Dla klienta sklepu internetowego udana transakcja to taka, kiedy zakupiony produkt dotrze do niego szybko i bezpiecznie. Jako właściciel sklepu możesz zadbać o ten „delikatny” etap sprzedaży na kilka sposobów.

 

Dostarczenie towaru do klienta to jeden z najważniejszych elementów e-commercowej układanki. I jeden z tych, o których trzeba pomyśleć już na samym starcie. Bo chociaż wysyłka wydaje się być ostatnim krokiem w procesie zakupowym, to ma fundamentalne znaczenie dla ogólnego zadowolenia klienta.

Logistyka w sklepach internetowych

Dane ze sklepów internetowych Shoper pokazują, że niemal 40 proc. właścicieli udostępnia tylko jedną metodę dostawy. Co czwarty dwie, a trzy znajdziemy w 16 proc. sklepów.

Wybierając drogę dla swojej przesyłki kupujący kierują się głównie kosztem i rozpoznawalnością dostawcy. Znaczenie ma przy tym prosta proporcja – im mniejszy jest koszyk zakupowy, tym mniej jesteśmy skłonni zapłacić za przewóz, dlatego warto wtedy tak zaplanować politykę cenową, aby koszt przesyłki był zawarty w produktach.

 

 

Warto też dostosować metody wysyłki oferowane w sklepie do asortymentu – im cenniejszy np. produkt, podatniejszy na uszkodzenia w trakcie transportu, tym dostawca powinien być dobrany staranniej.

A wygląda na to, że najbardziej popularną formą dostawy jest wysyłka kurierem. Na drugim miejscu plasują się Paczkomaty, a na trzecim klienci wybierają odbiór osobisty. Jeśli jednak przeanalizujemy popularność poszczególnych przewoźników – prym wiodą tutaj Paczkomaty i kurierzy InPostu (ponad 31 proc. wskazań), a na drugim miejscu są usługi DPD (ponad 26 proc.)

Ostrożnie! Czyli o wysyłce delikatnych przedmiotów

Bez wątpienia – dostarczenie produktu do kupującego to jeden z najważniejszych etapów obsługi zamówienia. Dlatego tak istotne jest zadbanie zarówno o odpowiedniego przewoźnika, jak i właściwe przygotowanie przesyłki. Oto kilka wskazówek dla prowadzących sklep online.

1. Zacznij od wybrania odpowiedniej firmy do obsługi delikatnych wysyłek.

Zasady przewozu, oferowane przez poszczególnych operatorów logistycznych mogą się różnić między sobą. Pamiętaj, że zapewnienie bezpiecznej dostawy jest ważniejsze, niż oszczędności poczynione w tym obszarze. Im mniej zwrotów, uszkodzeń towaru tym lepiej. Listę dostępnych integracji znajdziesz tutaj.

2. Dopasuj opakowanie do wielkości produktu, który zamierzasz wysłać.

O tym, jak istotne jest opakowanie, pisaliśmy już choćby tutaj.

3. Zabezpiecz produkt!

Jeśli towar tego wymaga, nie ma własnego opakowania albo jak w przypadku porcelany zachodzi konieczność oddzielenia poszczególnych produktów od siebie – zabezpiecz go dodatkowo, owijając w np. folię bąbelkową, papier lub inny materiał. Możesz też zastosować przekładki papierowe czy tekturowe. Tak pancernie opakowany artykuł będzie na pewno bezpieczniejszy w przesyłce.

 

 

4. Pamiętaj o odpowiednich wypełniaczach.

Czyli elementach, które otoczą produkt i zapewnią mu bezpieczeństwo w przypadku uderzeń czy innych sytuacji narażających na uszkodzenie. Granulat piankowy, ścinki kartonowe, wełna drzewna – możliwości jest wiele. Wypełnij nimi puste przestrzenie – tak, by uniemożliwić przemieszczanie się produktu.

5. Jeśli produkt został zakupiony na prezent…

…warto zadbać o podwójny karton. Drobnostka, ale raz – że dodatkowa tektura może posłużyć za dodatkową ochronę, a dwa – fajnie zachować element niespodzianki dla obdarowanego, prawda?

6. Zabezpiecz pudełko!

Na przykład przez owinięcie w folię, by wysyłany produkt uchronić przed wilgocią.

7. Pamiętaj o ostrzeżeniach.

Większość firm kurierskich wymaga dodatkowego oznaczenia przesyłek, które wymagają ostrożnego transportu, jako sprzedawca też o nich pamiętaj!

 

Chcesz wiedzieć więcej?
Oto jeszcze kilka wskazówek dotyczących dobrego przygotowania wysyłki
Gotowy sklep internetowy z towarem – czyli dropshipping w twoim e-biznesie
5 powodów, dla których warto włączyć nowy tryb dostawy Shoper InPost