blog

80 procent Polaków posiadających dostęp do sieci planuje w tym roku zrobić zakupy świąteczne w sklepach internetowych – wynika z badań rynkowych przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Jako właściciel e-sklepu zapewne chciałbyś uszczknąć część tego tortu, dlatego podpowiemy ci, jak to zrobić.

Przede wszystkim zadbaj o dobre pierwsze wrażenie – zastosowane rozwiązania graficzne działają na jeden z najważniejszych zmysłów człowieka, czyli wzrok, i potrafią determinować do zakupów. A nie jest nowością, że ludzie kupują oczami (zobacz nasz najnowszy raport “E-commerce pod szczęśliwą gwiazdką” i dowiedz się więcej).

Kiedy zacząć i dlaczego warto?
Sezon zakupów przedświątecznych to tylko kilka tygodni w roku, dlatego Gwiazdkę w twoim sklepie dobrze zacząć jak najwcześniej. – Elementy graficzne związane ze Świętami wprowadziliśmy w naszym sklepie po 20 listopada, myślę jednak, że można to zrobić już wcześniej – mówi Tomasz Skaliński z overmania.pl. – W mojej ocenie dobrym terminem są pierwsze dni po 11 listopada i takie też działania obserwuję w innych sklepach internetowych. Wtedy tak naprawdę rusza zainteresowanie zakupami świątecznymi.

Witryny sklepów stacjonarnych, całe galerie handlowe i ulice naszych miast – w grudniu wszystko mieni się w świątecznych kolorach. Nie inaczej jest w internecie. Dlatego tak ważna jest inwestycja w szatę graficzną sklepu – zgodną z trendami panującymi w branży, a jednocześnie na tyle wyjątkową, by móc się nią wyróżnić i przykuć uwagę klienta. Tomasz Skaliński radzi: – My co roku przygotowujemy coś nowego. Nasz dział graficzny stara się, by były to świeże kreacje. Zawsze też jest to zrobione w jednym stylu, w jednym layoucie, spójnie z przyjętą na ten rok konwencją kolorystyczną.
A na pytanie czy warto, odpowiada bez namysłu: – Oczywiście, że tak! Okres przedświąteczny oznacza dla nas trzykrotnie wyższą sprzedaż. Mamy w ofercie produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wybierane są na prezent. Jednocześnie sami też staramy się przyciągnąć klientów. W naszej ocenie świąteczna grafika to inwestycja, którą warto ponieść, bo pracuje na nasz finalny zysk.

Bannery, logo, co jeszcze?
Elementy graficzne nawiązujące do świąt Bożego Narodzenia  mają za zadanie wprowadzić konsumenta w odpowiedni nastrój, zachęcić go do zakupów, sprawić, że poczuje ową “magię” i po prostu wyda pieniądze. Ale grafiki widoczne na stronie głównej, to tylko jedna z możliwości tworzenia sprzyjających warunków do zakupów w twoim sklepie. Zastanów się, w jaki jeszcze sposób komunikujesz się z klientami oraz gdzie możesz zastosować świąteczne dodatki graficzne. Tak, jak robią to w sklepie overmania.pl. – Staramy się, by nasza komunikacja do klientów była spójna. Grafikę nawiązującą do świąt zamieściliśmy nie tylko na stronie głównej sklepu, ale także w newsletterze, w kreacjach reklamowych i mailach. Naszym założeniem jest, by we wszystkich kanałach, za pomocą których kontaktujemy się z klientem tworzyć świąteczną atmosferę, a tym samym zachęcać do decyzji o zakupie produktów właśnie u nas.

Jeśli więc jeszcze nie przygotowałeś świątecznej szaty graficznej dla twojego e-sklepu, skorzystaj ze specjalnych pakietów stworzonych na tę okazję i dostępnych na stronie SzablonSklepu. Przygotowane zestawy grafik pozwolą ci za niewielkie pieniądze odświeżyć wizualnie swój sklep i uatrakcyjnić komunikację z klientami, a także prowadzić skuteczne działania reklamowe.
Możesz zamówić jeden z 35 pakietów lub skorzystać z możliwości zakupu pojedynczych grafik, takich jak np. banner czy szablon maila z życzeniami. Wybieraj najlepsze z nich i zarabiaj.

blog2

Przeczytaj także:
Przygotuj się na święta – zadbaj o świąteczny wygląd twojego sklepu
Grafika ma znaczenie! Sprawdź, dlaczego