Masz sklep internetowy Shoper? My mamy dla ciebie interesującą ofertę, dzięki której poprawisz swoją widoczność w sieci. Już teraz zapraszamy po audyt SEO.
Na początek kilka faktów…
97% internautów przyznaje, że korzysta z wyszukiwarki Google
40% właścicieli sklepów Shoper uznaje reklamę w Google za sposób na przyciągnięcie klienta
55% właścicieli sklepów Shoper zamierza do końca 2019 roku „zadbać o pozycjonowanie” jako element rozwoju swojego biznesu
To powinno wystarczyć za argument przemawiający za tym, by prowadząc sklep internetowy starać się o dobrą pozycję w Google. Najlepiej dwutorowo – i inwestując w pozycjonowanie, i wykorzystując potencjał kampanii produktowych. Skupmy się jednak na razie na tym pierwszym.
Zadbaj o SEO, wygraj wysoką pozycję
SEO od zawsze było dla nas ważne. Sklepy Shoper są już z automatu zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google – posiadają m.in. moduł przyjaznych linków, które znacznie pomagają w pozycjonowaniu. Dodatkowo, każdy produkt, kategoria, czy strona informacyjna posiada własne elementy typu: title, meta description oraz meta keywords. Oprogramowanie pozwala także m.in. na przekierowania ruchu na jeden adres sklepu, jak również łatwą integrację ze skryptami Google Analytics czy Tag Managerem.
Sklep internetowy z dobrą pozycją – przeczytaj, na co musisz zwrócić uwagę
Ale to nie wszystko – Shoper umożliwia także tworzenie przekierowań 301. Funkcjonalność ta pozwala właścicielowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów, jak np. produkt lub kategoria.
Wiemy jednak, że żeby cieszyć się jak najlepszą pozycją w Google, trzeba robić znacznie więcej. I właściciele sklepów pracujących na naszym oprogramowaniu starają się to robić, szukając pomocy na przykład w różnych firmach i agencjach zewnętrznych.
Ale chcemy skrócić im tę ścieżkę i pomóc zaoszczędzić masę czasu na szukanie i dogadywanie warunków umowy – dlatego uruchamiamy usługę Audytu SEO dla sklepów internetowych Shoper.
3 powody, dla których warto z niej skorzystać to…
1. Dobrze znamy twój sklep i wiemy co zrobić, by pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania
2. Nie musisz zlecać audytu SEO zewnętrznej firmie – wszystko odbywa się wewnątrz naszej platformy
3. Proponujmy przejrzyste warunki współpracy. Bez żadnych haczyków*
*Współpraca przebiega w kilku prostych krokach. Możesz nam zlecić audyt SEO swojego sklepu lub wybrać jeden z trzech dostępnych wariantów wsparcia SEO. W następnym roku przyglądamy się stronie twojego sklepu i proponujemy zmiany. Po twojej akceptacji działamy, a na koniec raportujemy podjęte działania.
Ile potrzeba czasu, żeby wypozycjonować sklep?
Pozycjonowanie sklepu to proces, który wymaga i czasu, i pracy. Nie da się określić konkretnych ram czasowych, w których się to uda, ale można ten proces przyspieszyć przez odpowiednie działania. Po to powstała ta usługa – by sklepom Shoper maksymalnie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów i zamówień.
Polecamy ją szczególnie tym sklepom, które lubią działać długoterminowo. Na krótsze dystanse rekomendujemy inną usługę w ramach Shoper Kampanii – płatne kampanie produktowe.
10 najważniejszych pytań o kampanie reklamowe w twoim sklepie
Przypomnijmy: pierwsza strona wyników wyszukiwania Google daje co prawda oglądalność na poziomie 97%, ale już ledwie 3% internautów przechodzi na drugą – żeby im się wyświetlić ze sklepem i swoją ofertą, trzeba często szczęściu dopomóc.
Tym są właśnie kampanie produktowe – przy ich pomocy można zwiększyć sprzedaż na swojej stronie i zwiększyć rozpoznawalność biznesu wtedy, gdy SEO jeszcze nie działa.
Jedną z największych zalet reklamy Google Ads jest bowiem możliwość prostego i szybkiego kierowania oferty do klientów z wybranych krajów, miejsc i o określonych zainteresowaniach. Pisząc wprost – dzięki Ads klienci znajdą twoją firmę w Google dokładnie w momencie, gdy szukają reklamy lub firmy świadczącej takie usługi, jak twoja.
To jeszcze raz, podsumowując…
Niezależnie od prowadzonego przez ciebie biznesu, musisz zaprzyjaźnić się z wyszukiwarką Google. Bo tam są właśnie twoi klienci. Musisz tylko zdecydować, na czym skupisz swoje działania – czy długoterminowym i wymagającym więcej czasu pozycjonowaniu, czy reklamach płatnych, które działają w momencie ich odpalenia.
Pracując w sklepie Shoper masz pewność, że pomożemy ci w każdej z tych prób. W Shoper Kampaniach czekamy tylko na sygnał, czy zaczynamy od audytu SEO, czy Google Ads. Tutaj możesz zostawić kontakt do siebie.