej stronie i zwiększyć rozpoznawalność biznesu. Nawet wtedy, gdy utrzymujesz, że sam nie klikasz w reklamy, ani nie znasz żadnego swojego klienta, który by to robił. Ale czy na pewno?

Skoro jak pokazują raporty i badania rynku, 82% użytkowników za pośrednictwem smartfonów szuka firm i okazji w ich pobliżu, to twierdzenie, że „nikt nie klika” nie musi być prawdą. Tym bardziej, że przeciętny użytkownik spędza dziennie 1h17min z telefonem podłączonym do internetu, aż 79% pytanych sięga po urządzenie przenośne już 15 min po przebudzeniu.

Czegoś więc w tych swoich mobilnych gadżetach szukają. Czego najczęściej? Niższych cen niż w sklepach tradycyjnych. Rabatów i promocji, inspiracji i motywacji do zakupów. Blisko połowa pytanych korzysta z internetu głównie po to, by znaleźć coś nowego do kupienia. To powinno przecież wystarczyć za argument przemawiający za reklamą w sieci, prawda?

Poznaj historie sklepów, które postawiły na AdWords:
MyCoffee.pl: kawa dobrze widziana w internecie
Artilon.pl: od punktu ksero do sklepu w internecie

Wyświetl się klientom

Reklama AdWords działa na trzech prostych zasadach. Wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy w danym momencie szukają konkretnej usługi/oferty. To pozwala na precyzyjne kierowanie komunikatów i reklam do potencjalnych klientów. Druga sprawa – korzystając z kampanii AdWords, płacisz tylko za kliknięcia w ramach ustalonego budżetu. To znaczy, że twoje reklamy wyświetlają się w Google za darmo, płacisz dopiero wtedy, gdy ktoś w nie kliknie. No i trzecia – system na bieżąco śledzi uruchomione reklamy i optymalizuje wyniki kampanii. Dzięki temu można uzyskać maksymalizację zwrotu z zainwestowanego budżetu.

Jedną z największych zalet reklamy AdWords jest możliwość kierowania swojej oferty i wyświetlania jej klientom z wybranych krajów, miejsc i o określonych zainteresowaniach. Pisząc wprost – dzięki AdWords klienci znajdą twoją firmę w Google dokładnie w momencie, gdy szukają firmy świadczącej takie usługi, jak twoja, albo właśnie takiej oferty.

Nie oszukujmy się – SEO, często wybierane przez e-sklepy w pierwszej kolejności – nie gwarantuje, że twoja strona i biznes będą w sieci dobrze widoczne. Pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale już ledwie 3% internautów przechodzi na drugą stronę, zatem mówienie, że SEO napędzi ci klientów – jeśli nie załapiesz się do ścisłej czołówki (a to wymaga szeregu działań) jest nieco na wyrost. Kiedy przy działaniach SEO trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na efekty, reklamy AdWords mogą wyraźnie zwiększyć ekspozycję twojego biznesu w najpopularniejszej przeglądarce świata. I pozwalają szybciej weryfikować podjęte działania.

Inna obiekcja: „wyświetlam się w wynikach wyszukiwania, więc po co mam dodatkowo płacić za reklamę?!”. Przede wszystkim: nie płacisz za reklamę. Ta się wyświetli za darmo. Płacisz tylko za kliki zainteresowanych osób, które chwilę potem staną się twoimi klientami. Wszystkie działania są mierzalne – zatem na bieżąco widzisz, co rzeczywiście przynosi ci pożądany efekt, a co nie.

Reklama da się lubić (i zrobić)

W badaniu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy Shoper na pytanie, dlaczego nie chcesz się prowadzić kampanii AdWords, dominująca większość odpowiadała, że „nie ma do tego odpowiedniej wiedzy”. Jasne, ale to jeszcze nie powód, by rezygnować z takiej formy promocji swojego biznesu. Zwłaszcza gdy rynek podsuwa różne narzędzia i usługi w tym zakresie. Można szukać szczęścia np. w agencjach zajmujących się AdWords i pozycjonowaniem, można też skorzystać z pomocy dostawcy oprogramowania, u którego się sprzedaje.

Shoper Kampanie to pierwsza taka usługa w Polsce, gdzie platforma e-commerce pomaga swoim sklepom w reklamowaniu się w Google. I robi to z prostej przyczyny – im lepiej sklep będzie sobie radził ze sprzedażą i więcej będzie miał zamówień, tym bardziej będzie ze swojej działalności zadowolony. A jeśli ktoś nie ma wiedzy, czasu lub nawet ochoty, by sprzedaż podkręcić, zrobią to za niego specjaliści AdWords, współpracujący z Googlem i optymalizujący działania reklamowe w sklepach. Tu można przeczytać więcej na ten temat.

SHPR Kampanie on Biteable.