Artur Halik w wywiadzie dla Przygód Przedsiębiorców

Założenie sklepu internetowego to dzisiaj żaden problem. Ale jak stworzyć sklep, który naprawdę będzie przynosił zyski? O najważniejszych zasadach budowania własnego e-biznesu w wywiadzie dla Przygód Przedsiębiorców opowiada Artur Halik z Shoper.

 

Warto przenieść biznes do sieci

Czy polski rynek e-commerce ma potencjał do dalszego rozwoju i czy warto się na nim pojawić? To pytanie zadaje sobie dzisiaj wiele osób prowadzących biznesy. Od niego zaczyna też Adrian Gorzycki z kanału Przygody Przedsiębiorców w najnowszym wywiadzie. By znaleźć odpowiedź na to i kilka innych ważnych zagadnień, prowadzący zaprosił do rozmowy Artura Halika, Head of Sales na platformie sklepów internetowych Shoper.

 

Zobacz Przygody Przedsiębiorców z Arturem Halikiem:

Skuteczny sklep internetowy – od czego zacząć

Sprzedawać online może każdy, niezależnie od branży czy wielkości firmy. Świetnym tego przykładem jest ponad 27 tysięcy sklepów internetowych wykorzystujących gotowe oprogramowanie Shoper. Znajdują się wśród nich zarówno duże, znane marki – np. sklep internetowy Wawel czy Pat&Rub – jak i mniejsze, niszowe biznesy. Dzięki stale rozwijającym się nowoczesnym technologiom wejście do świata e-commerce jest prostsze niż kiedykolwiek. Wystarczy mieć pomysł i dobry plan.

No właśnie, tylko jak przygotować ten plan? Artur Halik omawia w wywiadzie kilka podstawowych zasad, których warto się trzymać. W pierwszym kroku dobrze przemyśl swój produkt. Zastanów się, co chcesz oferować, komu i w jaki sposób. Poznaj swoich klientów, ich potrzeby oraz zachowania. Pamiętaj również, że nawet najlepsze towary nie sprzedadzą się, jeśli ich właściwie nie wyeksponujesz w swoim e-sklepie oraz w innych miejscach, w których pojawiają się twoi odbiorcy.

Jakie rozwiązania wykorzystać w sklepie online

Jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy na początku swojej przygody z e-handlem? Przede wszystkim próbują wszystko zrobić sami, od zera. Poświęcają setki godzin na uczenie się programowania, szukanie rozwiązań, poznawanie różnych narzędzi. Chcą własnymi siłami budować sklep internetowy i rozkręcać kampanie reklamowe w sieci. Przez to tracą czas, który mogliby przeznaczyć na dopracowanie swojej oferty czy poznanie rynku. „Albo zajmujesz się technikaliami, albo sprzedażą” – tak podsumowuje to Artur Halik.

Tymczasem nie ma potrzeby wywarzać otwartych drzwi. Lepiej skorzystać ze sprawdzonych, gotowych rozwiązań – takich jak te oferowane przez platformę Shoper. To kolejny krok do skutecznego sklepu online. Dzięki oprogramowaniu w subskrypcji (z opłatą abonamentową) możesz z łatwością stworzyć własny sklep internetowy, dostosować go do swoich potrzeb i rozbudować o dodatkowe funkcjonalności, szybkie integracje czy aplikacje z szerokiej oferty App Store. Technicznymi kwestiami zajmuje się nasz Dział Obsługi Klienta, a ty skupiasz się na sprzedaży i klientach.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Jakie są pozostałe kroki do dochodowego e-biznesu? Jak zadbać o logistykę i nowoczesne płatności? I co zrobić, by rozwinąć sprzedaż w różnych kanałach? Odpowiedzi na te pytanie znajdziesz w pełnym wywiadzie Adriana Gorzyckiego z Arturem Halikiem na kanale Przygody Przedsiębiorców.